Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2012

H κατάργηση του γράμματος Ν

Προφέρετε δυνατά την πρόταση "κατά την επόμενην ημέραν" και θα νιώσετε τον κραδασμό που δημιουργείται με την εκφορά του γράμματος "ν". Επιχειρήστε να ξαναπείτε την φράση χωρίς το "ν"... "Κατά την επόμενη μέρα"... Καταλαβαίνετε την διαφορά; Στην πρώτη περίπτωση, ο εγκέφαλος δονείται. Στην δεύτερη... απλά δεν συμβαίνει τίποτα. Τι σημαίνει αυτό; Ψάξτε το. Το σίγουρο είναι ότι αυτοί που έκοψαν το "ν" από τις λέξεις της γλώσσας μας, δεν το έκαναν χάριν της "πλέριας δημοτικιάς", αλλά κάτι ήξεραν και κάπου αποσκοπούσαν. Δειλά δειλά, τελευταία επιχειρούν να κόψουν και τα τελικά σίγμα (ς) όπου αυτό βέβαια είναι δυνατόν. Μήπως είχε πολύ μεγαλύτερο νόημα απ΄όσο μπορούσαμε να φανταστούμε η φράση "Μου τα είπε με το νι και με το σίγμα.

ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ''Ν'' ΚΑΙ Η ΚΑΤΆΡΓΗΣΗ ΤΟΥ

Ν = Νούς - Νόμος καί τά Νερά στήν φύσιν
Συμβολίζει το δημιούργημα, την ατομική ύπαρξη, τη Θεία αρχή που ενώνει τον ανταγωνισμό των δύο πόλων και τους ενώνει σε έναν. Ζώδιο ο Ζυγός. Στο πνευματικό, η αιώνια δράση της ζωής. Στο νοητικό, η συνένωση των συγκινήσεων, η αμοιβαιότητα της στοργής. Στο φυσικό, η ισορροπία στη σχέση των φύλων.
Είναι η μετενσάρκωση, η δικαιοσύνη στον υλικό κόσμο. Η παρουσία του στις μαγικές βοές προετοιμάζει τον άνθρωπο για ένα καλλίτερο μέλλον, απομακρύνει τις αντιξοότητες, βοηθά στην αναδρομή στις προηγούμενες ζωές.
Κάθε γράμμα του Ελληνικού Αλφαβήτου εκπέμπει ήχο και εικόνα.Κάθε λέξη τέθηκε από τους «Ονοματοθέτες», νομοθέτες θα τους λέγαμε σήμερα, με ακρίβεια και όχι τυχαία και έχει άμεση σχέση Αιτίας και Αιτιατού, μεταξύ Σημαίνοντος και Σημαινομένου.
Εάν πάμε δε  στις Επιστήμες, τα παραδείγματα είναι  ατελείωτα και άκρως
διαφωτιστικά, αλλά και διδακτικά για τις επόμενες γενεές. Σχετικά πρόσφατα (1996) στο Ιατρικό Περιοδικό MEDIZIN-JURNAL στην Γερμανία, δημοσιεύτηκε μία επιστημονική εργασία, σύμφωνα με την οποίαν:
« Η εκφορά του γράμματος  «Ν»  μεταφέρει οξυγόνο στον εγκέφαλο και ότι δεν ήταν τυχαίο το γεγονός της τοποθέτησης του «Ν» στο μέσον ακριβώς του Αλφαβήτου – στο πρώτο Ελληνικό Αλφάβητο με τα 27 γράμματα ».
( Εκτός αυτού  στο Χάρβαρντ, από ιατρικές έρευνες διαπιστώθηκε ότι η απαγγελία των Ομηρικών Επών στο πρωτότυπο, εκτός των άλλων, κάνει καλό στην καρδιά,  ως αναπνευστική άσκηση…)
