Κυριακή 29 Ιουνίου 2014

Grecia ~ H Ελληνική `πόλη` στην καρδιά της Κόστα Ρίκα (Φώτο-βίντεο)

Η Γκρέσια (Grecia) είναι πόλη της Κόστα Ρίκα. Είναι η πρωτεύουσα του ομώνυμου καντονιού στην επαρχία της Αλαχουέλα , καλύπτει έκταση 6,86 χμ και έχει πληθυσμό 15.457 κατοίκους.


Η πόλη βρίσκεται σε υψόμετρο 999 μέτρων πάνω από το επίπεδο της θάλασσας και τους πρόποδες της Κεντρικής Cordillera στο ανατολικό άκρο της Κεντρικής Κοιλάδας (Valle Central). Η πόλη απέχει 27 χιλιόμετρα από το Διεθνές Αεροδρόμιο Χουάν Σανταμαρία , και 45 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα της Κόστα Ρίκα, Σαν Χοσέ .
 
Το γνωστότερο αξιοθέατο της πόλης είναι η εκκλησία Iglesia de la Nuestra Señora de las Mercedes, που έχει κατασκευαστή εξολοκλήρου από προκατασκευασμένες πλάκες χάλυβα κόκκινου χρώματος.

Στην κεντρική είσοδο της πόλης υπάρχει ένα μνημείο με αρχαιοελληνικές κολώνες και μια επιγραφή που γράφει Καλώς ήρθατε στην Ελλάδα , Η πόλη ιδρύθηκε το 1825 από τον Χοσέ Ραφαέλ Καλέγκος ι Αλβάρο και της έδωσε το όνομα Ελλάδα προς τιμή της Ελληνικής επανάστασης που γινόταν τότε.







Υπάρχουν δυο εκδοχές για το πως πήρε η πόλη το όνομα της



Η Πρώτη αναφέρει ότι οι κάτοικοι της περιοχής το 1826 συναντήθηκαν,για να αποφασίσουν πως θα ονομάζεται η νέα τους πόλη.Εκείνη την εποχή η περιοχή ήταν γνωστή με το όνομα "Los Potreros del PUAs"το οποίο μεταφράζεται σαν ``οι βοσκότοποι`` αν γνωρίζει κάποιος ας μας στείλει ένα μήνυμα.Κατά τη συνεδρίαση ένας κάτοικος ο Juan Lara Zamora,πρότεινε ότι η περιοχή πρέπει να ονομαστεί grecia,προς τιμήν της Ευρωπαϊκής χώρας που είχε κερδίσει την ανεξαρτησία της από την Οθωμανική αυτοκρατορία το 1821.


Η δεύτερη ιστορία αναφέρει ότι ο ίδιος ο Juan Lara Zamora,ήταν ιδιοκτήτης ενος αγροκτήματος που ονομαζόταν Grecia,και ήταν πολύ γνωστό στην περιοχή.όσοι ζούσαν στην περιοχή αλλά και οι γειτονικές πόλεις την έλεγαν την πόλη Grecia λόγω της φήμης του αγροκτήματος.








Read more »

Γιόγκα μητρότητας ~Changsha (Κίνα) - Εικόνα της ημέρας

505 μέλλουσες μητέρες επιχειρούν να δημιουργήσουν  παγκόσμιο ρεκόρ γκίνες για το μεγαλύτερο προγενετικό μάθημα γιόγκας στον κόσμο



Βρισκόμαστε στην πόλη Changsha στην επαρχία Hunan στην Κίνα.Το μάθημα διαρκεί 37 λεπτά και 28 δευτερόλεπτα,και συνέτριψε το προηγούμενο ρεκόρ που έλαβε χώρα πάλι στην Κίνα το 2013 με συμμετέχοντες 423 γυναίκες.


