Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014

Σε ένα κόσμο με κρίση ...Επιστροφή στον Σαμανισμό

"Chosen" είναι το πνεύμα που θεραπεύει το μυαλό,το σώμα,την ψυχή,και οι Σαμάνοι επανέρχονται σαν μόδα σε όλον τον κόσμο.

Η λέξη "σαμάνος" επινοήθηκε από τους ανθρώπους της Σιβηρίας Evenki, αλλά οι σαμάνοι βρέθηκαν  σχεδόν σε κάθε γωνιά του πλανήτη, ακόμα και στο Λονδίνο, τη Βοστώνη και πολλές άλλες πόλεις της Δύσης, όπου έχουμε τώρα κέντρα αφιερωμένα στον Σαμανισμό.


Οι Σαμάνοι τρέφουν την πεποίθηση ότι ο κόσμος διαπνέεται από αόρατα πνεύματα που ενεργούν για εμάς και ελέγχουν το πεπρωμένο μας.Οι γιατροί, οι ιερείς, οι μύστες, οι ψυχολόγοι,οι  δημογέροντες, οι ποιητές δίνουν  χρησμούς ανάλογα με τις ανάγκες σας,και  οι διαπραγματευτές που έχουν οριστεί να μιλήσουν και να μεταφέρουν  την κρυμμένη πραγματικότητα, προσπαθούν να καταλάβουν μια θέση κύρους ανάμεσα στην κοινότητα.



Δεν υπάρχει ακριβής ορισμός του σαμανισμού. «Θα ήταν πιο σωστό να μιλάμε για « sciamanesimi »στον πληθυντικό," λέει ο Marjorie Mandelstam Balzer, ανθρωπολόγος στο Πανεπιστήμιο Georgetown στην Ουάσιγκτον, στην Περιφέρεια της Κολούμπια,  όπου εξηγεί ότι οι  πεποιθήσεις, οι πρακτικές και οι τελετουργίες διαφέρουν από άτομο σε άτομο, γιατί το μονοπάτι για να γίνει ένας σαμάνος είναι ατομικό.Υπάρχουν βέβαια ομοιότητες: η έκσταση, το  «ταξίδι ψυχής», όπως καλείται μερικές φορές, είναι ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα του φαινομένου.



 Οι περισσότεροι από τους σαμάνους της Κεντρικής Ασίας,ζουν σε χώρες όπως η Κιργιζία και το Καζακστάν, όπου το Ισλάμ επικρατεί, θεωρούνται ευσεβείς μουσουλμάνοι και τα τελετουργικά τους έχουν πολλά στοιχεία που προέρχονται από τις μυστικιστικές παραδόσεις του Σουφισμού.



Τυλιγμένο σε λευκό παρθένο μπουρνούζι, εκτελούν τα τελετουργικά τους στους ιερούς τόπους του Ισλάμ, και κάθε τελετή περιλαμβάνει πολλή προσευχή από το Κοράνι. Στην Σιβηρία και τη Μογγολία ο σαμανισμός αναμιγνύεται με τις τοπικές βουδιστικές παραδόσεις σε σημείο που συχνά είναι αδύνατο να πεις πού τελειώνει και αρχίζει ο άλλος



Read more »

Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014

Νεολιθική τοιχογραφία που απεικονίζει αρχαία έκρηξη

Η τοιχογραφία βρέθηκε στο νεολιθικό οικισμό της Catalhoyuk, στην κεντρική Τουρκία, και χρονολογείται από το 6600 π.Χ. και μετά,που  περιγράφει μία αρχαία έκρηξη στο τουρκικό έδαφος, από το κοντινό ηφαίστειο dell'Hasan Dagi.

  Η μελέτη του Πανεπιστήμιου »της Καλιφόρνια ,εστιάζεται στο να προσδιοριστεί αν το ηφαίστειο dell'Hasan Dagi. ήταν ενεργό εκείνη τη στιγμή,και έχουν αρχίσει να συλλέγουν και να αναλύουν  δείγματα του ηφαιστειακού βράχου,που έχουν πάρει  από την κορυφή και από τις πλευρές του.




