Τρίτη 14 Ιουλίου 2009

Καλλυντική κρέμα με μαστίχα βρέθηκε σε ετρουσκικό τάφο 2.000 ετών

Ένα αλαβάστρινο βάζο που περιείχε καλλυντική κρέμα ανακαλύφθηκε σε αριστοκρατικό τάφο των Ετρούσκων στην περιοχή της Τοσκάνης. Η κρέμα των 2.000 ετών διατηρείται σε καλή κατάσταση και βρέθηκε να περιέχει μαστίχα και έλαιο μυροβάλανου, δυο συστατικά που χρησιμοποιούσαν οι Αιγύπτιοι και οι αρχαίοι Ελληνες.

Ο ασύλητος τάφος, που χρονολογείται στο δεύτερο μισό του 2ου π.Χ. αιώνα, ανακαλύφθηκε πριν από τέσσερα χρόνια σε μια νεκρόπολη κοντά στην πόλη Κιούζι. Τα αποτελέσματα των χημικών αναλύσεων δημοσιεύονται στο τεύχος Ιουλίου του Journal of Archaeological Science.

Ο τάφος, αναφέρει το Discovery Channel, ήταν σφραγισμένος με μια πλάκα από τερακότα στην οποία υπήρχε επιγραφή με το όνομα της νεκρής: Thana Presnti Plecunia Umranalisa.

«Από τη μορφή του ονόματος μαθαίνουμε ότι η Τάνα Πλεκούνια ήταν θυγατέρα μιας γυναίκας ονόματι Ουμράνεϊ, μέλος μιας από τις σημαντικότερες αριστοκρατικές οικογένειες του Κιούζι» γράφουν οι Ιταλοί αρχαιολόγοι.

Μέσα στον τάφο βρέθηκε η τεφροδόχος, σκαλισμένη από το πέτρωμα τραβερτίνη και διακοσμημένη με φυτικά μοτίβα και το κεφάλι της ετρουσκικής θεάς της Γης Κελ Ατι.

Κοντά στην τεφροδόχο βρέθηκε ακόμα μια κοσμηματοθήκη, διακοσμημένη με στοιχεία ελεφαντόδοντου, κασσίτερου και μπρούντζου. Μέσα της βρέθηκαν δύο μπρούτζινα δαχτυλίδια, ένα τσιμπιδάκι, δύο χτένες και το αλαβάστρινο βάζο που περιείχε την κρέμα.

Η σκόνη αργίλου που είχε καλύψει την κοσμηματοθήκη προστάτευσε την κρέμα από την οξείδωση παρόλο που το βάζο δεν είχε καπάκι, αναφέρουν οι ερευνητές.

Η υπόλευκη, στερεοποιημένη κρέμα περιείχε ένα μείγμα ρητινών και λιπιδίων, κατάλαβαν αμέσως οι επιστήμονες. Οι χημικές αναλύσεις έδειξαν ότι οι ρητίνες ήταν απλό ρετσίνι πεύκου και ρετσίνι μαστιχόδεντρου, ενώ τα λιπίδια ήταν πιθανότατα έλαιο μυροβάλανου, ενός αρωματικού φυτού που χρησιμοποιούσαν στην αρωματοποιία οι αρχαίοι Ελληνες.

Δεδομένου όμως ότι το βάζο φαίνεται να είναι αιγυπτιακής καταγωγής, και ότι ο μυροβάλανος δεν φύεται στην Ιταλία, αλλά στη Συρία και την Αίγυπτο, οι αρχαιολόγοι συμπεραίνουν ότι το καλλυντικό είχε εισαχθεί από την Αίγυπτο για τους αριστοκράτες Ετρούσκους του Κιούζι.

Read more »

Δευτέρα 13 Ιουλίου 2009

ΔΕΛΦΙΚΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΣΟΦΩΝ(2)

ΒΟΥΛΕΥΟΥ ΧΡΗΣΙΜΑ.
ΝΑ ΣΚΕΠΤΕΣΑΙ ΤΑ ΧΡΗΣΙΜΑ.
ΦΙΛΙΑΝ ΦΥΛΑΣΣΕ.
ΝΑ ΦΥΛΑΤΤΕΙΣ ΤΗ ΦΙΛΙΑ.
ΕΥΓΝΩΜΩΝ ΓΙΝΟΥ.
ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΕΥΓΝΩΜΩΝ.
ΟΜΟΝΟΙΑΝ ΔΙΩΚΕ.
ΝΑ ΕΠΙΔΙΩΚΕΙΣ ΤΗΝ ΟΜΟΝΟΙΑ.
ΑΡΡΗΤΑ ΜΗ ΛΕΓΕ.
ΝΑ ΜΗΝ ΛΕΣ ΑΡΡΗΤΑ.
ΕΧΘΡΑΣ ΔΙΑΛΥΕ.
ΝΑ ΔΙΑΛΥΕΙΣ ΤΙΣ ΕΧΘΡΕΣ.
ΓΗΡΑΣ ΠΡΟΣΔΕΧΟΥ.
ΝΑ ΑΠΟΔΕΧΕΣΑΙ ΤΟ ΓΗΡΑΣ.
ΕΠΙ ΡΩΜΗ ΜΗ ΚΑΥΧΩ.
ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΥΧΙΕΣΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ.
ΕΥΦΗΜΙΑΝ ΑΣΚΕΙ.
ΝΑ ΕΠΙΔΙΩΚΕΙΣ ΚΑΛΗ ΦΗΜΗ.
ΑΠΕΧΘΕΙΑΝ ΦΕΥΓΕ.
ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΕΙΣ ΤΗΝ ΑΠΕΧΘΕΙΑ.
ΠΛΟΥΤΕΙ ΔΙΚΑΙΩΣ.
ΝΑ ΠΛΟΥΤΙΖΕΙΣ ΔΙΚΑΙΑ.
ΚΑΚΙΑΝ ΜΙΣΕΙ.
ΝΑ ΜΙΣΕΙΣ ΤΗΝ ΚΑΚΙΑ.
ΜΑΝΘΑΝΩΝ ΜΗ ΚΑΜΝΕ..
ΝΑ ΜΗΝ ΚΟΥΡΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΕΙΣ
ΟΥΣ ΤΡΕΦΕΙΣ ΑΓΑΠΑ.
ΝΑ ΑΓΑΠΑΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΡΕΦΕΙΣ.
ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ.
ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΣΟΥ.
ΕΠΙ ΝΕΚΡΩ ΜΗ ΓΕΛΑ.
ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΙΓΕΛΑΣ ΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ.
ΑΤΥΧΟΥΝΤΙ ΣΥΝΑΧΘΟΥ
ΝΑ ΣΥΜΠΑΣΧΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΔΥΣΤΥΧΗ.
ΤΥΧΗ ΜΗ ΠΙΣΤΕΥΕ.
ΝΑ ΜΗΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΤΗΝ ΤΥΧΗ.
ΤΕΛΕΥΤΑ ΑΛΥΠΟΣ.
ΝΑ ΠΕΘΑΙΝΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΛΥΠΗ.
Read more »

ΔΕΛΦΙΚΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΣΟΦΩΝ(1)

ΦΙΛΟΙΣ ΕΥΝΟΕΙ
ΝΑ ΕΥΝΟΕΙΣ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ.
ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ
ΝΑ ΠΡΟΦΥΛΑΣΣΕΣΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ.
ΕΥΓΕΝΕΙΑΝ ΑΣΚΕΙ.

ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΕΥΓΕΝΗΣ.
ΚΑΚΙΑΣ ΑΠΕΧΟΥ.
ΝΑ ΑΠΕΧΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΚΙΑ.
ΕΥΦΗΜΟΣ ΙΣΘΙ
ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΚΑΛΗ ΦΗΜΗ.
ΑΚΟΥΕ ΠΑΝΤΑ.
ΝΑ ΑΚΟΥΣ ΤΑ ΠΑΝΤΑ.
ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ.
ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΕΡΒΑΛΛΕΙΣ.
ΧΡΟΝΟΥ ΦΕΙΔΟΥ.
ΝΑ ΜΗΝ ΣΠΑΤΑΛΑΣ ΤΟ ΧΡΟΝΟ.
ΥΒΡΙΝ ΜΙΣΕΙ.
ΝΑ ΜΙΣΕΙΣ ΤΗΝ ΥΒΡΗ.
ΙΚΕΤΑΣ ΑΙΔΟΥ.
ΝΑ ΣΕΒΕΣΑΙ ΤΟΥΣ ΙΚΕΤΕΣ.
ΥΙΟΥΣ ΠΑΙΔΕΥΕ.
ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΙΣ ΤΟΥΣ ΓΙΟΥΣ ΣΟΥ.
ΕΧΩΝ ΧΑΡΙΖΟΥ.
ΟΤΑΝ ΕΧΕΙΣ ΝΑ ΧΑΡΙΖΕΙΣ.
ΔΟΛΟΝ ΦΟΒΟΥ.
ΝΑ ΦΟΒΑΣΑΙ ΤΟ ΔΟΛΟ.
ΕΥΛΟΓΕΙ ΠΑΝΤΑΣ.
ΝΑ ΛΕΣ ΚΑΛΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.
ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΓΙΝΟΥ
ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ.
ΟΣΙΑ ΚΡΙΝΕ
ΝΑ ΚΡΙΝΕΙΣ ΤΑ ΟΣΙΑ
ΓΝΟΥΣ ΠΡΑΤΤΕ.
ΝΑ ΠΡΑΤΤΕΙΣ ΜΕ ΕΠΙΓΝΩΣΗ.
ΦΟΝΟΥ ΑΠΕΧΟΥ
ΝΑ ΜΗ ΦΟΝΕΥΕΙΣ
ΣΟΦΟΙΣ ΧΡΩ.
ΝΑ ΣΥΝΑΝΑΣΤΡΕΦΕΣΑΙ ΜΕ ΣΟΦΟΥΣ.
ΗΘΟΣ ΔΟΚΙΜΑΖΕ.
ΝΑ ΕΠΙΔΟΚΙΜΑΖΕΙΣ ΤΟ ΗΘΟΣ.
ΥΦΟΡΩ ΜΗΔΕΝΑ
ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΚΑΧΥΠΟΠΤΟΣ.
ΤΕΧΝΗ ΧΡΩ..
ΝΑ ΑΣΚΕΙΣ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
ΕΥΕΡΓΕΣΙΑΣ ΤΙΜΑ.
ΝΑ ΤΙΜΑΣ ΤΙΣ ΕΥΕΡΓΕΣΙΕΣ.
ΦΘΟΝΕΙ ΜΗΔΕΝΙ.
ΝΑ ΜΗ ΦΘΟΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ.
ΕΛΠΙΔΑ ΑΙΝΕΙ.
ΝΑ ΔΟΞΑΖΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ.
ΔΙΑΒΟΛΗΝ ΜΙΣΕΙ
ΝΑ ΜΙΣΕΙΣ ΤΗ ΔΙΑΒΟΛΗ.
ΔΙΚΑΙΩΣ ΚΤΩ
ΝΑ ΑΠΟΚΤΑΣ ΔΙΚΑΙΑ.
ΑΓΑΘΟΥΣ ΤΙΜΑ.
ΝΑ ΤΙΜΑΣ ΤΟΥΣ ΑΓΑΘΟΥΣ.
ΑΙΣΧΥΝΗΝ ΣΕΒΟΥ.
ΝΑ ΣΕΒΕΣΑΙ ΤΗΝ ΕΝΤΡΟΠΗ.
ΕΥΤΥΧΙΑΝ ΕΥΧΟΥ.
ΝΑ ΕΥΧΕΣΑΙ ΕΥΤΥΧΙΑ.
ΕΡΓΑΣΟΥ ΚΤΗΤΑ.
ΝΑ ΚΟΠΙΑΖΕΙΣ ΓΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΞΙΑ ΚΤΗΣΗΣ
ΕΡΙΝ ΜΙΣΕΙ..
ΝΑ ΜΙΣΕΙΣ ΤΗΝ ΕΡΙΔΑ
ΟΝΕΙΔΟΣ ΕΧΘΑΙΡΕ.
ΝΑ ΕΧΘΡΕΥΕΣΑΙ ΤΟΝ ΧΛΕΥΑΣΜΟ.
ΓΛΩΣΣΑΝ ΙΣΧΕ
ΝΑ ΣΥΓΚΡΑΤΕΙΣ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΟΥ.
ΑΠΟΝΤΙ ΜΗ ΜΑΧΟΥ.
ΝΑ ΜΗΝ ΜΑΧΕΣΑΙ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΩΝ.
ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΝ ΑΙΔΟΥ.
ΝΑ ΣΕΒΕΣΑΙ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥΣ.
ΝΕΩΤΕΡΟΝ ΔΙΔΑΣΚΕ.
ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΕΙΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΤΕΡΟΥΣ.
ΠΛΟΥΤΩ ΑΠΟΣΤΕΙ.
ΝΑ ΑΠΟΣΤΑΣΙΟΠΟΙΕΙΣΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ.
ΣΕΑΥΤΟΝ ΑΙΔΟΥ.
ΝΑ ΣΕΒΕΣΑΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ.
ΜΗ ΑΡΧΕ ΥΒΡΙΖΩΝ.
ΝΑ ΜΗΝ ΚΥΡΙΑΡΧΕΙΣ ΜΕ ΑΛΑΖΟΝΕΙΑ.
ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ.
ΝΑ ΣΤΕΦΑΝΩΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ΣΟΥ.
ΥΒΡΙΝ ΑΜΥΝΟΥ.
ΝΑ ΠΡΟΦΥΛΑΣΣΕΣΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΒΡΗ.
ΚΡΙΝΕ ΔΙΚΑΙΑ
ΝΑ ΚΡΙΝΕΙΣ ΔΙΚΑΙΑ.
ΛΕΓΕ ΕΙΔΩΣ.
ΝΑ ΛΕΣ ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ.
ΒΙΑΣ ΜΗ ΕΧΟΥ..
ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙΣ ΒΙΑ
ΟΜΙΛΕΙ ΠΡΑΩΣ.
ΝΑ ΟΜΙΛΕΙΣ ΜΕ ΠΡΑΟΤΗΤΑ.
ΦΙΛΟΦΡΟΝΕΙ ΠΑΣΙΝ.
ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΦΙΛΙΚΟΣ ΜΕ ΟΛΟΥΣ.
ΓΛΩΤΤΗΣ ΑΡΧΕ.
ΝΑ ΚΥΡΙΑΡΧΕΙΣ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΟΥ.
ΣΕΑΥΤΟΝ ΕΥ ΠΟΙΕΙ.
ΝΑ ΕΥΕΡΓΕΤΕΙΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ.
ΕΥΠΡΟΣΗΓΟΡΟΣ ΓΙΝΟΥ.
ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΕΥΠΡΟΣΗΓΟΡΟΣ.
ΑΠΟΚΡΙΝΟΥ ΕΝ ΚΑΙΡΩ.
ΝΑ ΑΠΟΚΡΙΝΕΣΑΙ ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΚΑΙΡΟ.
ΠΟΝΕΙ ΜΕΤΑ ΔΙΚΑΙΟΥ.
ΝΑ ΚΟΠΙΑΖΕΙΣ ΔΙΚΑΙΑ.
ΠΡΑΤΤΕ ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΩΣ
ΝΑ ΠΡΑΤΤΕΙΣ ΜΕ ΣΙΓΟΥΡΙΑ.
ΑΜΑΡΤΑΝΩΝ ΜΕΤΑΝΟΕΙ.
ΟΤΑΝ ΣΦΑΛΛΕΙΣ ΝΑ ΜΕΤΑΝΟΕΙΣ.
ΟΦΘΑΛΜΟΥ ΚΡΑΤΕΙ.
ΝΑ ΚΥΡΙΑΡΧΕΙΣ ΤΩΝ ΟΦΘΑΛΜΩΝ ΣΟΥ.
Read more »

