Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2013

Κόροιβος-ο πρώτος καταγεγραμμένος Ολυμπιονίκης-

Ο Ηλείος Κόροιβος είναι ο πρώτος <<καταγεγραμμένος>>σταδιονίκης,άρχισε την ένδοξη ιστορία των Ολυμπιάδων,έστω και να συνεχιστής άλλων μυθικών ή προιστορικών ημίθεων και ηρώων που νίκησαν σε αγώνες.
Είναι αξιοπερίεργο πως για το σπουδαίο αυτόν Ηλείο σταδιονίκη δεν υπήρχε άγαλμα στην Ολυμπία-τουλάχιστον όταν την επισκέφτηκε ο Παυσανίας.Υπήρχε όμως ο ανεπίγραφος τάφος του,κάπου στα σύνορα της Ηλείας[5.8.6 ΕΙΚΩΝ ΜΕΝ ΔΗ ΟΥΚ ΕΣΤΙΝ ΕΝ ΟΛΥΜΠΙΑ,ΤΟΥ ΚΟΡΟΙΒΟΥ,ΤΑΦΟΣ ΔΕ ΕΠΙ ΤΟΙΣ ΠΕΡΑΣΙ ΤΗΣ ΗΛΕΙΑΣ].Ίσως η έλλειψη ανδριάντα του πρώτου Ολυμπιονίκη οφείλεται στο ότι δεν ήταν τόσο πλούσιος,αφού ήταν μάγειρας κι απλώς κέρδισε γι`αυτήν την νίκη του μόνον ένα μήλο.

Αυτό είναι παράδοξο διότι ο βασιλιάς Ίφιτος,μόνος Ελλανοδίκη  αυτού του αγώνα ξέχασε! τον χρησμό της Πυθίας που μιλούσε για κότινο.
Read more »

Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2013

``Ζεῦ σῶσον`` ή όπως λέμε ``Γειά σου``.

Από τα παλιά χρόνια το φτέρνισμα ξέρουμε πως γέννησε το φόβο του θανάτου.Για τον ίδιο λόγο έκανε εντύπωση και το χασμούρημα.Με το δυνατό φτέρνισμα φοβότανε να μη βγει η ψυχή.Με το χασμουρητό συνέβαινε το αντίθετο.Φοβότανε μήπως αναπνεύσει(καταπιεί)κανένα κακοποιό πνεύμα,καμία άλλη ψυχή.(Κύρου Αναβ-Γ 2, 9).
Η Ελληνική μυθολογία μας φύλαξε ζωντανή την παραπάνω παράδοση,που έχει εξαιρετική σημασία.
Οι αρχαίοι  Έλληνες όταν ακούγανε κάποιον να φτερνίζεται λέγανε: <<Ζεύ σώσον>>.Και σήμερα ακόμη λέμε : <<Γειά σου,χαρά σου>>
Τα ήθη και οι παραδόσεις ακόμη υπάρχουν σήμερα έστω και αν δε γνωρίζουμε πως και από που προέρχονται.
Read more »

Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2013

Η αποκωδικοποίηση της ιερής φράσης Κονξ-Ομ-Παξ

Η φράση ΚΟΝΞ-ΟΜ-ΠΑΞ ακούγονταν από τον Μεγάλο Ιεροφάντη και ήταν η τελευταία επίσημη φράση για τα τελειωμένα Ελευσίνια Μυστήρια,η οποία έμεινε ακέραια και αναλοίωτη και έφθασε αυτούσια στις δικές μας μέρες,για να μας μεταφέρει το αγέραστο μήνυμα των προγόνων,ότι κατείχαν το κλειδί της γνώσης για τη μορφοπλάση των κόσμων.
Κονξ-Ομ-Παξ.Θα πει ελεύθερα μεταφρασμένο,να εκπληρωθούν οι πόθοι σου.Ξαναγύρισε στην παγκόσμια ζωή...