  Τα αποτελέσματα δείχνουν την υπόθεση ότι οι κάτοικοι της Catalhoyuk είχαν την εμπειρία μιας  μεγάλης  έκρηξη του  ηφαιστείου dell'Hasan Dagi.
 
Η χρονολόγηση των πετρωμάτων μαρτυρούν την εμφάνιση μιας έκρηξης γύρω στο 6900 π.Χ., που δεν απέχει πολύ από την περίοδο κατά την οποία πιστεύεται ότι έχουν ζωγράφισε την τοιχογραφία. 

 Η έρευνα υπάρχει  στο περιοδικό PLoS One.
Read more »

Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2014

Πυραμίδες και στη Χαβάη ?

Όπως οι πιο πολλοί γνωρίζουμε,οι πυραμίδες είναι κατασκευές οι οποίες περιορίζονται,μόνο στις χώρες της Αιγύπτου,της Κίνας και του Μεξικού.Στην πραγματικότητα όμως,όσο και να θέλουμε να δώσουμε ένα τέλος σε αυτό,τόσο [περισσότερο εμφανίζονται στις πιο απροσδόκητες γεωγραφικές συντεταγμένες του πλανήτη Γη. Σε αυτή την περίπτωση, μιλάμε για πιθανές πυραμίδες στα νησιά της Χαβάης.

  Σύμφωναμε μια θεωρία του William "Pila" Chiles ,στο βιβλίο του ``The Secrets and Mysteries of Hawaii`` Μυστικά και μυστήρια της Χαβάης,έχουν κατασκευαστεί πυραμίδες σε ένα από τα νησιά της Χαβάης,και έχουν μαθηματική σχέση με άλλες πυραμίδες της γης,μέσα από ένα σχήμα που ονομάζεται Planetary Grid.

Κάθε μια από τις λευκές γραμμές,είναι ένας αρχαιολογικός χώρος,που φιλοξενεί μια πυραμίδα ή ένα μεγαλιθικό συγκρότημα.
Ο ερευνητής γράφει ότι η πυραμίδα,βρίσκεται στην ενδοχώρα της Χαβάης στο νησί  Oahu,5 μίλια από την πόλη Punaluu,με την περίφημη ``μαύρη παραλία``.

Στην φωτογραφία που τράβηξε ο Coty Gonzales, ένας ερασιτέχνης εξερευνητής μπορούμε να δούμε ένα σχηματισμό βράχου πολύ συμμετρικό,που δείχνει ότι είναι πυραμίδα.Η φωτογραφία αυτή δημοσιέυθηκε στο δικτυακό τόπο Exploration Hawaii.

Σύμφωνα με κάποιες απερίσκεπτες υποθέσεις,το σύμπλεγμα των νησιών της Χαβάης,είναι μια από τις περιοχές της γης,που εξακολουθούν να διατηρούν αποδεικτικά στοιχεία για την ύπαρξη του αρχαίου πολιτισμού της Ατλαντίδας, που υπήρχε έως και 13 χιλιάδες χρόνια πριν,όπου έγινε ένας παγκόσμιος καταστροφικός κατακλυσμός, οδήγησε στην καταβύθιση της Ατλαντίδος.



Οι πυραμίδες που βρίσκονται διάσπαρτες σε όλο τον κόσμο,είναι απτή απόδειξη ότι ένας πολιτισμός πολύ πιο προηγμένος από τον δικό μας, έχει κατοικήσει τη  γη από την αρχαιότητα. Αν και η κλασική αρχαιολογία και παλαιοντολογία είναι απρόθυμοι να αποδεχθούν μια τέτοια θεωρία, πολλοί ερευνητές είναι πεπεισμένοι ότι πολλά στοιχεία που συλλέγονται κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών μπορεί να οδηγήσει μόνο σε αυτό το συμπέρασμα.