Τρίτη 7 Ιουλίου 2009

ΣΕΛΗΝΗ μύθοι και αλήθειες

Μια πολύ παλιά Σουδανική παράδοση της φυλής Σιλλούκ αναφέρει: «Τον παλιό καιρό οι άνθρωποι ανέβαιναν στο φεγγάρι από κάποιο ανηφορικό δρόμο αλλά μετά κουράστηκαν και δεν μπορούσαν ν' ανέβουν».
Τα Ινδικά χειρόγραφα αναφέρουν ότι «οι Έλληνες θεοί πολέμησαν εναντίον των κατοίκων της σελήνης και των συμμάχων της.»
Οι Έλληνες φιλόσοφοι γνώριζαν πάρα πολλά για την σελήνη. Ο Σωκράτης την χαρακτηρίζει: «Μεγάλη κούφια σφαίρα που στο εσωτερικό της υπάρχουν θάλασσες και στεριές και κατοικούν άνθρωποι σαν εμάς». Αυτά αναφέρει ο Ξενοφάνης για τον δάσκαλο του. Αυτά που έλεγε ο Σωκράτης τα υποστηρίζουν και σύγχρονοι αστρονόμοι.
Ο Έλληνας θεός Ορφέας, γιος του Απόλλωνα, ο πιο τακτικός ταξιδιώτης της Σελήνης και του Σειρίου, και μας λέει: «Η Σελήνη έχει βουνά πολιτείες και σπίτια, η επιφάνεια της είναι έδαφος όπως της γης και καιοικεκαι από θεϊκούς κατοίκους.» Τις πληροφορίες αυτές μας τις δίνουν Πλούταρχος και Διογένης ο Λαέρτιος.
Ο Ορφέας γνώριζε το σεληνιακό ημερολόγιο των 12 μηνών και τις φάσεις της σελήνης. Μιλά για την περιστροφή της γης γύρω από τον ήλιο, τις εύκρατες, τροπικές και πολικές ζώνες της γης, τις εκλείψεις της σελήνης, τα ηλιοστάσια, τις ισημερίες, τις κινήσεις των πλανητών και την παγκόσμια έλξη και επιμένει στο θέμα των κατοίκων της σελήνης, ότι είναι αυτοί που περιπλανήθηκαν από πλανήτη σε πλανήτη.
Οι Τελχίνες της Ρόδου και οι Κάβειροι της Σαμοθράκης εξαφανίστηκαν μετά τον μεγάλο κατακλυσμό. Η τεχνολογική τους εξέλιξη ήταν τέτοια που τους επέτρεπε να εγκαταλείψουν την γη και να σωθούν στην Σελήνη ή τον Αρη. Η άποψη μου είναι ότι επέστρεψαν στις βάσεις τους στην Σελήνη και τον Αρη αντίστοιχα, βάσεις που χρησιμοποιήθηκαν από τους θεούς κατά τον εποικισμό της γης.
Ο Νονός αναφέρει ότι ο Φαέθων έκανε 30 περιστροφές γύρω από το φεγγάρι, ταξίδεψε στην Αφροδίτη και επισκεπτόταν τον Β. και Ν. Πόλο.
Ο Διόνυσος και ο Ηρακλής πήγαν στην Σελήνη και ο Ίδμων όπως αναφέρει ο Νονός ταξίδεψε στην Σελήνη με το άρμα του που έμοιαζε με απαστράπτοντα κομήτη και δίνει ακριβέστατες πληροφορίες για την αθέατη πλευρά της σελήνης κάτι, που πριν λίγα χρόνια έκανε ο σύγχρονος άνθρωπος.
Ο Ελληνικής καταγωγής Λουκιανός από την Σαμοσάτα της Συρίας έζησε το 120 μ.χ. Στο βιβλίο του «Αληθινή Ιστορία» αν και το χαρακτηρίζει παραμύθι, εν τούτοις δίνει πληροφορίες επιστημονικά απόλυτα ακριβείς, οι οποίες επαληθεύτηκαν στην εποχή μας. Τις πληροφορίες αυτές εάν δεν υπήρχαν ανάλογες εμπειρίες, ήταν αδύνατον να τις φαντασθεί άνθρωπος.
«Πήγαινε με ένα καράβι που το πήρε ο αέρας για εφτά μερόννχτα και την όγδοη ημέρα έφτασε στο φεγγάρι. (Τόσο κάνουν τα σύγχρονα διαστημόπλοια του ανθρώπου για το φεγγάρι). Μπήκε μέσα σ' ένα πηγάδι που από πάνω είχε καθρέφτες και έβλεπε όλη τη γη. (Πρόκειται για υπερσύγχρονο τηλεσκόπιο που ο άνθρωπος ακόμη δεν το έχει φτιάξει γιατί με αυτό έβλεπε και τους ανθρώπους στην γη). Βασιλιάς της Σελήνης ήταν ο Ενδυμίωνας που τον πήραν από την γη και τον πήγαν στο φεγγάρι και τον έκαναν βασιλιά.»
