Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012

Ευχαριστούμε Βισάλτη και Olympia

Οι συγγραφείς και οι συνεργάτες του Ηράκλειτου θέλουν συγχαρούν και να ευχαριστήσουν τα δύο συγκεκριμένα μπλογκ που κατέχουν την πρώτη θέση το καθένα στον τομέα του στο χώρο της ενημέρωσης.Ειδικά το αδερφικό μπλόγκ του Βισάλτη ευχόμαστε να συνεχίσει την πολύ καλή δουλειά που έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια σε θέματα τα ελληνο-κεντρικά.



Read more »

Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2012

Πρωτόγαλα (πύαρ) και ενίσχυση του ανοσοποιητικού

Γράφει η Κασσάνδρα

Το Colostrum (αρχαίο: πύαρ) είναι το “γάλα” των πρώτων ωρών-ημερών, που τα θηλαστικά παρέχουν στα νεογνά τους, ώστε να τα εφοδιάσουν με αντισώματα και θρεπτικές ουσίες. 
Επιστημονικές έρευνες επιβεβαιώνουν ότι είναι άκρως ωφέλιμο για τον ανθρώπινο οργανισμό διότι ενισχύει το ανοσοποιητικό συστήμα. 
Αποτελεί μια σπουδαία πηγή πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας, βιοενεργών συστατικών όπως ανοσοσφαιρίνες, παραγόντων ανάπτυξης και αντιβακτηριακών ουσιών.
Διασφαλίζει μέσα από τις βιοενεργές ουσίες που περιέχει αποκατάσταση του ανοσοποιητικού συστήματος, το οποίο εκφυλίζεται καθημερινά, λόγω της φτωχής διατροφής και της κακής διαβίωσης, σε ένα τοξικό περιβάλλον. 
Καταστέλλει τις φλεγμονές που το όνομά τους τελειώνει σε “-ίτις” (π.χ. Ωτίτις, Φαρυγγίτις, κτλ.), του έρπητα και των μυκητών. 
Το Colostrum αυξάνει τις αθλητικές επιδόσεις, την αντοχή και την αποκατάσταση τραυματισμών, γι’ αυτό και είναι πολύ δημοφιλές ανάμεσα στους αθλητές. 
Είναι αναγνωρισμένο από την Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ). 
Σε μία εποχή “φτωχής” διατροφής το Colostrum αποτελεί μια από τις καλύτερες εναλλακτικές λύσεις.
Οφέλη:
Περιέχει 20 τύπους αντισωμάτων.
Ενισχύει το ανοσοποιητικό συστήμα.
Έχει αντιοξειδωτική δράση.
Αντιφλεγμονώδη και μυκητοκτόνο δράση.
Αντιαλλεργική και αντιγηραντική δράση.
Αποτοξινώνει τον οργανισμό.
Βελτιώνει την υγεία του προστάτη.
Καταστρέφει ιούς, βακτήρια, μύκητες.
Δυναμώνει τα οστά.
Συμβάλει στη διατήρηση της καλής υγείας.
Προσέχουμε να προέρχεται από αγελάδες ελευθέρας βοσκής που μεγαλώνουν χωρίς ορμόνες, αντιβιοτικά, ύποπτες ζωοτροφές και είναι άριστης ποιότητας & τέλος έχουμε υπόψιν ότι οσο πιο μεγάλο το ποσοστό των ανοσοσφαιρίνων τόσο το καλύτερο... (29% είναι το μεγαλύτερο που υπάρχει)
Read more »

Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2012

H Εμπάθεια (μέσα από ένα έργο του Ομήρου)