 
Read more »

Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2013

Πάνος Μουζουράκης ~ ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ



Έκπληκτοι παρακολουθήσαμε,μέσα από τον καινούργιο δίσκο του τραγουδοποιού Πάνου Μουζουράκη,που έχει την ονομασία ΣΤΟΧΟΣ,το ένα απο τα  11 τραγούδια του CD έχει την ονομασία ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ,  

Πολλά συγχαρητήρια,για αυτήν την προσπάθεια,από όλους όσους  εργάστηκαν για αυτήν τη δουλειά,και κυρίως για την  επαναφορά και αναγέννηση και την διάδοση,του μεγαλυτέρου πνευματικού ανδρός που πάτησε το πόδι του σε αυτή την γη,καθώς ο καλλιτεχνικός χώρος είναι ένας κόσμος που δημιουργεί πρότυπα και είδωλα ,κυρίως προς την νεολαία,και με αυτόν τον τρόπο ευελπιστούμε να είναι αρκετοί αυτοί που θα ακούσουν το τραγούδι και θα ενδιαφερθούν για να ερευνήσουν (να κλέψω μια φράση του Ηράκλειτου) για το ποιός ήταν ο Εφέσιος !

Οι στίχοι κάνουν αναφορά σε αρκετά αποσπάσματα του πανσοφου ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΥ  όπως -
Ο αιώνας είναι ένα παιδί που παίζει, ρίχνοντας ζάρια· ενός παιδιού η βασιλεία- ή το ἐδιζησάμην ἐμεωυτόν- ποταμοῖς τοῖς αὐτοῖς ἐμβαίνομέν τε καὶ οὐκ ἐμβαίνομεν, εἶμέν τε καὶ οὐκ εἶμεν-αἰὼν παῖς ἐστι παίζων πεσσεύων· παιδὸς ἡ βασιληίη.


Ο δίσκος είναι σε  μουσική των Αντώνη Σκόκου, Πάνου Μουζουράκη, Θέμη Καραμουρατίδη, Απόστολου Βαλαρούτσου και στίχους του ίδιου και των Παντελή Αμπατζή, Νίκου Μωραίτη, Κώστα Ξηρομερίτη, Βαγγέλη Αλεξανδρή
Ο ίδιος παρουσιάζει το νέο του άλμπουμ.

«Κύριοι και “Madam” s,
 
Κάτι καλύτερο από την αγάπη μου δεν έχω να σας δώσω. Και πως να την πεις την αγάπη; πως να την εκφράσεις πιο όμορφα και απλά, απ’  ότι  με ένα τραγούδι! Που δεν μπορει να γραφτεί όμως αν δεν είναι στόχος  η επικοινωνία αυτής της αγάπης. Γιατί σε ένα κόσμο που συνέχεια αλλάζει, αλλά-δε-ζει, που  «τα πάντα ρει»,  όπως έλεγε ο Ηράκλειτος, θεωρώ ότι η μόνη αξία που παραμένει σταθερή είναι αυτή. Μέσα στο δίσκο αυτό υπάρχουν οι αλήθειες μου, φόβοι μου, ελπίδες μου, φαντάσματα και άλλα θεριά.  Όνειρα που μοιράστηκα με τους φίλους που με βοήθησαν με τους στίχους και τις μουσικές τους. Και ενώ το παρουσιάζω πολύ βαθύ και βαρύ όλο το έργο, προς το τέλος μπορεί να σκοντάψετε πάνω σε ένα τραγούδι που λέγεται ¨Σκουμπιντουμπιντουμπιντοϋ¨,  και να σας φανεί κάπως χαζό… σσσσς· υπομονή δυο τραγούδια παρακάτω θα ολοκληρωθεί το μεγαλειώδες  αυτό αριστούργημα με όλη την σοβαρότητα, ψώνιο, αυτοσαρκασμό και την αγάπη που εξαρχής υποσχέθηκα με μια σονάτα σε Ντο μείζονα για πιάνο τέσσερα χέρια και φωνάρα.