Περιγράφει τρικινητήρια αεροπλάνα (τρικέφαλοι αλογογύπες που πετούσαν) περιγράφει σύγχρονες διόπτρες (έβαζαν και έβγαζαν τα μάτια τους που μπορούσε να τα φορά ο καθένας και έβλεπαν πολύ μακρυά) περιγράφει πολεμιστές με διαστημική στολή που είχε δύο κέρατα "κεραίες". Ο στρατός αυτός ήταν του Φαέθοντα και επειδή ήταν άνθρωποι σαν εμάς και η θερμοκρασία της σελήνης μεγάλη γι αυτό φορούσαν τις διαστημικές στολές.
Περιγράφει ταξίδια στ' άστρα του ζωδιακού καθώς και προσθαλάσσωση ίδια με αυτή των συγχρόνων κοσμοναυτών και μάλιστα στην περιοχή των Βερμούδων. Επισκέφθηκε τα νησιά των Μακάρων (Σείριος) και δεν ήθελε να φύγει αφού σε λίγα χρόνια θα γύρναγε πίσω.
Τέλος περιγράφει πόλεμο μεταξύ των κατοίκων της Σελήνης και του Σειρίου όπου έγιναν αερομαχίες και χρησιμοποιήθηκαν τρομερά όπλα και νίκησαν οι Σείριοι. Όπως φαίνεται ο Λουκιανός διάβασε κάποιο χειρόγραφο που έγραφε για όλα αυτά και επειδή του φαινόταν εξωφρενικά τα αποκάλεσε παραμύθι τα έγραψε και τα ονόμασε αληθινή ιστορία.
Η δίδυμη αδελφή του Απόλλωνα, η Αρτεμη, χρημάτισε βασίλισσα της σελήνης. Ο Πυθαγόρας, γιος του Απόλλωνα κατά μία παράδοση, επέμενε ότι η Σελήνη κατοικείται από όντα θεϊκά όμοια με τους ανθρώπους της γης. Ο Πυθαγόρας αφηγείται επίσης ότι έκανε στροφές γύρω από την σελήνη με τα αστρόπλοια των θεών που κατοικούσαν στο φεγγάρι και με τα όντα αυτά είχε δημιουργήσει φιλία, ενώ αναφέρει ότι η σεληνιακή ημέρα είναι 15 φορές μεγαλύτερηαπό της γης όπως και είναι.
Ο Αριστοτέλης αναφέρει ότι όπως άκουσε από μαρτυρίες πολλές φορές, ο Πυθαγόρας μπορούσε την ίδια στιγμή να βρίσκεται σε δύο διαφορετικό μέρη - ιδιότητα που έχει μόνο το ηλεκτρόνιο του ατόμου - και έκανε ταξίδια στον Άδη ακολουθώντας την διαδρομή του Προμηθέα. Ο Πυθαγόρας μπορούσε να αιωρείται και να γίνεται αόρατος ή να βρίσκεται ταυτόχρονα σε δύο μέρη. Τον δίδαξε ο Απόλλωνας όπως τον Αρισταία και τον ιερέα του 'Αβαρι.
Οι θεϊκοί κάτοικοι της σελήνης είναι πιο ψηλοί από τους κατοίκους της γης, ξανθοί και πολύ όμορφοι. Όλες οι γνώσεις του Πυθαγόρα, Μαθηματικά, Μουσική, Γεωμετρία, Φυσική είναι δοτές γνώσεις που πήρε από τους ουράνιους με τους οποίους είχε συνεχή επαφή. Το 1950 σε ναό των Μαγιάς στο Μεξικό βρέθηκε χάρτης της αθέατης πλευράς της σελήνης, ο οποίος αποδείχτηκε απόλυτα ακριβής συγκρινόμενος με τους πρόσφατους που έφεραν τα διαστημόπλοια. Η πρώτη χαρτογράφηση της αθέατης πλευράς της σελήνης από τον άνθρωπο έγινε την 7.10.1959, επομένως ο παλαιός χάρτης βρέθηκε στην γη ή από επίσκεψη γήινων στο φεγγάρι ή από επίσκεψη εξωγήινων στην γη.
Η σελνη σύμφωνα πάντα με τα Σανσκριτικά κείμενα και την Ινδουϊστική θρησκεία, σε κάποια απώτατη εποχή δεν υπήρχε σαν δορυφόρος της γης. Αργότερα η γη είχε τρεις δορυφόρους. Την εποχή που η γη δεν είχε δορυφόρους, οι άνθρωποι είχαν ανάστημα ύψους 1.20-1.50 μέτρων. Όταν είχε τρεις δορυφόρους τότε οι άνθρωποι είχαν ανάστημα 2.50-12.00 μέτρα και τέλος με ένα δορυφόρο έχουν το ύψος του σημερινού ανθρώπου 1.60-2.00 μέτρα, λόγω βαρύτητας (g=9.81m/sec2).
Read more »