Με αφορμή τις έρευνες αυτές των ξένων επιστημόνων θα αναρωτηθούμε και εμείς: Είναι τυχαίο πάλι το γεγονός  ότι το «ους» (το αυτί) που ακούει και μαθαίνει-όπως μας διδάσκει  και η Σύγχρονη Ψυχολογία- γίνεται με το «Ν»  ο « Νούς » που σκέφτεται , ενεργεί και αποφασίζει;
Και δικαιούμαι να ερωτήσω:   Γιατί εμείς γίναμε διώκτες του «Ν»;
Γιατί θέλομε να φτωχύνουμε τον εγκέφαλο των επομένων γενεών στην χώρα μας;
Ως μάχιμος  Εκπαιδευτικός και συγγραφέας επιστημονικού συγγράμματος
( ΔΥΣΛΕΞΙΑ, Αθήνα 1994, Εκδόσεις ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ, 6η  Έκδοση σήμερα), νομιμοποιούμαι  να ερωτήσω, αλλά και να προτείνω στο τέλος:
Η Ελληνική Γλώσσα έχει πάρει πλέον μία μορφή τέτοια που δεν έχει ανάγκη από άλλες ακρότητες.
Άλλωστε και τις ακρότητες του Ψυχάρη τις απέρριψε (τοπωσιά ή ντοπιολαλιά κλπ.).
Δεν λέω να επιστρέψομε - και δεν μπορούμε άλλωστε - στην «Καθαρεύουσα», η οποία επίσης είναι μία μεγάλη παρεξήγηση.
Μερικοί ξένοι Ειδικοί έχουν γράψει  για το σημαντικό έργο της Καθαρεύουσας στην Γλώσσα μας, μετά το 1821. Ίσως ακόμα σήμερα να λέγαμε «ο Μινίστρος= Υπουργός ή το Χοσπιτάλι =το Νοσοκομείο κλπ», αλλά  αυτό πέρασε απαρατήρητο στον τόπο μας και το Γλωσσικό Ζήτημα δεν έπρεπε να είχε υπάρξει…
Όμως σήμερα αναρωτιέμαι:
Είναι τυχαίο άραγε που καταργήσαμε το γράμμα  «Ν» στο τέλος των λέξεων και τα σχολικά μας βιβλία γράφουν το «εμβαδό» (!), αντί το εμβαδόν !!
(Στα σχολικά βοηθήματα όμως διαβάζομε « το εμβαδόΝ », δηλ. εκεί διατηρείται το Ν, ενώ το επίσημο Κράτος στα βιβλία (ΥΠΕΠΘ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) το έχουν καταργήσει !!
Για ποιον λόγο αυτή η ακρότητα:
Για ποιον  λόγο επίσημα διδάσκομε στα σχολεία μας κανόνες που κατασκευάστηκαν αυθαίρετα, π.χ. χθες συνάντησα το Δήμαρχο (το φίλο, το Σύμβουλο κλπ. κλπ…).
Το γράμμα Ν είναι οργανικό και όταν το κόβομε πονάει. Είναι σαν να κόβομε το δακτυλάκι μας….
Εάν κάποιος αντιτείνει ότι αυτό είναι μία ασήμαντη λεπτομέρεια, θα πρέπει να του πούμε ότι « η λεπτομέρεια κρατάει τον Παρθενώνα »!
Να θυμίσω όμως εδώ και το  ωραίο, ειρωνικό  κείμενο του Οδ. Ελύτη τότε :
« ΓΙΑ ΜΙΑΝ ΟΠΤΙΚΗ ΤΟΥ ΗΧΟΥ», όπου καταλήγει : « Κανένας Ηρώδης δεν θα τολμούσε να διατάξει τέτοια γενοκτονία, όπως αυτή του τελικού «Ν», εκτός κι αν του’ λειπε  η οπτική του ήχου…»
Ο Γ. Ρίτσος έγραψε επίσης:
 « Και οι λέξεις φλέβες είναι. Μέσα τους αίμα κυλάει…».
 Δυστυχώς, όμως, διαπιστώνομε σήμερα ότι μετά το Νι, έρχεται και η σειρά του τελικού  Σίγμα (Σ).
 Κάποιοι  δημοσιογράφοι στα κανάλια λένε κιόλας: «η μέθοδο», η «οδό» , «η πλήρη ένταξη» (!) κλπ