Read more »

Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2013

Ποιητική σύνθεση του Αλκμάνα -Παρθενείον-


Μια ποιητική σύνθεση του Αλκμάνα αποτελεί καλό δείγμα της ευρείας απήχησης που είχε η ποίηση στην κοινωνία.Ένας πολυμελής χορός παρθένων τραγουδούσε και χόρευε.Το άσμα ονομαζόταν <<Παρθενείον>>Η ομορφιά των δύο πρώτων κοριτσιών του χορού,της Αγίδως, και της Αγησιχόρας,παρομοιαζόταν με το φως των ουράνιων σωμάτων και με τα υπερήφανα άλογα  των αγώνων,που ήταν τα σύμβολα του πλούτου της αριστοκρατίας.Η εκδήλωση λάμβανε χώρα στο πλαίσιο ενός νυκτερινού εορτασμού προς τιμήν της Αρτέμιδας Ορθίας !





<<Ευτυχισμένος όποιος με ωραία διάθεση περνά τη μέρα στη χαρά.
Εγώ όμως τραγουδώ της Αγιδώς το φως.Τη βλέπω σαν τον ήλιο,
που αυτή για μας πιστοποιεί ότι όντως λάμπει.
Ωστόσο,ούτε να την επαινώ,μα ούτε και να την ψέγω μου επιτρέπει η ξακουσμένη πρώτη του χορού,
έτσι που υπερέχει :
σαν ίππος πλάι σε πρόβατα-στιβαρός,νικηφόρος,με οπλές θορυβώδεις-
δοσμένος σε όνειρο μεσημεριανό κάτω από το βράχο,...
Αυτή `ν` η Αγησιχόρα.
Και η επόμενη στην ομορφιά μετά την Αγιδώ
θα παραβγεί στο τρέξιμο μ`αυτές σαν άλογο Σκυθών δίπλα 
σε κέλτικο.
Σε σύγκριση με μάς που φέρνουμε τον πέπλο της Ορθίας
μέσα σε θεία νύκτα,
αυτές είναι οι Πλειάδες : δείτε πως λάμπουν
σβήνοντας και τον Σείριο καθώς μεσουρανούν >>!

Read more »

Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2013

Λακωνικά αποφθέγματα ~ Ο Λεωνίδας απαντά στον Ξέρξη


Και όταν ο Ξέρξης ( Ξέρξου δε γράψαντος αυτώ ) του έστειλε επιστολή που έγραφε ότι

<<σου είναι δυνατόν να μη ματαιοπονείς,αλλά να γίνεις μονάρχης σε όλη την Ελλάδα(της Ελλάδος μοναρχείν),αν συνταχθείς μαζί μου>> του απάντησε :



Αν γνώριζες τα καλά της ζωής ,θα απέφευγες να επιβουλεύεσαι  τα αγαθά  των άλλων, για `μένα είναι πολύ ανώτερος ο θάνατος για την υπεράσπιση της Ελλάδας από το να γίνω μονάρχης στους ομόφυλούς μου(εμοί δε κρείσσων ο υπέρ της Ελλάδος θάνατος του μοναρχείν των ομοφύλων)>>.

  ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ <<ΛΑΚΩΝΙΚΑ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ>>
Read more »

Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2013

Ο περίφημος Λόγος του Πυθαγόρα προς τις γυναίκες


<<Στις γυναίκες λέγεται ότι πρώτα μίλησε σχετικά με τις θυσίες,λέγοντάς του ότι,όπως θα ήθελαν να είναι καλός και αγαθός εκείνος που πρόκειται να προσευχηθεί για αυτές,επειδή σε τέτοιους ανθρώπους στρέφουν την προσοχή τους οι θεοί, έτσι και αυτές πρέπει να ενδιαφέρονται πάρα πολύ για τη δικαιοσύνη,για να καθιστούν πρόθυμους τους θεούς να υπακούσουν τις προσευχές τους.Στη συνέχεια,όταν σκοπεύσουν να κάνουν προσφορές στους θεούς -στρογγυλές πίτες και γλυκίσματα από σιμιγδάλι,και κηρήθρες και λιβάνι-,να τις πραγματοποιούν με τα δικά τους χέρια και να τις φέρνουν στους βωμούς χωρίς τη βοήθεια δούλων.Να μην τιμούν όμως το θείο με προσφορές που έχουν σχέση με φόνο και θάνατο,ούτε να προσφέρουν πολλά,σαν να μην επρόκειτο ποτέ να έλθουν πάλι στο βωμό.





Για τις σχέσεις με τους άνδρες


Σε ότι αφορά τώρα τις σχέσεις με τους άντρες,τις συμβούλευσε να καταλάβουν ότι συμβαίνει ακόμη και οι πατέρες τους να έχουν κάνει παραχωρήσεις προς τη γυναικεία φύση,και ότι πρέπει να αγαπούν περισσότερο τους συζύγους παρά αυτούς που τις έφεραν στη ζωή.Για το λόγο αυτό είναι ορθό είτε καθόλου να μην εναντιώνονται στους άνδρες είτε να θεωρούν ότι νικούν,όταν ηττηθούν από εκείνους.


Για την συνουσίαν

Λέγεται επίσης ότι στη συγκέντρωση είπε και αυτό που στη συνέχεια έγινε περιβόητο,ότι εαν μετά από συνουσία με τον σύζυγο η σύζυγος την ίδια μέρα παρευρεθεί σε τελετουργίες,τότε ο θεός θα τη συγχωρέσει' εάν όμως έρθει σε συνουσία με άλλον άνδρα,ποτέ δε θα τη συγχωρέσει..


Για την συμπεριφορά & την αλληλεγγύη μεταξύ τους

Τις συμβούλευσε ακόμη καθ` όλη τη διάρκεια της ζωής τους να εκφράζονται με καλά λόγια,να προσέχουν πόσο καλά λόγια λένε οι άλλοι για αυτές,να μην καταστρέφουν τη φήμη που διαδίδεται ότι έχουν και να μην διαψεύδουν τους μυθογράφους,οι οποίοι,βλέποντας τη δικαιοσύνη των γυναικών,που δανείζονται χωρίς μάρτυρες  τα ρούχα και τα κοσμήματα τους η μια από την άλλη,ώστε όταν κάποια τα χρειαστεί να τα χρησιμοποιήσει,χωρίς να γίνονται -λόγω της εμπιστοσύνης που έχουν μεταξύ τους- ούτε δίκες ούτε αντιλογίες



Ο μύθος του ματιού

έφτιαξαν κάποιο μύθο σύμφωνα με τον οποίο τρεις γυναίκες,για ευκολότερη επικοινωνία,χρησιμοποιούν και οι τρεις ένα κοινό μάτι.Eαν όμως ο πιο πάνω μύθος λεγόταν για τους άνδρες,ότι αυτός  που είχε πρώτος το μάτι και είδε,το έδωσε στους άλλους δύο με ευκολία,και ότι ήταν έτοιμος να τους μεταδώσει όσα και ο ίδιος είδε,τίποτα από τα λεγόμενα του πρώτου δεν θα γινόταν πιστευτό,καθώς κάτι τέτοιο δεν είναι ταιριαστό στη φύση του άνδρα.