Παρασκευή 3 Ιουλίου 2009

Λογισμικό αναγνωρίζει το γραφικό χαρακτήρα σε λίθινες ελληνικές επιγραφές

Ένα λογισμικό που ξεχωρίζει επιγραφές από την αρχαία Αθήνα, ανάλογα με το γραφικό χαρακτήρα του χαράκτη, προέκυψε από τη συνεργασία ερευνητών του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείοτ και του Πανεπιστημίου του Πρίνστον στις ΗΠΑ.

Το πρόγραμμα θα μπορούσε να βοηθήσει σημαντικά τη χρονολόγηση και γενικά τη μελέτη των 50.000 και πλέον αρχαίων επιγραφών που έχουν βρεθεί στην περιοχή της Αττικής, αναφέρει το βρετανικό περιοδικό New Scientist.

«Θα μπορούσε να ονομαστεί 'CSI Αρχαία Αθήνα'» γράφει ο συντάκτης του άρθρου, αναφερόμενος στη γνωστή σειρά CSI με πρωταγωνιστές εγκληματολόγους.

Παρόλο που κάθε περίοδος της αρχαίας Ελλάδας διαφέρει όσον αφορά την τεχνοτροπία των επιγραφών, η ταυτοποίηση του λαξευτή πίσω από κάθε σκαλισμένο κείμενο συχνά είναι δύσκολη ακόμα και για τους πιο έμπειρους επιγραφολόγους.

«Μπορώ να σας δείξω δύο 'Α' που μοιάζουν ολόιδια, αλλά μπορώ να σας πω ότι προέρχονται από διαφορετικούς γραφείς» δήλωσε ο Μιχάλης Παναγόπουλος του ΕΜΠ, επικεφαλής της προσπάθειας μαζί με τον καθηγητή Κωνσταντίνο Παπαοδυσσέα.

Οι Έλληνες ερευνητές συμμετείχαν στην πρόκληση που τους έθεσε ο Στίβεν Τρέισι, μελετητής της αρχαίας Ελλάδας και επιγραφολόγος στο Πρίνστον, να ξεχωρίσουν 24 αρχαίες επιγραφές ανάλογα με τον χαράκτη που τις δημιούργησε.

Οι ερευνητές εστιάστηκαν αρχικά σε έξι χαρακτηριστικά γράμματα -Α, Ρ, Μ, Ν, Ο, Σ- τα οποία φωτογράφισαν σε καθεμία από τις 24 λίθινες πλάκες. Στη συνέχεια, προσδιόρισαν τη μέση μορφή καθενός από αυτά γράμματα σε κάθε επιγραφή.

Έπειτα από την ολοκλήρωση των υπολογισμών, η ομάδα του Δρ Παναγόπουλου συνέκρινε τα κείμενα που είχε στείλει ο Τρέισι και κατάφερε να τα αντιστοιχίσει σωστά σε έξι χαράκτες που έζησαν το διάστημα 334-134 π.Χ.

Το λογισμικό αναγνώρισε σωστά τον χαράκτη στο 100% των περιπτώσεων, ωστόσο η αξιοπιστία της μεθόδου θα μπορούσε να αυξηθεί περαιτέρω με τη χρήση τρισδιάστατων μοντέλων των επιγραφών, στη θέση των ψηφιακών φωτογραφιών.

Ο Στίβεν Τρέισι και ο Μιχάλης Παναγόπουλος είχαν παρουσιάσει προκαταρκτικά αποτελέσματα της προσπάθειάς τους το 2006 στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών στην Αθήνα.

Η έρευνα του Δρ Παναγόπουλου δημοσιεύεται τώρα στο IEEE Transactions on Pattern Analysis and Machine Intelligence, ενώ η έκθεση του Δρ Τρέισι είχε παρουσιαστεί πέρυσι στο American Journal of Archaeology.