Γράφει ο Σωτήρης Γλυκοφρύδης


Ο Όμηρος μέσα από δυο έργα, την Ιλιάδα και την Οδύσσεια, κάνει  ένα σχολειό ζωής. Στην Ιλιάδα καταλήγει ότι τις πόλεις τις παίρνουν με σύμβολα οι πονηροί, βασισμένοι στο άλογο του ενστίκτου. Στην Οδύσσεια εξετάζει το ταξίδι του πρωταγωνιστή της ζωής, ταξιδευτή ανθρώπου.
Ένας σταθμός του ταξιδιού, του πρωταγωνιστή Οδυσσέα, ο οποίος έχει ξεκινήσει σαν δευτεραγωνιστής στην Ιλιάδα, είναι και η συνάντησή του με τον Κύκλωπα, ο χώρος του οποίου μπορεί να λεχθεί και «προ-πλατωνική σπηλιά». Εκεί, το ανθρωπόμορφο κτήνος που έβλεπε τη ζωή με το ένα μάτι, μη στερεοσκοπικά, και έτρωγε ζωντανούς ανθρώπους, συμβολίζει, κατ εμέ, το Δόγμα και την Εμπάθεια. Η ιστορία είναι λίγο - πολύ γνωστή, και αναφέρω «λίγο – πολύ» όσον αφορά τις επεκτάσεις της. Το τυπικό πλαίσιο είναι σαφώς γνωστό. Όταν ο Πολύφημος αρχίζει και τρώει τους συντρόφους του Οδυσσέα, εκείνος τον μεθάει και όταν κοιμάται του σβουρίζει στο ανεγκέφαλο μάτι ένα παλούκι, το οποίο έχει πελεκήσει τα βράδια καθώς το κτήνος του έχει πει πως λόγω της προσφοράς του κρασιού θα τον φάει τελευταίο. Το κτήνος φυσικά δεν σκοτώνεται, γιατί δύσκολα σκοτώνονται οι ανεγκέφαλοι.
Στην ιστορία αυτή ο Όμηρος επισημαίνει μια λεπτομέρεια, πως το παλούκι έχει καυτηριαστεί και μπήγεται τραβώντας του λουριά, σβουριχτό, σαν τρυπάνι, μπαίνοντας στο μάτι το οποίο βγάζει καπνούς, προφανώς για να καταστραφεί εντελώς ο οφθαλμός και να απολινωθεί η πληγή ώστε να μη ξαναδημιουργηθεί το μάτι. Η συνέχεια της ιστορίας είναι επίσης γνωστή, αλλά επιτρέψτε μου μια λεπτομέρεια που δεν δόθηκε από το σχολείο μας τόσο η πρέπουσα σημασία. Αυτή είναι ότι, ο Οδυσσέας, έχοντας ξεκάνει το δογματικό κτήνος της Εμπάθειας, τότε και μόνο τότε αποκτά όνομα και καταγωγή.  
Ο ποιητής σε αυτό το σημείο, φτάνοντας στο τέλος της ιστορίας, δίνει ένα μήνυμα. Ότι επώνυμος γίνεται κάποιος όταν ξεκάνει την δογματικό τέρας της Εμπάθειας, είτε αυτό ζει με τους ομοίους του κολλημένο στο τυρόγαλα, είτε βρίσκεται ακόμα και μέσα στον εαυτό του. Ο Όμηρος είναι Σχόλαρχος, Ουλιάδης και Στοχαστικός. Φτιάχνει μια ιστορία και τις δίνει επεκτάσεις, γενόμενη παξιμάδι και μάνα εξ ουρανού. Και για να μην πει κανείς πως τα πράγματα δεν είναι έτσι και ότι η Ιλιάδα με την Οδύσσεια δεν έχουν τις ανάλογες διδακτικές και φιλοσοφημένες προεκτάσεις, ας μου απαντήσει γιατί βάζει σαν τελευταίο σταθμό του αλανιάρη της ζωής Οδυσσειακού ανδρός, τη συνάντησή του με την πιτσιρίκα, την Ναυσικά, που ο πατέρας της τον στέλνει με βιάση σπίτι του και έτσι αποφεύγεται μια διπλή τραγωδία. Να γίνει ο Οδυσσέας πλήρως ρεζίλι στη Ναυσικά και να βρει κατόπιν τη γυναίκα του να κάθεται στα πόδια κάποιου άλλου, η οποία έχει εξαντλήσει τα όρια του πλεξίματος και του αποπλεξίματος του υφαδιού της υπομονής για να τον περιμένει. Δεν θα υπήρχε Οδυσσέας (και Ιθάκη) αν δεν υπήρχε μια Πηνελόπη ηρωίδα.
Μια κάποια στιγμή πρέπει να μιλήσουμε για τη συνάντηση του Οδυσσέα με την Κίρκη, τη μάγισσα φιλήδονη γυναίκα η οποία μπορεί να λεχθεί «Ηδονή και Εξουσία». Αλλά πώς να αναφερθώ εγώ σε αυτό, όταν υπάρχει η πρωτότυπη  εκδοχή στο βιβλίο «Γκέμα» του Δ. Λιαντίνη. Διαβάστε και Λιαντίνη, δεν βλάπτει.    
Read more »

Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2012

Ιερή γεωμετρία των αρχαίων Ελλήνων

>Τη σοφία των Αρχαίων Ελλήνων πολλοί λαοί «ζήλεψαν» και σε αυτή στήριξαν τους δικούς τους πολιτισμούς. Αξιοζήλευτη όσο και ασύλληπτη είναι η μαθηματική ακρίβεια με την οποία έχουν υπολογιστεί οι θέσεις των αρχαίων πόλεων και μνημείων. 
>Το πρώτο πράγμα που σκέφτεται κανείς είναι ότι πρόκειται για κάτι το ασύλληπτο. Ποιος ανθρώπινος νους θα μπορούσε να κάνει ανάλογους υπολογισμούς; Ποιο μυαλό θα μπορούσε να τοποθετήσει με τέτοια ακρίβεια ένα χάρτη ναών και πόλεων επάνω στη χερσόνησο της Αρχαίας Ελλάδας και, το σημαντικότερο, πώς κατάφεραν να ιδρύσουν και να χτίσουν αυτούς τους ναούς και αυτές τις πόλεις-κράτη υπακούοντας με ευλάβεια τις προσταγές αυτού του ασύλληπτου χάρτη; Τι εξυπηρετούσε η μυστική αυτή γεωγραφία; Και κατά προέκταση, γιατί αυτά τα καταπληκτικά επιτεύγματα του αρχαίου ελληνικού πνεύματος δεν τα διδαχτήκαμε ποτέ στα σχολεία μας; 
>Πριν από κάποια χρόνια, ο Γάλλος ερευνητής Ζαν Ρισσέν προσπάθησε να αποδείξει ότι η Ελλάδα είναι ο χάρτης του νοητού σύμπαντος χάρη στους ναούς, τα ιερά και τις πόλεις της. Αρκετά χρόνια αργότερα, ο Θεοφάνης Μάνιας, επανεξέτασε πιο διεξοδικά το θέμα, καταλήγοντας μέσα από τα βιβλία του «Τα Άγνωστα Μεγαλουργήματα των Αρχαίων Ελλήνων» και «Ο Ελληνικό Πνεύμα στις Πυραμίδες της Αιγύπτου» σε εκπληκτικά και ασύλληπτα συμπεράσματα. Παραθέτουμε κάποια από τα σημαντικότερα εξ αυτών: 
>Η Δήλος απέχει: 
>1020 στάδια από το Ασκληπιείο της Κω, όσο ακριβώς και από το Ασκληπιείο Επιδαύρου.
>1080 στάδια από το Ιδαίον Άντρον, όσο ακριβώς και από το Τροφώνιο μαντείο.
>1296 στάδια από τη Σμύρνη, όσο ακριβώς και από τη Θήβα.
>1460 στάδια από τους Δελφούς, όσο ακριβώς και από την Αλεξάνδρεια Τρωάδος.
>1460 στάδια από τη Σπάρτη, όσο ακριβώς και από την Πέργαμο.
>1530 στάδια από τη Ρόδο, όσο ακριβώς και από τη Φυγαλεία Πελοποννήσου. 
>800 στάδια από την Αθήνα, όσο ακριβώς και από την Καρδαμύλη Χίου.
>1256 στάδια από το Ρέθυμνο, όσο ακριβώς και από την Κνωσσό.
>1188 στάδια από την Κόρινθο, όσο ακριβώς και από τη Μυτιλήνη.
>1859 στάδια από τη Σαμοθράκη, όσο ακριβώς και από το Θέρμον.
>1859 στάδια από τις Μυκήνες, όσο ακριβώς και από το Άργος. 
>Η Ελευσίνα απέχει: 
>100 στάδια από την Αθήνα, όσο ακριβώς και από τα Μέγαρα.
>330 στάδια από την Κόρινθο, όσο ακριβώς και από το Σούνιο.
>220 στάδια από το Αμφιάρειο, όσο ακριβώς και από τον Μαραθώνα.
>1700 στάδια από την Πέλλα, όσο ακριβώς και από τη Σμύρνη.
>1782 στάδια από το Ιδαίο Άντρο, όσο ακριβώς και από την Έφεσο.
>1815 στάδια από την Πέργαμο, όσο ακριβώς και από την Μίλητο αλλά και την Κνωσσό. 
>Το ισοσκελές τρίγωνο Δωδώνης - Ολυμπίας - Τροφωνίου μαντείου ανήκει σε κανονικό δεκάγωνο του οποίου τα γεωμετρικά στοιχεία προεκτεινόμενα συναντούν το Ίλιον , Σμύρνη , Κνωσό , Λάρισα τρωάδος , Σπάρτη , Πάρο , Φαιστό κ.λ.π. 
