Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2011

Ταινία αφιερωμένη στον Μέγα Αλέξανδρο


Τη διάδοση του ελληνικού πολιτισμού αναδεικνύει το ντοκιμαντέρ που προβάλλεται στο πλαίσιο της έκθεσης "Η αρχαία Μακεδονία", στο μουσείο του Παρισιού, με κεντρικό θέμα τις μάχες του Μεγάλου Αλεξάνδρου αλλά και το θάνατό του.
Το βασίλειο του Μεγάλου Αλεξάνδρου και η συμβολή του στη διάδοση του ελληνικού πολιτισμού ζωντανεύουν στο Μουσείου του Λούβρου μέσα από το ντοκιμαντέρ "Μέγας Αλέξανδρος", που προβάλλεται στο πλαίσιο της έκθεσης "Στο βασίλειο του Μεγάλου Αλέξανδρου - Η Αρχαία Μακεδονία", την οποία φιλοξενεί το μουσείο από τις 3 Οκτωβρίου έως τις 3 Ιανουαρίου.

Η εν λόγω ταινία αποτελεί μια συμπαραγωγή της ΕΡΤ, του Μουσείου του Λούβρου, του γαλλικού κέντρου κινηματογράφου και του ARTE, έχει επίκεντρο και αφετηρία τη Μακεδονία.

Η ιστορία του Μεγάλου Αλεξάνδρου και της αρχαίας Μακεδονίας ζωντανεύει στο Μουσείο του Λούβρου με το ταξίδι μας Από το ανάκτορο της Πέλλας, στα Στάγιρα, γενέτειρα του δασκάλου του Αριστοτέλη, έως τις μάχες στα Γαυγάμηλα και τον θάνατό του στη Βαβυλώνα.

Ο Bernard George, σκηνοθέτης και σεναριογράφος της ταινίας, αναδεικνύει μέσα από μια νέα οπτική τα ίχνη του υλικού και καλλιτεχνικού πολιτισμού του βασιλείου του Μεγάλου Αλέξανδρου, ενώ η μεγάλη έκθεση έχει ως στόχο την ανάδειξη της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας μας και ιδιαίτερα του μακεδονικού πολιτισμού.


(digitalcrete.gr)

Read more »

Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2011

Αρχαίος ελληνικός οικισμός στον Αγιο Κήρυκο


Τα ερείπια ενός αρχαίου ελληνικού οικισμού έφεραν στο φως αρχαιολόγοι που έκαναν ανασκαφές στο μικρό νησί Άγιος Κήρυκος της Βουλγαρίας, στα ανοικτά της Σωζόπολης στη Μαύρη Θάλασσα. Η Σωζόπολη, νεώτερο όνομα της αρχαίας Απολλωνίας, ήταν μία από τις παλαιότερες αρχαίες ελληνικές αποικίες στα δυτικά παράλια της Μαύρης Θάλασσας αφού ιδρύθηκε από τους Μιλήσιους στα τέλη του 7ου π. Χ. αιώνα.
Οπως δήλωσε μάλιστα η επικεφαλής αρχαιολόγος κυρία Κριστίνα Παναγιότοβα «Το εύρημα στο νησί του Αγίου Κηρύκου επιτρέπει μία εικόνα αυτής της πραγματικά μοναδικής,αρχαίας ελληνικής αποικίας στη Βουλγαρία. Τα ερείπια των κτιρίων ήταν απόδειξη μιας καλά οργανωμένης αστικής ζωής ενώ κατά την διάρκεια των ανασκαφών αποκαλύφθηκαν και διάφορα εργαλεία, μεταξύ των οποίων αλιευτικά εργαλεία, αδράχτια, υφαντικά βάρη αλλά και ένα χάλκινο βέλος». Σύμφωνα με την ίδια εξάλλου υπήρξαν και στοιχεία για θρησκευτικές τελετές προς τιμήν των θεών Δήμητρας και Περσεφόνης, όπως μικρά σπονδικά αγγεία, αμφορείς και πήλινα ειδώλια.
                                Το νησάκι Αγιος Κήρυκος στα ανοικτά της Σωζόπολης στη Μαύρη Θάλασσα


Η ομάδα της Παναγιότοβα θα επιστρέψει στην περιοχή για περαιτέρω έρευνα τον Οκτώβριο ενώ το καλοκαίρι που πέρασε ένα άλλο ανασκαφικό πρόγραμμα, γαλλοβουλγαρικό, επικεντρώθηκε στη μελέτη της προαστιακής περιοχής της Απολλωνίας και συγκεκριμένα ενός μεγάρου, όπου βρέθηκε ένας θησαυρός αρχαίων νομισμάτων βρέθηκε.