Read more »

Πέμπτη 2 Ιουλίου 2009

ΜΕΘΟΔΟΣ ΚΡΙΛΙΑΝ άραγε υπάρχει ψυχή ή μόνο ύλη


'Έως σήμερα οι επιστήμες όπως η Ιατρική, η Βιολογία, η Χημεία, συνόδευαν τον άνθρωπο μέχρι το τέλος της ζωής του αφήνοντας τον από εκεί και πέρα στη θρησκεία, υποστηρίζοντας ότι κάθε δραστηριότητα του οργανισμού σταματά απότομα μετά τον κλινικό θάνατο.

Μια σειρά από πειράματα όπως γίνονταν από το 1994 στην Αγία Πετρούπολη με τη μέθοδο Κιρλιαν, από μια ομάδα Ρώσων επιστημόνων, της πολυτεχνικής σχολής, απέδειξαν ότι το ανθρώπινο σώμα συνεχίζει, να εκπέμπει κάποια ακτινοβολία για τουλάχιστον πέντε ημέρες μετά το θάνατο. Αυτό γέννησε πλήθος ερωτηματικών και αμφιβολιών στο επιστημονικό κόσμο, για το αν η επιστήμη είχε πάρει σωστή θέση απέναντι στο σκοτεινό θέμα της μεταθανάτιας συνείδησης.

Από καιρό είναι γνωστή η μέθοδος Κίρλιαν. Στις φωτογραφίες Κιρλιαν αποτυπώνεται το ενεργειακό πεδίο, η λεγόμενη "Αύρα" όντων και αντικειμένων. Το ανθρώπινο ενεργειακό πεδίο, δείχνει το ενεργειακό δυναμικό του σαν μια φωτεινή δέσμη, που περιβάλλει το σώμα, η οποία αλλάζει ανάλογα με την ψυχική διάθεση και την κατάσταση υγείας του ανθρώπου. Αν το άτομο αισθάνεται ευτυχισμένο και σφύζει από ζωή τότε η αύρα του είναι ισχυρότερη, μεγαλύτερη και φωτεινότερη. Αντίθετα το ενεργειακό πεδίο των άψυχων αντικειμένων μένει σταθερό.

Αυτή τη μέθοδο, εφάρμοσαν ο Ρώσος φυσικός Κονσταντίν Κορότσκοφ και οι βοηθοί του στην Πολυτεχνική σχολή της Αγίας Πετρούπολης. Απομόνωσαν, φωτογράφισαν με τη μέθοδο Κίρλιαν και μελέτησαν το ενεργειακό πεδίο ανθρώπων, που είχαν πεθάνει από διάφορα αίτια. Όπως γηρατειά, αιφνίδιο θάνατο, από φυσικά αίτια, αυτοκτονία, ή από βίαιο θάνατο όπως τα θύματα δολοφονιών. Ανακάλυψαν λοιπόν ότι το ενεργειακό αυτό πεδίο που εμφανίζεται στις φωτογραφίες Κιρλιαν, όχι μόνο δεν διαλύεται μετά το θάνατο αλλά παρέχει ακόμα ακριβής πληροφορίες για τον τρόπο θανάτου του κάθε ατόμου.

Τα πειράματα σε άνθρωπο που είχε πεθάνει από γηρατειά έδειξαν ότι η ακτινοβολία εμφανίζει μια βαθμιαία μείωση, η οποία έπειτα από δύο μέρες παύει και η ακτινοβολία σταθεροποιείται. Αντίθετα σε περιπτώσεις αιφνίδιου θανάτου από φυσικά αίτια, υπάρχει μια απότομη αύξηση κατά την διάρκεια της πρώτης μέρας μετά τον θάνατο, η οποία ακολουθείται από απότομη πτώση που διαρκεί για κάποιο διάστημα και έπειτα επέρχεται σταθεροποίηση. Εκείνοι που πέθαναν με βίαιο τρόπο, κάτω από συνθήκες έντονου πόνου, παρουσιάζουν μια ακανόνιστη αύξηση της ακτινοβολίας, χωρίς καμία σταθερότητα. Σε αυτούς που αυτοκτόνησαν παρατηρείται μια σπασμωδική αύξηση της ακτινοβολίας.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν πως όλα αυτά είναι τόσο χαρακτηριστικά , που μπορεί να ανακαλύψει κανείς τα γενικά αίτια του θανάτου ενός ατόμου, χωρίς κανένα ίχνος αμφιβολίας. Αυτά τα πειράματα ενισχύουν όλο και περισσότερο την άποψη ότι "κάτι" από τον άνθρωπο επιβιώνει μετά το θάνατο του σώματος. Στις φωτογραφίες Κίρλιαν, ταξινομείται εξελικτικά κάθε άνθρωπος ανάλογα με την κύρια απόχρωση της αύρας του. Όσο είμαστε ζωντανοί η αύρα διαφέρει σε ένταση και φωτεινότητα από άτομο σε άτομο ανάλογα με την προσωπικότητα. Μετά το θάνατο η αύρα διαφέρει ανάλογα με τα αίτια του θανάτου.

Οι Ρώσοι επιστήμονες υπογραμμίζουν ότι το ενεργειακό αυτό πεδίο δεν συνδέεται άμεσα με την ολική υπόσταση, αλλά με την ψυχή, την οποία αναφέρουν όλες οι θρησκείες. Αυτά τα πειράματα λοιπόν, αποτελούν ίσως την πρώτη επιστημονική απόδειξη για την ύπαρξη της ψυχής όπως υποστηρίζουν οι συγκεκριμένοι ερευνητές; Θα μπορούσε αυτό το άυλο μέρος της ύπαρξης μας κάτω από ορισμένες περιστάσεις να ελευθερωθεί από τα δεσμά του σώματος και να ζήσει ξεχωριστά; Ένας χειρούργος κάποτε ισχυρίστηκε πως ποτέ δεν ανακάλυψε αυτό που ονομάζουμε ψυχή, μέσα στους ασθενείς που χειρουργούσε θέλοντας έτσι να τονίσει την ανυπαρξία της. Σήμερα η φυσική θέτει τον προβληματισμό για το αν το ανθρώπινο ενεργειακό πεδίο μπορεί να είναι η απόδειξη της ύπαρξης ψυχής.