Καλλιεργούν έτσι αυθαίρετα ένα αρνητικό γλωσσικό  πρότυπο στους νέους μας με την τεράστια δύναμη των ΜΜΕ και το σχολείο  ανήμπορο να αντιδράσει, αλλά και την κοινωνία παθητικά να δέχεται ως περίπου μοιραία την εξέλιξη αυτή.
Μετά από όλα αυτά διατυπώνω την εξής άποψη και καταθέτω στο Συνέδριό σας την δική μου «Θεωρία» για το εν λόγω ζήτημα:
Διεθνώς μελετάται η μοναδική μουσικότητα της Ελληνικής Γλώσσας  και ο αντίκτυπός της στην πνευματική διαύγεια του ανθρώπου. Το γράμμα «Ν» διεγείρει τον εγκέφαλο θετικά και  ενεργοποιεί  τον άνθρωπο να σκέφτεται σωστά.
Το  τελικό Σίγμα ηρεμεί τον άνθρωπο. Αυτό το δέχεται και η σύγχρονη  Ψυχιατρική.
Οι Αρχαίοι Έλληνες τα εγνώριζαν όλα αυτά και δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι μόνον εμείς  οι Έλληνες λέμε «Τα είπα με το Νι και με το Σίγμα» και δεν λέμε με άλλα γράμματα, (παρ΄ όλο που έχομε στις καταλήξεις των λέξεων και άλλα γράμματα), διότι το Νι  ενεργοποιεί το μυαλό μας  να σκεφθούμε σωστά και το Σίγμα ηρεμεί την ψυχή μας, αφού  μιλήσουμε δημόσια ή ιδιωτικά.
Η σύγχρονη Ψυχογλωσσολογία δέχεται ότι η Γλώσσα και η Σκέψη γεννιούνται ταυτόχρονα και εξελίσσονται παράλληλα και συνιστούν ανά πάσα στιγμή μία αξεχώριστη ενότητα.
Η Γλώσσα  ενσαρκώνει την Σκέψη και η Σκέψη ουσιώνεται σε Γλώσσα. Είναι ένα νόμισμα με τις δύο όψεις του.
Δεν μπορεί να υπάρχει η μία πλευρά, χωρίς την άλλη. Δεν μπορούσε να υπάρξει Ελληνική Σκέψη χωρίς την Ελληνική Γλώσσα.
Είναι γεγονός ότι η ποιότητα και ποσότητα «καταγραφών» στην Σκέψη προσδιορίζει και το νοητικό επίπεδο κάθε λαού.
Επομένως και το νοητικό επίπεδο καθορίζει και την ικανότητα της δημιουργίας Πολιτισμού.

Το Ελληνικόν Αλφάβητον, στην πορεία των χιλιάδων ετών του ήταν αρχικά Ιδεογραφικό, στη συνέχεια επινοήθηκε το Εικονογραφικό, έπειτα φθάσαμε στο Γραμμογραφικό, κατόπιν στο Συλλαβογραφικό (Γραμμική Α και Β) και τέλος καθιερώθηκε το ισχύον σήμερα Φθογγογραφικό , που είναι αξεπέραστο και στο οποίο οφείλεται  η δημιουργία της Ελληνικής Γλώσσας και του Ελληνικού Οικουμενικού Πολιτισμού.
Έχουμε χρέος να διαφυλάξουμε, ως κόρη οφθαλμού, την Ελληνική Γλώσσα και να αντισταθούμε στην κακοποίησή της.