Γύρνα στην πατρική σου στέγη εξελιγμένος.
Είθε να γυρίσεις όσο πιο γρήγορα μπορείς στο σπίτι που σε περιμένει.
Αν εξετάσουμε ξεχωριστά τις 3 αυτές λέξεις,αυτές σημαίνουν η καθεμία,μια διαφορετική έννοια.που δε συνενώνεται εύκολα,αν ο εσωτεριστής,δεν κατέχει τον αποσυμβολισμό.
Κονξ=Εκείνο που ο καθένας μας ποθεί βαθύτερα.(Πάντα ένα καλό τέλος).
Ομ=Είναι η ψυχή και ίσως αυτό τούτο το ασύλληπτο Πνεύμα.Είναι το άγιο μέρος του ανθρώπου,η μεγάλη Μάνα,σε ύλη και μορφή.
Παξ=Ο γύρος,το πέρασμα,ο κύκλος,η αλλαγή,δόξα.
Μπορεί όλα μαζί να σχηματίσουν την δικαιολογημένη φράση <<απέλθεται τέλοιοι>>.


Νικόλαος Μαργιωρής. Τα Ελευσίνια μυστήρια)


Read more »

Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2013

Εκπληκτικές χρωματιστές ζωγραφιές σε τοιχογραφίες 20.000 ετών !


To 1880 ανακαλύφθηκαν στην Ευρώπη οι σπηλιές της Αλταμίρας.Μέσα σε εκείνες τις σπηλιές,υπάρχουν χρωματιστές ζωγραφιές οι οποίες φτιάχτηκαν πριν από 20.000 χρόνια.Τα χρώματα όμως φαίνονται τόσο φρέσκα σα να ζωγραφίστηκαν εχθές.
Πατήστε για μεγαλύτερη ανάλυση
Εξαιτίας αυτού του γεγονότος,ο Δόν Μαρτσελάνο,ο οποίος ανακάλυψε εκείνες τις σπηλιές,επικρίθηκε σε ολόκληρη την Ευρώπη.Όλοι θεώρησαν ότι είχε ρετουσάρει τις ζωγραφιές.Όλοι οι καλλιτέχνες που που είδαν τις ζωγραφιές,είπαν ότι ο Μαρτσελάνο επιχείρησε να εξαπατήσει το κοινό,ότι τόσο φρέσκα χρώματα,δεν ήταν δυνατό να είναι αρχαία.
Οι ισχυρισμοί τους  φαινόταν σωστοί,επειδή οι πίνακες του Βάν Γκογκ,οι οποίοι δεν ήταν ούτε διακοσίων ετών,έχουν ήδη ξεθωριάσει.Οι πίνακες που ζωγράφισε ο Πικάσο,έχουν ήδη ξεθωριάσει.
Όταν ολοκληρώθηκαν οι έρευνες στις σπηλιές,αποδείθηκε πέρα πάσης αμφιβολίας ότι οι ζωγραφιές είχαν γίνει πρι από είκοσι χιλιάδες χρόνια(20.000 π.Χ.
Αυτό είναι ένα μεγάλο μυστήριο,επειδή εκείνοι οι άνθρωποι που ζωγράφισαν εκείνα τα χρώματα γνώριζαν περισσότερα από αυτά που γνωρίζουμε εμείς σήμερα.
Σύμφωνα με νέες έρευνες που δημοσιεύθηκαν σε επιστημονικά περιοδικά,οι αναλύσεις μέσω ουρανίου δείχνουν ότι οι ζωγραφιές μας πηγαίνουν ακόμη πιο πίσω στο 40.800 περίπου!
Η επίσημη ιστοσελίδα του μουσείου Αλταμίρα.Museo de Altamira (cueva de Altamira)








Read more »

Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2013

Ευθυδίκου κόρη, "η μουτρωμένη"

Αποτελεί τον τελευταίο σταθμό της αρχαϊκής τέχνης, αντιπροσωπευτικό δείγμα του αυστηρού ρυθμού και είναι έργο του Ευθυδίκου.

Η κόρη αποκτά μια ολοκληρωμένη σωματικότητα. Στο πρόσωπο τα φρύδια είναι πιο χαμηλά, το βλέφαρο είναι παχύ, ενώ ο βολβός του ματιού τοποθετήθηκε πιο βαθιά. Τα χείλη είναι οριζόντια. Το σώμα είναι σωστά δοσμένο και θηλυκό: στενοί στρογγυλοί ώμοι, απαλά στήθη, λεπτές κνήμες και πόδια. Διακρίνεται μια μεγαλύτερη άνεση στο χειρισμό του ενδύματος που αφήνει προκλητικά τον ένα μαστό ακάλυπτο με την πλεξούδα να πέφτει για να καλύψει τη γύμνια.