Ίσως κάποτε στο μέλλον, η επιστήμη να δώσει απάντηση...
Read more »

Ψευδαισθητικό χρώμα και εγκέφαλος

Οι ερευνητές της όρασης υποστήριζαν για καιρό ότι η επεξεργασία του χρώματος στον εγκέφαλο είναι χωριστό γεγονός από την επεξεργασία άλλων ιδιοτήτων, όπως του βάθους και της μορφής.

Η μελέτη, ωστόσο, των ψευδαισθητικών χρωμάτων αποδεικνύει ότι η αντίληψη του χρώματος γεννά νεοπαγείς ιδιότητες μορφής και βάθους.

Ειδικότερα, οι συγγραφείς έχουν χρησιμοποιήσει μια εικόνα που ονομάζεται «ψευδαίσθηση του Ehrenstein» ώστε να αποκαλύψουν πώς το χρώμα, το σχήμα και η μορφή αλληλοσυνδέονται στην αντίληψη του οπτικού κόσμου από τον εγκέφαλο.
Read more »

ΦΡΗΝΡΙΧ ΝΙΤΣΕ ο άνθρωπος που σκεφτόταν επικίνδυνα


Ο Γερμανός φιλόσοφος του 19ου αιώνα, ένας από τους σύγχρονους στοχαστές
με τη μεγαλύτερη ακτινοβολία, γεννήθηκε το 1844 στο Ρένκεν της Πρωσικής
Σαξονίας και πέθανε το 1900 στη Βαϊμάρη.

Οι προσπάθειές του να ανακαλύψει τα ελατήρια που βρίσκονται κάτω από την
παραδοσιακή θρησκεία, την ηθική και τη φιλοσοφία της Δύσης άκσησαν βαθιά
επίδραση σε γενεές θεολόγων, φιλοσόφων, ψυχολόγων, ποιητών,
μυθηστοριογράφων και δραματουργών.

Αναλογίστηκε τις συνέπειες του θριάμβου της εκκοσμίκευσης του
Διαφωτισμού, εκπεφρασμένες με την παρατήρησή του ότι «ο Θεός πέθανε»,
κατά έναν τρόπο που προσδιόρισε τα θέματα καθημερινής συζήτησης των πιο
διάσημων διανοουμένων της Ευρώπης, μετά το θάνατό του το 1900.

Αν και ήταν σφοδρός πολέμιος του εθνικισμού, του αντισημιτισμού και της
πολιτικής ισχύος, εν τούτοις οι φασίστες επικαλέστηκαν αργότερα το όνομά
του για να προωθήσουν εκείνα ακριβώς τα πράγματα που απεχθανόταν.

Το 1850 η οικογένεια του μετακόμισε στο Νάουμπουργκ, στις όχθες του
ποταμού Ζάαλε, όπου ο Νίτσε πήγε σε ιδιωτικό προπαρασκευαστικό σχολείο,
το Ντομγκυμνάζιουμ. Το 1858 κέρδισε μια υποτροφία για την Σούλπφορτα,
ένα από τα σπουδαιότερα προτεσταντικά οικοτροφεία της Γερμανίας. Εκεί
διέπρεψε, έλαβε πρώτης τάξεως κλασική μόρφωση και, όταν το 1864
αποφοίτησε, πήγε στο Πανεπιστήμιο της Βόνης για να σπουδάσει Θεολογία
και Κλασική Φιλολογία.

Παρά τις προσπάθειές του να λάβει μέρος στην πανεπιστημιακή ζωή, τα δύο
εξάμηνά του στην Βόνη υπήρξαν αποτυχία, που οφειλόταν κυρίως στους
καβγάδες μεταξύ των δύο σπουδαιότερων καθηγητών της Κλασικής Φιλολογίας,
του Ότο Γιαν και του Φρήντριχ Βίλχελμ Ριτσλ.

Ο Νίτσε αναζήτησε καταφύγιο στη μουσική συνθέτοντας μερικά κομμάτια,
επηρεασμένος πολύ από τον Ρόμπερτ Σούμαν, τον Γερμανό Ρομαντικό συνθέτη.
Το 1865 συνέχισε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο της Λειψίας μαζί με
τον Ριτσλ, που είχε δεχθεί θέση εκεί.

Ο Νίτσε σημείωσε μεγάλες προόδους υπό την εποπτεία του Ριτσλ. Υπήρξε ο
μόνος φοιτητής που δημοσίευσε ποτέ άρθρο στο περιοδικό του Ριτσλ
Ράινισες Μουζέουμ.

Στα χρόνια των σπουδών του στη Λειψία, ο Νίτσε ανακάλυψε τη φιλοσοφία
του Σόπενχαουερ, γνώρισε το μεγάλο μουσικό δραματουργό Ρίχαρντ Βάγκνερ
και άρχισε τη φιλία του, μια φιλία που κράτησε ως το τέλος της ζωής του,
με τον κλασικιστή Έρβιν Ρόντε, συγγραφέα της Ψυχής.

Όταν το 1869 έμεινε κενή μία έδρα Κλασικής Φιλολογίας στη Βασιλεία της
Ελβετίας, ο Ριτσλ πρότεινε τον Νίτσε, εκθειάζοντάς τον με τα πιο
ενθουσιώδη λόγια. Δεν είχε ολοκληρώσει ούτε τη διδακτωρική ούτε τη
συμπληρωματική διατριβή που ήταν απαραίτητες για την απόκτηση
πανεπιστημιακού τίτλου στη Γερμανία.