Σπύρος Μάρκου
Διευθυντής 3ου Δημ. Σχολείου Λαρίσης

Καταρχήν είναι πολύ σημαντικό να αναφέρουμε ότι στο αρχαίο ελληνικό αλφάβητο των 27 γραμμάτων, υπάρχει ένα ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑ το οποίο θα πρέπει να βρίσκεται στην 14η θέση.
Πρόκειται βεβαίως για το γράμμα Ν που εισαπέχει 13 γράμματα από το πρώτο γράμμα και 13 γράμματα από το τελευταίο.
Το γράμμα Ν όμως είναι ακριβώς το αρχικό γράμμα της λέξης ΝΟΥΣ.
Όπως γνωρίζουμε, στην εποχή της Αρχαίας Ελλάδας, ο ΝΟΥΣ εκφράζεται πίσω από το πρόσωπο του πατρός «ανδρών τε θεών τε» του Δία, βασικό σύμβολο του οποίου είναι ο ΚΕΡΑΥΝΟΣ, ο οποίος θα μπορούσε να αναπαρασταθεί θαυμάσια σχηματικά με το σχήμα που προκύπτει από το γράμμα Ν.
Ο ΝΟΥΣ λοιπόν και το θέμα της εξέλιξης της νόησής μας αποτελεί το ζητούμενο που βρίσκεται ΚΡΥΜΜΕΝΟ πίσω από την πρόθεση της δημιουργίας του Ελληνικού Αλφαβήτου!
Μία μεγάλη έκπληξη μας περιμένει αν ΜΕΓΕΘΥΝΟΥΜΕ αυτό το γράμμα Ν, έτσι ώστε να ΚΑΛΥΨΕΙ ολόκληρο τον πίνακα του Αλφαβήτου.   
 (EMAIL)

6 σχόλια:

  1. Κύριε καθηγητά
    Ως Πελοποννήσιος και ειδικότερα ως Μεσσήνιος σας συγχαίρω και σας ευχαριστώ θερμώς δια την ανακάλυψιν σας.
    Είναι γνωστός εις το πανελλήνιον ο ιδιαίτερος τρόπος με τον οποίο προφέρουν τον φθόγγον "Ν" οι συμπατριώται μου.
    Από σήμερον όμως και χάριν σε εσάς, γνωρίζωμεν ότι εις αυτήν την προφοράν οφείλεται το υψηλώτατον μορφωτικόν επίπεδο καθώς και η ανάδειξις πλείστων όσων πρωθυπουργών, στρατηγών και επιστημόνων, της ημετέρας γαίας τέκνων.
    Ως σήμερον επιστεύετο ότι αυταί αι υψηλαί επιδόσεις οφείλονται εις την μεγάλην κατανάλωσιν της εξαιρετικής ποιότητας ελαιολάδου και σύκων, τα οποία αφθονούν και χρησιμοποιούνται ευρύτατα είς την γεννέτηράν μου.
    Η πλάνη αυτή, συνοδευόμενη και από τον απαραίτητον φθόνον των συνελλήνων, συνετέλεσε και εις την δημιουργίαν τόσων αστειοτήτων και παροιμιών (π.χ: «φάε λάδι κι έλα βράδυ» , «Τί φρούτα βγάζει η Καλαμάτα; Απάντησις: «σύκααα...» κλπ)
    Κατόπιν της αποστομωτικής πλέον επιστημονικώ τω τρόπω απαντήσεώς σας. Ότι δηλαδή αι επιδόσεις αυταί οφείλονται εις υπεροξυγόνωσιν δια της προφοράς του «Ν» και ουχί εις άλλα αίτια, να δούμε τι θα βρούν πλέον να λένε οι ζηλόφθονοι.
    Ειλικρινώς
    Πουλόπουλος Λυκούργος
    Στρατηγός ε.α

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αντιεπιστημονικές απόψεις που δεν προσφέρουν τίποτα στη βελτίωση του ανθρώπου και της κοινωνίας. Δεν ξέρω τι είναι πιο θλιβερό, ένας καθηγητής που παρουσιάζει αναπόδεικτες θεωρίες στα όρια του τσαρλατανισμού ή ένας στρατηγός (τρομάρα του) που τις παίρνει στα σοβαρά; Και μετά αναρωτιόμαστε γιατί πάμε κατά διαόλου ως κράτος...