Read more »

Σάββατο 28 Ιουνίου 2014

Οι κατεδαφίσεις αποκάλυψαν αρχαίο θέατρο στην Σμύρνη

Οι τοίχοι ενός σταδίου και η είσοδος ενός αμφιθεάτρου της Ρωμαϊκής εποχής,στη γειτονιά Kadifekale στην πόλη της Σμύρνης,που κάποτε καλύπτονταν από σπίτια και παράγκες,αποκαλύφθηκαν χάρη στις προσπάθειες του μητροπολιτικού Δήμου της Σμύρνης,

Ο δήμος έχει εκδώσει μια σειρά από απαλλοτριώσεις σε περίπου 12.900 τετραγωνικά μέτρα στην περιοχή,ώστε να μπορέσει να ξεθάψει τα ερείπια του αμφιθεάτρου.Μέχρι στιγμής έχουν αγοραστεί 137 τίτλοι ιδιοκτησίας,που καλύπτουν μια έκταση 11.115 τετραγωνικών μέτρων,και επίσης έχουν αγοραστεί 175 κτίρια τα οποία έχουν κατεδαφιστεί.

Η δικαστική διαδικασία για την απαλλοτρίωση των τελευταίων 15 κτιρίων στην περιοχή βρίσκεται σε εξέλιξη,σημείωσαν οι δημοτικοί υπάλληλοι.


Πιο αναλυτικές λεπτομέρειες σχετικά με το αρχαίο θέατρο kadifekale,μπορούν να ληφθούν από τις μελέτες που έκαναν οι Αυστριακοί αρχιτέκτονες και αρχαιολόγοι   Otto Berg και Otto Walter  οι οποίοι πραγματοποίησαν έρευνες στην περιοχή το 1917 και 1918.

 Τα ερείπια του θεάτρου είχαν χωρητικότητα 16.000 ατόμων,έχουν χαρακτηριστικά της Ρωμαϊκής εποχής σύμφωνα με πολλούς ερευνητές,και οι ιστορικές μελέτες λένε ότι ο Άγιος Πολύκαρπος της Σμύρνης σκοτώθηκε σε αυτό το αμφιθέατρο κατά τους πρώτους αιώνες του χριστιανισμού,την περίοδο δηλαδή που στην Ρώμη επικρατούσε ο παγανισμός δήλωσαν οι αρχαιολόγοι.



Το ανακαινισμένο θέατρο μετά την ανάδειξή του θα μπορεί να φιλοξενεί παραστάσεις,συναυλίες και επίσης θα πρέπει να τονίσουμε ότι το θέατρο Kadifekale είναι παρόμοιο με το αρχαίο θέατρο της Εφέσου.
Read more »

Πέμπτη 26 Ιουνίου 2014

When Heraclitus set human nature on fire

"26th INTERNATIONAL CONFERENCE OF PHILOSOPHY
GREEK PHILOSOPHY AND MORAL AND POLITICAL ISSUES OF OUR GLOBAL ERA
                        VOULIAGMENI – ATHENS:12th–17th July 2014




ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ
Όταν ο Ηράκλειτος έβαλε φωτιά στην ανθρώπινη φύση

ΠΕΡΙΛΗΨΗ


Σύμφωνα με τον Ηράκλειτο ο Λόγος είναι η αρχή που καθοδηγεί και ενοποιεί όλη τη φύση. Μόνο μέσα από την κατανόηση της υφής και της ουσίας του Λόγου  μπορούμε να νοηματοδοτήσουμε το βίο μας και να καταλήξουμε στη γνώση της φύσης του κόσμου. Η παρούσα ανακοίνωση επικεντρώνεται στα αποσπάσματα του Ηράκλειτου, όπως αυτά μας παραδίδονται στο συλλογικό έργο των Ηermann Diels και Walther Kranz και ενδιαφέρεται να διερευνήσει τη σχέση των εννοιών του Λόγου και των αντιθέτων στη φύση με την έννοια του δικαίου, καθώς και τον αντίκτυπό τους τόσο στον άνθρωπο όσο και στον ευρύτερο πολιτικό κόσμο. Στην προσπάθειά του να κατανοήσει τον κόσμο, ο Ηράκλειτος αναζήτησε απαντήσεις μέσα στην ίδια τη φύση παρέχοντας γενναιόδωρα στο σύγχρονο ερευνητή όλες τις έννοιες, συμβολικές και μη, για να ερμηνεύσει την ανθρώπινη φύση. Με γνώμονα το θεμελιώδες ερώτημα για το νόημα της Φύσης, ο Ηράκλειτος τέμνει τη φύση σε διάφορα αντίθετα σχήματα. Οι τομές αυτές θα αποτελέσουν την απαρχή ενός νέου τρόπου διανόησης, ο οποίος στα σπάργανά του κυοφορούσε το «πυρ», το οποίο αργότερα ο τεχνολογικός πολιτισμός συνεργαζόμενος με την πολιτική έθεσε σε εφαρμογή και εν πολλοίς δικαιολόγησε. Το πυρ όμως αυτό είναι μια μόνο μορφή αποκάλυψης της φύσης και όχι η ίδια η φύση. Η φύση στον Ηράκλειτο είναι μια πολυσχιδής έννοια που αναμφίβολα δημιουργεί έντονη φιλοσοφική διαμάχη ως προς την ερμηνεία της. Το ερώτημα που δημιουργείται είναι το εξής: αν τα πάντα διέπονται από το Λόγο, γιατί «η ανθρώπινη φύση δεν διαθέτει φρόνηση»; (Απ.78)