Εν τούτοις, ο Ριτσλ διαβεβαίωσε το Πανεπιστήμιο της Βασιλείας ότι στα 40
χρόνια που δίδασκε δεν είχε συναντήσει ποτέ κάποιον σαν τον Νίτσε, με
τόσο απεριόριστα χαρίσματα.
Το 1869 το Πανεπιστήμιο της Λειψίας του απένειμε τον τίτλο του διδάκτορα
χωρίς εξετάσεις ή διατριβή, με βάση τα δημοσιεύματά του, και το
Πανεπιστήμιο της Βασιλείας τον εξέλεξε έκτακτο καθηγητή της Κλασικής
Φιλολογίας. Τον επόμενο χρόνο ο Νίτσε έγινε Ελβετός υπήκοος και προήχθη
σε τακτικό καθηγητή.

Κατά τα πρώτα χρόνια της παραμονής του στη Βασιλεία ωρίμασε η αμφίθυμη
φιλία του με τον Βάγκνερ και συνήθιζε να επισκέπτεται με κάθε ευκαιρία
τον Ρίχαρντ και τη σύζυγό του. Ο Βάγκνερ εκτιμούσε τον Νίτσε ως λαμπρό
ακαδημαϊκό κήρυκα νέων ιδεών, εκείνος όμως δεν μπόρεσε τελικά να ανεχθεί
τα χριστιανικά θέματα -όπως στον Παρσιφάλ- που χρησιμοποιούσε όλο και
πιο συχνά ο Βάγκνερ, σε συνδυασμό με τον σωβινισμό και τον αντισημιτισμό
του. Το 1878 η ρήξη ανάμεσα στους δύο άνδρες ήταν πλέον οριστική.

Πέρα από τα βιβλία που ο Νίτσε έγραψε ανάμεσα στο 1879 και το 1889, η
ζωή του στην περίοδο αυτή δεν παρουσιάζει κάποιο ουσιαστικό ενδιαφέρον.
Βαριά άρρωστος, σχεδόν τυφλός, υποφέροντας από ασταμάτητους πόνους,
ζούσε σε οικοτροφεία της Ελβετίας, της Γαλλικής Ριβιέρας και της
Ιταλίας, έχοντας πολύ αραιή επικοινωνία με ανθρώπους.
Ο τελευταίος χρόνος της διανοητικής διάυγειας του Νίτσε, το 1888, υπήρξε
περίοδος σε υπέρτατο βαθμό παραγωγική. Έγραψε και εξέδωσε το Η περίπτωση
Βάγκνερ. Επίσης, έγραψε μία σύνοψη του φιλοσοφικού του συστήματος και τα
έργα Το λυκόφως των ειδώλων, Ο Αντίχριστος, Νίτσε εναντίον Βάγκνερ και
Ίδε ο Άνθρωπος, ένα διαλογισμό γύρω από τα έργα του και την προσωπική
του αξία. Το Λυκόφως των ειδώλων κυκλοφόρησε το 1889, Ο Αντίχριστος και
το Νίτσε εναντίον Βάγκνερ είδαν το φως μόλις το 1895.
Τα έργα του Νίτσε διακρίνονται σε τρεις με ακρίβεια προσδιορισμένες
περιόδους. Στα έργα της πρώτης περιόδου κυριαρχεί η ρομαντική αντίληψη
με επιδράσεις του Σοπενχάουερ και του Βάγκνερ.

Τα έργα της δεύτερης περιόδου ανακλούν την παράδοση των Γάλλων
αφοριστών. Τα έργα αυτά, στα οποία ο Νίτσε πλέκει το εγκώμιο της λογικής
και της επιστήμης και πειραματίζεται με τα φιλολογικά είδη, εκφράζουν
την χειραφέτησή του από τον νεανικό του ρομαντισμό και της επιδράσεις
του Σόπενχαουερ και του Βάγκνερ.

Στα έργα της ωριμότητάς του ο Νίτσε ασχολήθηκε με το πρόβλημα της
καταγωγής και της λειτουργίας των αξιών στην ανθρώπινη ζωή. Εφόσον, κατά
τον Νίτσε, η ζωή παρά το γεγονός ότι ούτε διαθέτει ούτε στερείται αξίας
εγγενών, αποτελεί πάντοτε αντικείμενο κριτικών εκτιμήσεων, τότε οι
εκτιμήσεις αυτές δεν μπορούν να αναγνωστούν παρά ως σύμπτωματα της
κατάστασης εκείνου ο οποίος διατυπώνει τις εκτιμήσεις.

Κατά συνέπεια, ο Νίτσε προχώρησε σε μία κατά βάθος ανάλυση και εκτίμηση
των θεμελιωδών πολιτιστικών αξιών της φιλοσοφίας, της θρησκείας και της
ηθικής της Δύσης και κατέληξε να τις χαρακτηρίσει ως εκφράσεις του
ασκητικού ιδεώδους.

Με τον όρο «μηδενισμό» ο Νίτσε περιέγραφε τον υποβιβασμό των υψηλών
αξιών, τις οποίες είχε θέσει με αξιωματικό τρόπο το ασκητικό ιδεώδες.
Πίστευε ότι η εποχή που ζούσε ήταν μία εποχή παθητικού μηδενισμού,
δηλαδή μία εποχή η οποία δεν είχε αντιληφθεί ότι τα θεωρούμενα από τη
θρησκεία και τη φιλοσοφία ως απόλυτα είχαν αποσυντεθεί με την εμφάνιση
του θετικισμού του 19ου αιώνα.

Με την κατάρρευση των μεταφυσικών και θεολογικών βάσεων και θέσφατων της
παραδοσιακής ηθικής, εκείνο που θα απέμενε ήταν μία διάχυτη αίσθηση
έλλειψης σκοπού και νοήματος. Και η επικράτηση της επίγνωσης έλλειψης
νοήματος σήμαινε τον θρίαμβο του μηδενισμού: «Ο Θεός είναι νεκρός».

Ο Νίτσε κάποτε έγραψε ότι μερικοί άνθρωποι γεννιούνται μετά το θάνατό
τους και αυτό ασφαλώς ισχύει στην περίπτωσή του. Η ιστορία της
φιλοσοφίας, της θεολογίας και της ψυχολογίας του 20ου αιώνα δεν νοείται
χωρίς αυτόν
Read more »

Share