(tovima.gr)


Read more »

Φρούριο Ελευθερών



Ιστορία: Η γειτνίασή του φρουρίου αυτού με την αρχαία κώμη των Ελευθερών, απ' όπου καταγόταν ο δημιουργός του Δισκοβόλου γλύπτης Μύρωνας, έκανε παλαιότερα τους ιστορικούς να το ταυτίσουν εσφαλμένα μ' αυτή. Ομως το φρούριο χτίστηκε τον 4ο αι. π.Χ., σαν ανεξάρτητο οχυρό καθαρά στρατιωτικού χαρακτήρα, προκειμένου να ελέγχει τον σημαντικότατο επικοινωνιακό άξονα Θήβας - Πλαταιών - Ελευσίνας (μέχρι και την Τουρκοκρατία, η ελώδης περιοχή της Κωπαϊδας έκανε αδύνατη την πρόσβαση στην Αττική από την πλευρά της σημερινής νέας Εθνικής οδού). Δεν είναι βέβαιο αν χτίστηκε από τους Μακεδόνες ή τους Αθηναίους, χρησιμοποιήθηκε πάντως κατά τους συνεχείς πολέμους μεταξύ των δυο αυτών δυνάμεων. Αργότερα δημιουργήθηκε ένας μικρός οικισμός μέσα στο φρούριο. Πράγματι, βρέθηκαν βαρίδια για αργαλειούς, ενώ το 1939 περιορισμένη ανασκαφή αποκάλυψε ίχνη κατοικιών των πρώιμων ρωμαϊκών χρόνων. Το βέβαιο είναι ότι, όταν το επισκέφτηκε ο Παυσανίας (γύρω στο 145 μ.Χ.), το φρούριο και ο οικισμός ήταν ολότελα εγκαταλελειμμένα (Παπαχατζής 1974, σ. 484-485).
Πρόσφατα λύθηκε και η μακρόχρονη διαφωνία των ιστορικών για το αν το φρούριο αυτό ήταν ή όχι το αρχαίο Πάνακτον. Ο Παπαχατζής υιοθέτησε την πρώτη άποψη αλλά οι πρόσφατες (δεκαετία '80) ανασκαφές στη θέση Καβάσαλα κοντά στο χωριό Πράσινο, από τον Mark Munn αποκάλυψαν εκεί επιγραφή που ταυτίζει οριστικά το Πάνακτο με εκείνη τη θέση. Επομένως το Γυφτόκαστρο δεν είναι το Πάνακτον (Goette 1993, σ. 269, Harding 1994, σ. 105).
Περιγραφή: Είναι γενικά παραδεκτό ότι το φρούριο των Ελευθερών, μαζί με τα γειτονικά Αιγόσθενα, είναι το καλύτερο δείγμα της ελληνικής οχυρωματικής τέχνης των μακεδονικών χρόνων. Είναι κι αυτό σε άψογο ισοδομικό σύστημα, χωρίς χρήση κονιάματος. Οι διαστάσεις του δεν είναι μεγάλες (300 x 100 μ. περίπου), αντίθετα από τα Αιγόσθενα όπου περικλειόταν ολόκληρη πόλη. Το μέσο πλάτος των μεσοπυργίων (δηλ. των τμημάτων ανάμεσα στους πύργους) είναι 2,5μ. Σε αυτά, πίσω από τις επάλξεις, υπήρχε διάδρομος πλάτους 1,5μ. για να στέκονται οι πολεμιστές. Ο διάδρομος αυτός επικοινωνούσε με το δεύτερο όροφο των πύργων (βλ. εικ. 4). Ολοι οι πύργοι είναι τετράγωνοι, πλευράς 6,5μ. περίπου, εξέχουν από το τείχος και το ύψος τους (από την εξωτερική πλευρά) υπολογίζεται στα 6μ.
Οι κύριες είσοδοι ήταν δύο, στα νοτιοδυτικά και στα νοτιοανατολικά του περιβόλου. Σε κάθε κύρια είσοδο υπήρχε και μια δεύτερη θύρα 2,5μ. πιο μέσα, (υποθέτω το κλασσικό τέχνασμα για να παγιδευτεί ο εισβολέας που θα παραβίαζε την πρώτη θύρα). Υπήρχαν και τέσσερα μικρότερα ανοίγματα (πυλίδες), δύο στη βόρεια και από ένα στην ανατολική και τη νότια πλευρά (Παπαχατζής 1974, σ. 485).
Η εγκατάλειψη του μνημείου είναι χαρακτηριστικά νεοελληνική. Ολο το μονοπάτι ως το φρούριο, αλλά και το εσωτερικό του, θυμίζουν στάνη (να μη προχωρήσω σε λεπτομέρειες) αφού τα κοπάδια αφήνονται να βόσκουν ελεύθερα εκεί. Ηθελα να 'ξερα τι σκεφτόντουσαν οι (ξένοι) επισκέπτες που ανέβαιναν μαζί μας εκεί πάνω...
Read more »