>Το ισοσκελές τρίγωνο Δωδώνης - Ανακτόρων Νέστορος - Ελευσίνας με γωνία κορυφής 40° ανήκει σε κανονικό 9γωνο. 
>Το τρίγωνο Δωδώνης - Αθήνας - Σπάρτης ανήκει σε κανονικό 13γωνο. 
>Το τρίγωνο Δωδώνης - Κνωσού - Μιλήτου ανήκει σε κανονικό 12γωνο με γωνία κορυφής 30°. 
>Το τρίγωνο Δωδώνης - Δελφών - Ιωλκού είναι ισοσκελές και ανήκει σε κανονικό δωδεκάγωνο. 
>Το ισοσκελές τρίγωνο Δωδώνης - Ολυμπίας - Τροφωνίου μαντείου ανήκει σε κανονικό δεκάγωνο. 
>Πολλές χαρακτηριστικές ευθείες του τριγωνισμού προεκτεινόμενες συναντούν διάσημα ιερά ναούς ή κέντρα λατρείας της Ελλάδας. 
>• Η ευθεία Χαλκίδας - Θηβών συναντά την Ολυμπία. 
>• Η ευθεία Χαλκίδας - Σουνίου συναντά την Κνωσό Κρήτης. 
>• Η ευθεία Χαλκίδας - Αμφιαρείου συναντά την Δήλο. 
>• Η ευθεία Χαλκίδας - Κρομμυώνος συναντά την Σπάρτη. 
>
>Η Χαλκίδα απέχει το ίδιο από την Αθήνα και το Σούνιο, όπως το ίδιο απέχουν και οι Δελφοί από την Ολυμπία και την Αθήνα. Η απόσταση μεταξύ Χαλκίδας και Θήβας είναι 162 στάδια. Ακριβώς 162 στάδια απέχει και το Αμφιάρειο. Η απόσταση Δήλου – Αθηνών είναι 800 στάδια, όσο ακριβώς απέχει και η Σπάρτη από τη Δήλο και την Αθήνα. 
>Η απόσταση μεταξύ Δελφών – Δήλου είναι ακριβώς 1460 στάδια. Αν προσθέσουμε και τα τέσσερα ιερά, δηλ. των Δελφών, της Δήλου, της Ελευσίνας και των Αθηνών, και διαιρέσουμε το 1460 με το 4, βρίσκουμε τις ημέρες του χρόνου, δηλ. 365. Να σημειώσουμε εδώ πως το 1460 ήταν ένας από τους σημαντικότερους αριθμούς για τους Έλληνες ιερείς, λόγω του ότι αυτός υποδεικνύει τη ζωδιακή περίοδο. Κάθε 1460 χρόνια άλλωστε εμφανίζεται στο ουράνιο στερέωμα και ο Σείριος, ο οποίος δείχνει να παίζει κάποιο σημαντικό ρόλο στην ιστορία των Ελλήνων. Το πλάτος του είναι ένα δευτερόλεπτο της μοίρας του Ισημερινού. 
>Αν ξεκινήσουμε από το κέντρο του Παρθενώνα και ενώσουμε κάποια σημεία, όπως το Θησείο, την Πνύκα, τη βάση του Φιλοπάππου και το κέντρο του ναού του Ολυμπίου Διός, θα σχηματιστεί ένα οκτάγωνο, του οποίου η κάθε γωνία θα είναι ακριβώς ίση με το μήκος του Παρθενώνα επί επτά. 
>Εάν προεκτείνουμε νοητά προς τα πάνω τους κίονες του Παρθενώνα, αυτοί θα συναντηθούν στα 1852 μέτρα. Ο όγκος της νοητής πυραμίδας που θα σχηματισθεί τότε είναι ακριβώς το μισό της μεγάλης πυραμίδας της Αιγύπτου... 
>Τι μπορούμε λοιπόν να συμπεράνουμε; Μα, τίποτα παραπάνω, τίποτα παρακάτω, από το ότι οι θέσεις των πόλεων, των ναών και των λατρευτικών χώρων είναι για κάποιον άγνωστο λόγο υπολογισμένες στην ακρίβεια με μαθηματικά συστήματα! Είναι πραγματικά κάτι το ασύλληπτο και για τους σύγχρονους επιστήμονες. Η σοφία των αρχαίων Ελλήνων δείχνει για ακόμα μια φορά να ξεπερνά και την πιο φιλόδοξη και αχαλίνωτη φαντασία. 