Αγγελική Βασιλοπούλου
Υποψ. Διδ. Φιλοσοφίας Παν/μιου Αθηνών


 
Read more »

Τρίτη 24 Ιουνίου 2014

Ανακαλύφθηκε το αρχαιότερο παντελόνι του 1.000 π.Χ

Οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν το παλαιότερο παντελόνι θαμμένο στην Κίνα.Η ραδιοχρονολόγηση έδειξε ότι είναι μεταξύ του 1.000 και 1.300 π.Χ..Είναι σχισμένο και μοιάζει με τα σύγχρονα παντελόνια ιππασίας, δήλωσε ο Ulrike Beck και ο Mayke Wagner, από το Γερμανικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο του Βερολίνου.

Η ανακαλυψη έγινε γνωστή μέσω του περιοδικού  Quaternary International,που υποστηρίζει την ίδεα ότι,το παντελόνι το είχαν εφεύρει νομάδες κτηνοτρόφοι για να τους επιτρέψει να έχουν περισσότερη ελευθερία κινήσεων πάνω στο άλογο.Πρώτοι όμως οι Ευρωπαίοι φόρεσαν φορέματα,πουκάμισα ή χλαμύδες.



Κάθε παντελόνι ήταν ραμμένο από τρία κομμάτια μάλλινων υφασμάτων.Η ανακάλυψη έγινε στο χώρο της Yanghai(αρχαίος πολιτισμός στην λεκάνη Τουρμπάν),Ανάμεσα στα αντικέιμενα που βρέθηκαν υπήρχε ένα μαστίγιο, και μια αλογοουρά που κοσμεί ένα τόξο που βρίσκεται την θήκη του.


Το ξηρό κλίμα της περιοχής βοήθησε στην διατήρηση των οργανικών υλικών.Πάνω από 500 τάφοι έχουν ανακαλυφθεί από τις αρχές της δεκαετίας του 70`.Προηγούμενες έρευνες στο Tarim  σε μούμιες,που διενεργήθηκαν από τον  αρχαιολόγο Victor Mair του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια,έχει εντοπιστεί ένα άτομο γνωστό ως Cherchen Man **.που χρονολογείται το 600 π.Χ,και πιθανότατα φορούσε μάλλινο παντελόνι.

**Για την μούμια Cherchen Man * θα κάνουμε αναφορά και θα έχουμε πλήρες σχέδιο ανάρτησης σε προσεχείς δημοσιευσεις μας,για τον άνθρωπο που πέθανε το 1.000 π.Χ.

Read more »

Σάββατο 21 Ιουνίου 2014

Η Ρώμη επιδιώκει 25.000.000 ευρώ,για να σώσει το παλάτι του Νέρωνα (Φώτο,βίντεο)

H αρχαιολογική υπηρεσία Ρώμης κάνει έκκληση,για να βρει 25.000.000 Ευρώ,για να σώσει το πλούσιο ανάκτορο του αυτοκράτορα Νέρωνα.

Το πλούσιο ανάκτορο βρίσκεται σε ένα λόφο απέναντι από το Κολοσσαίο,και δυστυχώς τελεί υπό κατάρευση.