Το περίφημο τέρας του MONTAUK

To τέρας του Montauk αγνώστων στοιχείων πλάσμα που ξεβράστηκε νεκρό σε μια παραλία κοντά στην επιχειρηματική ζώνη του Montauk στη Ν.Υόρκη.Η ταυτότητα του πλάσματος όσο και και η ιστορίες που αναφέρονται γύρω απ'ο το θέμα αυτό έχει αποτελέσει αντικείμενο πολλών διαμαχών και αντεγκλήσεων.
Είναι άγνωστο μέχρι σήμερα τι συνέβη στο σκελετό.Το σώμα του πλάσματος εξετάστηκε από την PALAEOZOOLOGIST  DARREN  NAISH μελέτησε και τις φωτογραφίες και κατέληξε στο συμπέρασμα από το ορατά δόντια που υπήρχαν ότι το πλάσμα είναι ρακούν με περίεργη εμφάνιση και ότι απλώς υπήρξε αποσύνθεση από τη δράση του νερού αφαιρώντας τις περισσότερες τρίχες του ζώου και μερική από την σάρκα του.
Τα συμπεράσματα δικά σας και προσέξτε με ιδιαίτερη προσοχή της φωτογραφίες που υπάρχουν.


Παρ΄όλο που τα θέματα του ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΥ είναι κυρίως για την αρχαία ελληνική γραμματεία-τεχνολογία-τεχνογνωσία-αρθρογραφία  είναι κάποιες ανακαλύψεις-(μυστήρια-παράξενα-κρυμμένες αλήθειες)που συμβαίνουν-υπάρχουν σε όλο το πλανήτη και ...έξω από αυτόν -που είναι απαγορευμένες για τους περισσότερους  -θεωρούμε ότι είναι μέσα στα πλαίσια της αναζήτησης που και οι πρόγονοί μας μέσω αυτής κατάφεραν να δημιουργήσουν όλα αυτά τα σπουδαία επιτεύγματα που θαυμάζουμε όλοι σήμερα..
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΎΜΕ.

Θεωρείται ότι το ρακούν μοιάζει με το montauk?


Read more »

Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2011

Ο Έλεγχος της Στάθμης ενός υγρού

Ο Φίλων ο Βυζάντιος ανήκει στη μεγάλη σχολή των Μηχανικών της Αλεξάνδρειας. Έζησε περί το 250 π.Χ. Έγραψε το περίφημο εγχειρίδιο «Μηχανική Σύνταξις», το 5ο βιβλίο του οποίου έχει τον τίτλο «Πνευματικά» και το οποίο σώθηκε μόνο σε αραβική μετάφραση. Η γαλλική μετάφραση του βιβλίου έγινε από τον βαρόνο Carra de Vaux, το 1902 στο Παρίσι.
Στο Κεφάλαιο 17 του βιβλίου αυτού περιέχεται συσκευή ελέγχου στάθμης υγρού, αντίστοιχης με αυτές που επινόησαν ο, αρχαιότερος του Φίλωνος, Κτησίβιος και ο, νεώτερος αυτού, Ήρων.
Η συσκευή αποτελείται από στεγανό δοχείο και κύπελλο τα οποία συνδέονται ανάμεσά τους με έναν υδραυλικό μηχανισμό. Αν αφαιρέσει κανείς ορισμένη ποσότητα υγρού από το κύπελλο, τότε ίση ποσότητα υγρού ρέει από το στόμιο του δοχείου, μέχρις ότου αποκατασταθεί πάλι η αρχική ισορροπία.


Μελέτη: Δ. Καλλιγερόπουλος
Κατασκευή: Δ. Καλλιγερόπουλος, Β. Νικολής, Π. Βασιλειάδης

Πηγές

  • Carra de Vaux B., Philo of Byzantium, Le livre des appareils pneumatiques et des machines hydrauliques, Paris 1953
  • Drachman A.G., Ktesibios, Philon and Heron – A study in ancient Pneumatics, Copenhagen 1948
  • Mayr O., The Origins of Feedback Control, Cambridge Massachusetts 1970
(tmth.edu.gr)
Read more »

Τελετή απαγγελίας του Ιπποκρατικού Ορκου στο Ασκληπιείο της ΚΩ

Τελετή απαγγελίας του Ιπποκρατικού Ορκου απο Ιατρό.
Την πρώτη Σεπτεβρίου του 2011, στην Κω, στα Δωδεκάνησα, (ένα πλούσιο σε ιστορικά μνημεία νησί που παρουσιάζει αξιόλογο αρχαιολογικό και τουριστικό ενδιαφέρον), πραγματοποιήθηκαν παράλληλα τα διεθνή συνέδρια Πλαστικής Χειρουργικής και Γυναικολογίας. Στα πλαίσια αυτών των επιστημονικών γεγονότων πραγματοποιήθηκε για ακόμη μια φορά στον ιερό χώρο του Ασκληπείου, στα ορεινά της πόλης, η κατανυκτική τελετή της απαγγελίας του Όρκου του Ιπποκράτη, θεμελιωτή της Ιατρικής Επιστήμης. Την τελετή προλόγισαν οι πρόεδροι των συνεδρίων και ο Πρόεδρος του Ιπποκρατικού Ιδρύματος, παρόντων αρκετών πολιτιακών παραγόντων, ξένων καθηγητών ιατρικής και του Δημάρχου Κω. Φέτος, για πρώτη φορα την απαγγελεία έκανε απο το πρωτότυπο κείμενο του Όρκου του Ιπποκράτη,στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα , ένας ιατρός, συγκεκριμένα ένας Πλαστικός Χειρουργός ο οποιος και προσεκλήθει να συμμετέχει εφ' εξής στην τελετή ως επίτημο μέλος της δημιουργικής ομάδας του Ιπποκρατικού όρκου. Η τελετή του Όρκου είναι τυποποιημένη και εγκεκριμένη από την Ελληνική Αρχαιολογική Υπηρεσία, τον Δήμο της Κω και το Ιπποκρατικό Ίδρυμα. Αποτελεί, την πιο σημαντική πολιτιστική εκδήλωση της γεννέτειρας του Πατέρα και πιο μεγάλου Δασκάλου της Ιατρικής, Ιπποκράτη. Επίσης, ο όρκος πραγματοποείται σε όλα τα πανεπιστήμια του κόσμου σε κάθε αποφοίτηση των νέων ιατρών. Η αναγγελία του Όρκου του Ιπποκράτη, θεωρείται παγκοσμίως ως η επισφράγιση της έναρξης της διαγνωστικής και θεραπευτικής δραστηριότητας για τους νέους ιατρούς. Διευθυντής της δημιουργικής ομάδας, ο καθηγητής φυσικής αγωγής, Πέτρος Μαστόρος και συντονίστρια της τελετής, η φιλόλογος καθηγήτρια ,ιστορικός και αρχαιολόγος Σοφία Παπαχρήστου.Το γεγονός τελείται υπό την αιγίδα του Ιπποκρατικού Ιδρύματος και του Πνευματικού Κέντρου Δήμου Κω.