Η Κόρη,Η Νύμφη,Η Μητέρα και η Μαία

56.Και ακόμη παρατήρησε πως αυτός που λέγεται ότι είναι ο πιο σοφός από όλους,ο οποίος συνέταξε την ανθρώπινη γλώσσα και κατέστη ο ευρετής του συνόλου των ονομάτων  είναι είτε θεός,είτε δαίμονας,είτε κάποιος θείος άνδρας επειδή αντιλήφθηκε ότι το γένος των γυναικών είναι πολύ οικείο στην ευσέβεια,στην κάθε τους ηλικία έδωσε το ίδιο όνομα με μια θεά,καλώντας τη μεν άγαμη Κόρη, αυτήν που δίνεται στον άνδρα Νύμφη, αυτήν που γεννά παιδιά Μητέρα, και αυτή που μεγαλώνει τα παιδιά των παιδιών της ,σύμφωνα με τη Δωρική διάλεκτο, Μαία.Με αυτό είναι σύμφωνο και το γεγονός ότι τους χρησμούς στο μαντείο της Δωδώνης και των Δελφών τους ανάγγελαν γυναίκες.Λόγω μάλιστα των επαίνων που αφορούσαν την ευσέβεια των γυναικών,παραδίδεται ότι έχει επέλθει τόσο μεγάλη μεταβολή σε ότι αφορά τη λιτότητα της ενδυμασίας,που καμιά δεν τολμά πλεον να φορέσει πολυτελή ιμάτια,αλλα όλες αφιερώνουν μυριάδες ενδυμάτων στο ιερό της Ήρας>>


Το αποτέλεσμα και το συμπέρασμα του Ιάμβλιχου

Λέγεται μάλιστα  ότι το αποτέλεσμα του λόγου του ήταν τέτοιο,που στη χώρα των Κροτωνιατών η καλή συμπεριφορά του άνδρα προς τη γυναίκα ήταν ξακουστή,όπως  του Οδυσσέα που αρνήθηκε να αποδεχθεί την αθανασία που του χάριζε η Καλυψώ και να εγκαταλείψει την Πηνελόπη.Απέμενε λοιπόν στις γυναίκες να αποδείξουν στους άνδρες την ευγένεια και τη χρηστότητά τους, για να τύχουν τον ίδιο με αυτούς βαθμό επαίνου.
Αναφέρεται ότι,εξαιτίας των λόγων αυτών του Πυθαγόρα,εκδηλώθηκε μεγάλη εκτίμηση και ενδιαφέρον για την πόλη των Κροτωνιατών,και στην ίδια την πόλη και σε όλη την Ιταλία.


ΙΑΜΒΛΙΧΟΣ <<ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΙΚΟΥ ΒΙΟΥ>>
Read more »

Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2013

O Aλέξανδρος και ο Βουκεφάλας κατέκτησαν...και το Εδιμβούργο

Το άγαλμα του Βουκεφάλα και η εξημέρωση του από τον Μέγα Αλέξανδρο απεικονίζεται στο περίφημο μπρούτζινο ανδριάντα που υπάρχει εδώ και 181 χρόνια στην πόλη του Εδιμβούργου (Edinburgh).


Το έφτιαξε ο Sir John Robert  (1804-1891) ένας Σκωτζέζος γλύπτης,ο οποίος σπούδασε αρχικά ζωγραφική στην ακαδημία  Τράστις του Εδιμβούργου (Trustees Academy in Edinburgh),και τη συνέχεια γλυπτική στη Ρώμη.


Με την επιστροφή του άνοιξε το πρώτο χυτήριο για γλυπτά στη Σκωτία,και του ανατέθηκαν πολυάριθμα έργα.Το πρώτο έργο για να ``προσελκύσει`` -όπως έγραψε ο ίδιος-,και να τραβήξει την προσοχή ήταν η εξημέρωση του Βουκεφάλα από τον Αλέξανδρο σκαλισμένο το 1832-1833, πετάχτηκε στο χαλκό το 1883, και τώρα στέκεται στο τετράγωνο του Edinburgh City Chambers.Το 1838 διορίστηκε ως γλύπτης της Αυτού Μεγαλειότης (Her Majesty the Queen).






Read more »

Share