Γύρω στο 490-485 π.Χ.

Αρχαϊκή Πλαστική


Read more »

Τρίτη 1 Ιανουαρίου 2013

"Ancient Greece~Κυκλοφόρησε για iOS"

Μία πολύ ωραία δουλειά κυκλοφόρησε στο iBook Store της Apple εχθές το πρωί. Το λεύκωμα με την ονομασία "Ancient  Greece - Scuptural Masterpieces" φέρνει την υπογραφή του φωτογράφου Δημήτρη Φιλελέ και μας παρουσιάζει κάποια από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα γλυπτικής της αρχαίας Ελλάδας.
  Ένας ωραίος τρόπος για να θυμηθούμε μερικά από αυτά αλλά και να γνωρίσουμε ίσως κάποια άλλα σε μία εποχή που έχουμε ανάγκη να θυμόμαστε ποιοι πραγματικά είμαστε και το ένδοξο παρελθόν που έχουμε.
  Το βιβλίο κυκλοφορεί για iPad, είναι διαθέσιμο στην τιμή των 1.49 ευρώ και θα το βρείτε εδώ


Read more »

Μια κατάρα 1.700 ετών γραμμένη στα αρχαία Ελληνικά

Διαφορετικά δεν εξηγείται η βαριά κατάρα που του απηύθυνε κάποιος άγνωστος σε μας, πιθανόν ανταγωνιστής του: «Ιαώ που αστράφτεις και βροντάς, χτύπα και αλυσόδεσε τον οπωροπώλη Βαβυλά, που τον γέννησε μήτρα μιαρή, η Διονυσία (Ησυχία τη λένε άλλοι) και ζει κοντά στα μέρη των Μυγδόνων.:

Οπως χτύπησες το άρμα του Φαραώ έτσι χτύπα και τον προσβλητικό του τρόπο. Ιαώ που αστράφτεις και βροντάς, όπως αφάνισες τα πρωτότοκα της Αιγύπτου έτσι αφάνισε και του Βαβυλά τα ζωντανά».


ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ: Γραμμένη στα αρχαία ελληνικά, η κατάρα εναντίον του μανάβη κάλυπτε και τις δύο πλευρές μολύβδινου πινακιδίου του 3ου αιώνα μ.Χ.

Γραμμένη στα αρχαία ελληνικά, η μακροσκελής κατάρα κάλυπτε και τις δύο πλευρές ενός μολύβδινου πινακιδίου, που εντοπίστηκε από αρχαιολόγους το 1930 μέσα σε αρχαίο πηγάδι, κοντά στην Αντιόχεια (σημερινή Τουρκία, στα σύνορα με τη Συρία). Μόλις τώρα όμως διαβάστηκε το πύρινο κι ευφάνταστο κείμενο από τον Αμερικανό ερευνητή, επίκουρο καθηγητή Κλασικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον Αλεξάντερ Χόλμαν. «Υπάρχουν διάφορα πράγματα που βρίσκω ενδιαφέροντα σ' αυτό το εύρημα», εξηγεί ο ίδιος σε επικοινωνία του με τον «Α». «Το πρώτο είναι η αναφορά στη διάβαση της Ερυθράς Θάλασσας από τους Ισραηλίτες, την καταστροφή του Φαραώ και του άρματος του, καθώς και την εξόντωση των πρωτότοκων της Αιγύπτου».

Οπως επισημαίνει ο Αμερικανός ερευνητής, τα ελληνικά και ρωμαϊκά πινακίδια με κατάρες επικαλούνται συχνά τον ισχυρό θεό Ιαώ, που είναι στην πραγματικότητα η ελληνική εκδοχή του ονόματος του εβραϊκού θεού Γιαχβέ, και τον τοποθετούν μάλιστα μαζί με θεούς και δαίμονες του Κάτω κόσμου, όπως ο Ερμής κι ο Οσιρις.