Καλυμμένο με φύλλα χρυσού,ήταν κάποτε σύμβολο του πλούτου της αρχαίας Ρώμης,αλλά δύο χιλιάδες χρόνια μετά,οι αρχές κάνουν έκκληση για 25.000.000 Ευρώ για να καταφέρουν να διατηρήσουν ένα τεράστιο παλάτι,που χτίστηκε από τον αυτοκράτορτα Νέρωνα.

Η Domus Aurea που μεταφράζεται ως Golden House,είναι ένα τεράστιο συγκρότημα με αίθουσες,τραπεζαρίες,νωπογραφίες,χώροι υποδοχής και θολωτούς διαδρόμους,που βρίσκεται ``σκαρφαλωμένο`` απέναντι από το Κολοσσαίο.


Στους αιώνες που πέρασαν,από τότε που ο ματαιόδοξος και τύρρανος Νέρων ο οποίος περίφημα είπε ότι, έπαιζε λύρα ενώ η Ρώμη είχε τυλιχθεί στις φλόγες,είχε χτιστεί και από τους μετέπειτα αυτοκράτορες ώστε το πρώτο παλάτι να είναι σχεδόν υπόγειο.

 Στην κορυφή του παλατιού βρίσκεται ένα σύγχρονο πάρκο,το οποίο κάνει σοβαρή ζημιά στην δομή.Δέντρα ώριμα έχουν βυθίσει τις ρίζες τους στη θολωτή στέγη,η οποία στάζει νερό από το συχνά μουσκεμένο έδαφος,και καταστρέφουν της ρωμαικές τοιχογραφίες και την αρχαία τοιχοποιία.

O αρχαιολογικός χώρος Domus Aurea που έχτισε ο αυτοκράτορας Νέρων.

 Το τεράστιο παλάτι έχει κλείσει για τους επισκέπτες εδώ και περίπου δέκα χρόνια,και πριν από τέσσερα χρόνια η πτώση ενος τμήματος της οροφής,επανέφερε τους φόβους για το μέλλον του μνημείου.

Οι αρχαιολογοι (!) από το υπουργείο πολιτιστικής κληρονομιάς,την Τετάρτη που μας πέρασε,ανακοίνωσαν ένα τολμηρό σχέδιο για να εξαλείψουν το υπάρχον πάρκο,να κόψουν τα δέντρα και να αφαιρέσουν εκατοντάδες τόνους χώματος,προκειμένου να αντικαταστήσουν με έναν διαμορφωμένο κήπο, που θα αποσκοπεί στην προστασία του υπογείου παλατιού από περαιτέρω ζημιά.

Ο νέος κήπος θα φυτευτεί σε πολύ λεπτότερο στρώμα εδάφους,πράγμα που σημαίνει ότι θα ασκεί λιγότερο βάρος στο παλάτι,και λιγότερο νερό θα διεισδύσει μέσα στο κτίριο.

Το έργο έχει προγραμματιστεί να διαρκέσει τέσσερα χρόνια, και μετά  το παλάτι θα ξανανοίξει για το κοινό.

Υπάρχει μόνο μία εμπλοκή - η κυβέρνηση δεν έχει χρήματα για να δωρίσει στο έργο, έτσι  οι αρχαιολόγοι ψάχνουν για μια ιδιωτική εταιρεία ή συγκρότημα για να πάρει το έργο.  
 
Υπάρχουν άνθρωποι  που εργάζονται,στον αρχαιολογικό χώρο του Domus Aurea.
  «Η κατάσταση είναι δύσκολη καθώς έχει -δυστυχώς- πολύ περιορισμένους πόρους», δήλωσε ο Dario Franceschini, ο υπουργός πολιτιστικής κληρονομιάς, μιλώντας σε μία
ψιλοτάβανη, οκταγωνική αίθουσα στην καρδιά του ανακτορικού συγκροτήματος.

Νέρων (Nero)

Ο Νερων , ο οποίος ήταν γνωστός για την πλούσια δράση του που κυβέρνησε από το 54 μ.Χ έως το 68 μ.Χ και έχτισε το παλάτι  ως ένα ισχυρό σύμβολο της δύναμης και του πλούτου του.