    Διαθεσιμότητα και ατιμωτική αποστρατεία είναι οι λέξεις κλειδιά.

    Χωρίς εκτίμηση
    Παραστατίδης Ευστράτιος
    Εξελικτικός Βιολόγος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ....ΚΥΡΙΕ ΒΙΟΛΟΓΕ ΩΣ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΑΝΟΙΞΕ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟΝΑ ΞΕΣΤΡΑΒΩΘΕΙΣ ΚΑΙ ΜΗΝ ΒΛΑΣΦΗΜΕΙΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. εσύ ο τελευταίος, σου γαμιέται η Παναγία. Όσο για τον βιολόγο, νομίζω πως ο "Στρατηγός" κάνει χαβαλέ, δεν μου φαίνεται να τα λέει σοβαρά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Επανερχόμενος στην λογοκλοπή - "δανεισμό" κατά πιό ήπιο χαρακτηρισμό του κ. Μάρκου ως προς το έργο του κ.Σημαιοφόρου (www.ramafa.gr) θέλω να θέσω ένα απλό ερώτημα. Πώς είναι δυνατόν ένας δάσκαλος ο οποίος υποστηρίζει ότι συνέλαβε την έννοια του Ν ένός εκ των σημαντικοτέρων γραμμάτων μας, να υπογράφει τα άρθρα του και την εν γένει βιβλιογραφία του, με το όνομα [ ΜΑΡΚΟΥ ΣΠΥΡΟΣ ] και να λησμονεί το μοναδικό Ν που του προσφέρει το όνομα του δηλαδή το ΣΠΥΡΙΔΩ [Ν]. Ένας δάσκαλος υπέρμαχος της Θείας Ελληνικής Γλώσσης που υπερασπίζεται την καθαρεύουσα και κατ'επέκτασιν το γράμμα Ν , "αγνοεί" να αποδώσει το ΟΝΟΜΑ του [ο ΝΟΜ(ος) α] ορθά.
    Μήπως φοβάται το κατεστημένο και χρησιμοποιεί την δημοτική : Όχι !!! απλώς ποτέ δεν έγινε κοινωνός των εννοιών του Ελληνικού Αλφαβήτου. 'Οποιος έχει κοινή λογική καταΝοεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τα παραπάνω αποτελούν μη ερευνημένες (και, ακόμη περισσότερο, μη αποδεδειγμένες) απόψεις του συγγραφέα. Το ίδιο ισχύει και για το κ. Σπύρο, αλλά και για το κ. Σημαιοφόρο. Η αρχαία ελληνική γλώσσα δεν είναι τεχνητή, αλλά φυσική εξέλιξη της πρώτο-ελληνικής γλώσσας η οποία με τη σειρά της αποτέλεσε εξέλιξη της πρώτο-ινδοευρωπαϊκής.

    Κάθε γλώσσα έχει τα πλεονεκτήματα της και κάθε γλώσσα έχει τις αδυναμίες της. Η προσπάθεια προσφοράς νοήματος μέσω κατάλληλης χειραγώγησης των φράσεων και των λέξεων, σε προσπάθεια ανάδειξης μιας καλύτερης της άλλης, δεν προσφέρει απολύτως τίποτα ούτε για την Ελλάδα, ούτε για το κόσμο (όπως ανέφερε παραπάνω και ο κ. Παραστατίδης).

    Οι παρακάτω σύνδεσμοι (από τις οποίες βρέθηκα σ΄ αυτή τη σελίδα) συγκροτούν μια αναλυτική απάντηση του Νίκου Σαραντάκου (sarantakos.wordpress.com) στο παρόν άρθρο στην οποία συμμετέχει και ο συγγραφέας (αλλά δεν υπάρχουν συνδέσεις στην ανάρτηση).

    [1]: sarantakos.wordpress.com/2012/12/05/nnnnnnnnn/
    [2]: sarantakos.wordpress.com/2013/01/04/markou/
    [3]: sarantakos.wordpress.com/2013/01/22/markou-2/

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Share