Read more »

Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

"ΑΜΥΝΕΣΘΑΙ ΠΕΡΙ ΠΑΤΡΗΣ"


ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ: Ανάγλυφο της πύλης των λεόντων των Μυκηνών. Συμβολίζει την περίπου γεωγραφική ταύτιση του κράτους των Μυκηνών με τη ΖΕ της ΑΣΔΕΝ και την ένωση, με την έννοια του συντονισμού και της συνεργασίας, λόγω μεγάλου αριθμού Μονάδων σε συνδυασμό με το γεωγραφικό κατακερματισμό της ΖΕ της.
ΡΗΤΟ: "ΑΜΥΝΕΣΘΑΙ ΠΕΡΙ ΠΑΤΡΗΣ" (Να υπερασπίζετε τη πατρίδα)
"Ημείς δε μεγάλοιο Διός πειθώμεθα βουλή, ος πάσι θνητοίση και αθανάτοισιν ανάσσει. Είς οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί πάτρης"..
Ομήρου Ιλιάδα, Μ241-243
"Εμείς υπακούομε στη θέληση του μεγάλου Δία, που κυβερνά όλους τους θνητούς και αθάνατους. Ένας είναι ο καλύτερος οιωνός (σημάδι), να υπερασπίζει κανείς την πατρίδα".


Ανωτάτη Στρατιωτική Διοίκηση Εσωτερικού και Νήσων (ΑΣΔΕΝ)    



Read more »

Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011

21 Οκτωβρίου το ... νέο ραντεβού με την Αποκάλυψη

Διαφημιστική πινακίδα στην στο κέντρο της Κούβας.
Η ημέρα της κρίσης και το τέλος του κόσμου θα ολοκληρωθούν  την 21 Οκτωβρίου του 2011.Δεν είναι η πρώτη φορά που αιρέσεις και κυρίως Αμερικάνικες έχουν ανακοινώσει την ημερομηνία του τέλους του κόσμου αλλά αυτή τη φορά όσο πλησιάζει η ημερομηνία οι πληρωμένες διαφημίσεις σε εφημερίδες και διαφημιστικές πινακίδες πολλαπλασιάζονται.
Η ημερομηνία αυτή αποδεικνύεται από το γεγονός ότι πριν από 7.000 χρόνια μία μεγάλη πλημμύρα είχε καταστρέψει όλα τα ζωντανά πλάσματα στον πλανήτη  που δεν διασώθηκαν από την κιβωτό του Νώε.Σύμφωνα με τους υπολογισμούς είχαν συμβεί το 4.990  π.χ και ως ετούτου σήμερα το 2011 μ.Χ έχουν περάσει  7.001 χρόνια.Εδώ θα πρέπει να αφαιρέσουμε το 0 καθώς δεν μετράμε το Ο στις ημερομηνίες και μένουν 7.000 χρόνια καθαρά.
Μία ομάδα πιστών είναι οχυρωμένοι εθελοντικά περιμένοντας το νέο τσουνάμι.Με την καθοδήγηση  από τον πάστορα Braulio Herrera  και περίπου 60 άνθρωποι είναι κλεισμένοι εθελοντικά στην Πεντακοστιανή  εκκλησία στο κέντρο της Αβάνας στην Κούβα.Η αστυνομία πολιόρκησε τον ναό επί τρεις ημέρες για να μπορέσει να προσεγγίσει τον κόσμο.Οι αστυνομικοί επενέβησαν μετά από αιτήματα μελών των οικογενειών που βρίσκονται μέσα στην εκκλησία και κατηγόρησαν τον ιερέα ότι ληστεύει  και προσηλυτίζει τα παιδιά τους.


7 ημέρες έχουν μείνει για να δούμε τον Αρμαγεδών και σαν ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ σας προτείνουμε να πάρετε τα βουνά  την 21 του μηνός για να σωθείτε που είναι η  πιο ασφαλής τοποθεσία για τέτοιες καταστάσεις...
Read more »

Share