supernatural.gr 
Read more »

Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2012

Τα γλυπτά που λείπουν από τον Παρθενώνα

Από τον γλυπτό διάκοσµο του  ναού σώζονται τα ακόλουθα τµήµατα:
Μετώπες
  Ανατολική πλευρά(  Γιγαντο µαχία )
• στο Μουσείο Ακροπόλεως:όλες οι πλάκες(14) -στη θέση τους έχουν τοποθετηθεί αντίγραφα
 ∆υτική πλευρά(  Α µαζονο µαχία )
• στη θέση τους στο µνηµείο:όλες οι πλάκες(14)
 Βόρεια πλευρά( Τρωικός   Πόλεµος  )
 • στη θέση τους ή στο Μουσείο Ακροπόλεως:13πλάκες ακέραιες ή σε θραύσµατα
 Νότια πλευρά( αγώνας   Λαπιθών- Κενταύρων )
• στη θέση τους στο µνηµείο:1 πλάκα
• στο Μουσείο Ακροπόλεως:11 πλάκες ακέραιες ή σε θραύσµατα
• στο Βρετανικό Μουσείο:16πλάκες ακέραιες ή σε θραύσµατα(θραύσµατα των 6από αυτές φυλάσσονται και στο Μουσείο Ακροπόλεως)
 Αετώµατα
  Ανατολικό αέτωµα( γέννηση της   Αθηνάς  )
• στο Μουσείο Ακροπόλεως: 4 μορφές(C, H, N, P)
• στο Βρετανικό Μουσείο:10 µορφές(A, B, D, E, F, G, K, L, M, O)
 ∆υτικό αέτωµα( αγώνας   Αθηνάς  και  Ποσειδώνα )
• στο Μουσείο Ακροπόλεως: 8 μορφές(B, E, J, K, S, U, V, W)
• στο Βρετανικό Μουσείο: 4 μορφές(A, P, Q, T)
• θραύσµατα της ίδιαςµορφής στο Βρετανικό Μουσείο και στο Μουσείο Ακροπόλεως:6 μορφές(C, H, L, M, N, O)
 Ζωφόρος
   Απεικόνιζε τα Μεγάλα Παναθήναια και την αποτελούσαν 115πλάκες(119ανάγλυφες επιφάνειες,αφού
οι γωνιαίοι λίθοι αριθµούνται διπλά).Από αυτές σώζονται πλήρεις ή σε θραύσµατα 112πλάκες.
Ειδικότερα
: ∆υτική πλευρά( σώζονται και οι 16 πλάκες  )
• στο Μουσείο Ακροπόλεως:13πλάκες
• στο Βρετανικό Μουσείο: 2πλάκες
• θραύσµατα της ίδιας πλάκας στο Βρετανικό Μουσείο και στο Μουσείο Ακροπόλεως:1 πλάκα
 Νότια πλευρά( σώζονται41 πλάκες  )
• στη θέση τους στο µνηµείο: 2πλάκες
• στο Μουσείο Ακροπόλεως:12πλάκες
• στο Βρετανικό Μουσείο: 24 πλάκες
• θραύσµατα της ίδιας πλάκας στο Βρετανικό Μουσείο και στο Μουσείο Ακροπόλεως: 3πλάκες  βόρεια πλευρά( σώζονται46 πλάκες  )
• στο Μουσείο Ακροπόλεως: 24πλάκες
• στο Βρετανικό Μουσείο:15πλάκες
 • θραύσµατα της ίδιας πλάκας στο Βρετανικό Μουσείο και στο Μουσείο Ακροπόλεως: 7πλάκες  Ανατολική πλευρά( σώζονται9πλάκες  )
• στο Μουσείο Ακροπόλεως: 3πλάκες
• στο Βρετανικό Μουσείο:1 πλάκα
• θραύσµατα της ίδιας πλάκας στο Βρετανικό Μουσείο και στο Μουσείο Ακροπόλεως: 5πλάκες


 Παγκόσμιος Σύνδεσμος για την Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα

Read more »

Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2012

Η Ελλάδα είναι η αφετηρία της ναυπηγικής τέχνης.