Και να... ξεπαγιάσει η ψυχή του

Ενα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο σχετικά με το πινακίδιο είναι ότι βρέθηκε μέσα σε πηγάδι και η κατάρα που αναγράφεται πάνω του μνημονεύει το ίδιο το πηγάδι: «όπως ακριβώς θα πνιγεί και θα παγώσει στο αχρηστευμένο πηγάδι (το πινακίδιο) έτσι θα πνιγεί και θα ξεπαγιάσει κι η ψυχή του Βαβυλά χτυπημένη από ασθένεια και άχρηστη όπου κι αν βρίσκεται».

«Πολλά

μολύβδινα πινακίδια με κατάρες στα ελληνικά και λατινικά, που χρονολογούνται στην περίοδο από τον 5ο αι π.Χ. έως τον 6ο αι μ.Χ. αιώνα, έχουν βρεθεί σε τάφους και πηγάδια σε όλο τον αρχαίο κόσμο (Αθήνα, Κόρινθος, Ρώμη, Καρχηδόνα, Βηρυτός, Δαμασκός, Καισάρεια, Ιερουσαλήμ)», αναφέρει ο Αλεξάντερ Χόλμαν. Μερικές από αυτές απευθύνονται εναντίον ηνιόχων και των αλόγων τους, άλλες σε αθλητές, μονομάχους και πόρνες, σε αντίδικους και σε ερωτικούς αντίζηλους και κάποιες εναντίον επαγγελματικών ανταγωνιστών. «Υποψιάζομαι ότι αυτή του Βαβυλά από την Αντιόχεια ανήκει στην τελευταία περίπτωση», παρατηρεί.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει krasodad.blogspot.gr(ΤΗΣ ΧΡΥΣΑΣ ΝΑΝΟΥ), με σπουδές σε διάφορα πανεπιστήμια μεταξύ των οποίων και το Χάρβαρντ, ο Αλεξάντερ Χόλμαν είναι ειδικός σε θέματα αρχαίας ελληνικής γραμματείας, θρησκείας και μαγείας. «Ενα από τα πράγματα που με ενδιαφέρει στον ελληνικό πολιτισμό είναι η μακρά παράδοσή του: κάτι τόσο παλιό, που εκτείνεται σε μια τόσο μεγάλη χρονική περίοδο είναι όμορφο και συναρπαστικό για μένα, και αυτό με τράβηξε αρχικά στις κλασικές σπουδές στο πανεπιστήμιο», εξηγεί.

Ο ίδιος δημοσιεύει εργασίες που αγγίζουν τα δύο άκρα της αρχαιότητας: έγραψε ένα βιβλίο για τον Ηρόδοτο, τον ιστορικό του 5ου αιώνα π.Χ. («Ο άρχοντας των επιγραφών: Επιγραφές και ερμηνεία των συμβόλων στις Ιστορίες του Ηροδότου», 2010) και επίσης έκανε σειρά δημοσιεύσεων για τα πινακίδια μαγείας από την ύστερη αρχαιότητα. «Σχεδόν χίλια χρόνια χωρίζουν τα κείμενα και όμως τα συνδέουν η γλώσσα και ο πολιτισμός», λέει. «Ο έρως, ο θυμός (οργή), ο φθόνος, ο φόβος, θεοί και δαίμονες κινούν τα πρόσωπα στο έργο του Ηρόδοτου και τα ίδια υπάρχουν και σ' αυτά τα πινακίδια με τις κατάρες. Πόσο συναρπαστικό είναι να μπορείς να πάρεις σήμερα αυτό το αρχαίο πινακίδιο και να είσαι σε θέση να το διαβάσεις! Και πόσο υπέροχο είναι να ακολουθείς τα ίχνη της γραφίδας του γραφέα, να βλέπεις τον τρόπο με τον οποίο δίνει μορφή στα γραπτά του, να βλέπεις πώς κάνει τα ίδια ορθογραφικά λάθη που κάνουν οι σημερινοί Ελληνες μαθητές!».


(krasodad.blogspot.)
Read more »

Share