Η ναυπηγική τέχνη και το πλοίο έχουν αφετηρία τους τα Ελληνικά πελάγη και ιδιαίτερα το Ελληνικό Αρχιπέλος(Αιγαίον και Κρητικό πέλαγος)ή άλλως Ελληνική θάλασσα,ό-πως μαρτυρούν όχι μόνο οι μύθοι,αλλά και οι αρχαίοι συγγραφείς και τα αρχαιολογικά ευρήματα.Η Ιλιάδα και η Οδύσσεια είναι οι παλαιότερες γραπτές αναφορές,σχετικά με μεθόδους κατασκευής πλοίων,καθώς και οι αρχαιότερες γραπτές μαρτυρίες γύρω από τη ναυτική ζωή και τη ναυπηγική τέχνη,πρβ:“Κι αφού σκάρωσε κατάστρωμα
 κι αρμο-λόγησε στραβόξυλα πυκνά,το μαστόρευε..και μέσα στήριξε κατάρτι με ταιριασμένη α-ντένα κι έκαμε και το τιμόνι του να κυβερνάει το σκάφος. . .κι η Καλυψώ λινά τού κουβαλούσε για τα πανιά.Κι αυτός με τέχνη τα έφτιαξε κι αυτά,κι έδεσε μέσα ξάρτια και καραβόσκοινα”. Οδύσσεια,ε253-260)

Λέει επίσης ο Ξενοφώντας: «ότι ο δήμος έστιν ο ελαύνων τα ναύς και ο την δύναμιν περιτιθείς τη όλει,και οι κυνερνήται και οι κελευσταί και οι ναυπηγοί-ούτοι εισιν οι την δύναμιν περιτιθέντες τη πόλει πολύ μάλλον ή οι οπλίται και οι γενναίοι και οι χρη-στοί(Ξενοφών,Αθηναίων Πολιτεία Ι1-2)Τα αρχαιολογικά ευρήματα δείχνουν ότι στο Αρχιπέλαγος κυκλοφορούσαν μορφές πλοίων ήδη από πολύ παλιά και η αιτία που η ναυπηγική τέχνη και το πλοίο έχουν αφε-τηρία τους το Ελληνικό Αρχιπέλαγος
 είναι το ότι αφενός σε μια θάλασσα που δεν υπάρ-χουν νησιά,δύσκολα αποφασίζει κάποιος να κάνει ταξίδι με πλεούμενο και αφετέρου στο Αιγαίο πέλαγος υπάρχουν πάρα πολλά νησιά που πολλά φαίνονται από τη ξηρά,άρα η επιθυμία και η περιέργεια οδήγησε στο να κατασκευαστούν πλοία.

Από το βιβλίο του Α.Γ ΚΡΑΣΑΝΑΚΗ (ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΘΝΟΥΣ)

Read more »

Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2012

Αρχαϊκός πλούτος από ανασκαφή στην οδό Θηβών

Φωτό αρχείου
Σπάνια αρχαία αντικείμενα ήρθαν στο φως σε ανασκαφή οικοπέδου στην οδό Θηβών 115. Πρόκειται, μεταξύ άλλων, για μελανόμορφες ληκύθους, λυχνάρια, ειδώλια ένθρονων γυναικείων μορφών, αλόγων και εφίππων. Οι παραστάσεις τους μαρτυρούν τη μετάβαση από τη γεωμετρική περίοδο στην ανατολίζουσα. Εικάζονται ότι τα αντικείμενα προέρχονται από αρχαϊκό νεκροταφείο και ενισχύουν την άποψη ότι εκεί αναπτύσσεται το βόρειο νεκροταφείο του Πειραιά. 





Read more »

Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2012

Οι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν το φενγκ-σούι



Αθηναϊκή οικία του ύστερου 4ου αι. π.Χ. Η δεξαμενή στην αυλή χρησιμεύει και για τη βελτίωση του μικρο-περιβάλλοντος
Άλλη μια θεωρία γνωστή στους αρχαίους Έλληνες, αλλά ξεχασμένη από τα πρώτα χριστιανικά χρόνια και μετά, είναι το «χωροθεσιακό σύστημα οικοδύναμης» ή όπως το ξέρουν πια όλοι, στα ιαπωνικά, το «φενγκ-σούι». 

Τη θεωρία για την επίδραση του χώρου στον άνθρωπο διαβάζουμε στο βιβλίο του Ιπποκράτη Περί αέρων, υδάτων, τόπων, όπου εξηγεί το πώς και γιατί οι διάφοροι λαοί διαφέρουν μεταξύ τους, ανάλογα με την περιοχή στην οποία ζουν, τις κλιματικές διαφορές κ.λπ. Όμως γνώσεις μη κωδικοποιημένες βλέπουμε και μέσα στα κείμενα των ομηρικών επών!


arxaiologia.gr
Read more »

Share