 Πριν από πέντε χρόνια οι αρχαιολόγοι βρήκαν αυτό που πιστεύουν ότι είναι τα ερείπια μιας  αίθουσας δεξιώσεων που ήταν σε θέση να περιστρέφεται - μια καινοτομία που ο Νέρων είχε χτίσει για να εντυπωσιάσει τους καλεσμένους του.


Το επίπεδο της τραπεζαρίας  ενισχύθηκε από  έναν πυλώνα και έναν μηχανισμό που του επέτρεπε να περιστρέφεται αργά, και το οποίο ταιριάζει  με μια αναφορά του ιστορικού Suetonius ο οποίος  περιέγραψε μια αίθουσα που περιστρέφεται   "day and night, in time with the sky".

 Η ενδεχόμενη επαναλειτουργία του παλατιού μπορεί να βοηθήσει στην αποκατάσταση του Nero, που ιστορικά έχει απεικονιστεί ως μεγαλομανής και σαδιστής.


Μπορεί να είχε δολοφονήσει την μητέρα του,να κλώτσησε μέχρι θανάτου την έγκυο γυναίκα του,αλλά ο ίδιος ξανάχτισε  μεγάλα τμήματα της αρχαίας Ρώμης, μετά τη μεγάλη πυρκαγιά του 64 μ.Χ.


"Έχει  κακή φήμη, αλλά είχε τα προσόντα του - μεταξύ των οποίων και την επιθυμία του να μετατρέψει τη Ρώμη σε μια μεγάλη μητρόπολη μετά την πυρκαγιά," είπε ο Δρ Barbera.

 Το 68 μ.Χ,αυτοκτόνησε με ένα μαχαίρι που κάρφωσε στον λαιμό του,αφού η Ρωμαϊκή Σύγκλητος και οι λεγεώνες του, επαναστάτησαν εναντίον του.

Ανάμεσα σε αυτούς που επισκέφτηκαν το παλάτι ήταν οι,Michelangelo, Raphael και Pinturicchio,οι οποίοι και αποτύπωσαν την βλακεία τους υπογράφοντας με το όνομά τους στους τοίχους του παλατιού.Και μην ξεχνάμε την εξίσου ίδια βλακεία του λόρδου Βύρωνα που έγραψε το όνομά του στο ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο,όπου και σήμερα στη Δυτική μεριά του,οι προσεχτικοί μπορούν να διακρίνουν το `γράφιτι` που άφησε πάνω στο νάο.












Read more »

Τρίτη 17 Ιουνίου 2014

Τάφοι θρυλικών εραστών

Κατά την διάρκεια των αιώνων,ιστορίες αγάπης,έχουν γεμίσει σελίδες βιβλίων.Ωστόσο ορισμένοι εραστές,αποφάσισαν να αφήσουν πίσω τους αναμνηστικό αγάπης,για να τους θυμάται η ιστορία.Άφησαν τάφους,ναούς μαυσωλεία,που δείχνουν πως αγαπούσαν ο ένας τον άλλον.για να τους θυμούνται οι επόμενες γενιές.

Μεταξύ αυτών ήταν ,η δυναστεία του Φαραώ Ραμσή και της αγαπημένης του συζύγου  Νεφερτίτη,η Πτολεμαία  βασίλισσα Κλεοπάτρα και ο εραστής της Μάρκος Αντώνιος, ο Shah Jahan και το Mumtaz Mahal,ο βασιλιάς Φαράντ και η πρώτη σύζυγός του πριγκίπισσα  Shwikar,και ο Mohammed Shah Agha Khan και η γυναίκα Um Habiba.


Ramses II και NEFERTARI 

 Η βασίλισσα Νεφερτίτη της οποία το όνομα σημαίνει <<όμορφη σύζυγος>>ήταν μια από τις 8 συζύγους του βασιλιά Ραμσή !! και η πιο αγαπημένη του.


Το οικογενειακό της υπόβαθρο μας είναι άγνωστο, και η ανακάλυψη μιας επιγραφής στο πλαίσιο ενός διακοσμητικού Φαραώ Ay ,μέσα στον  τάφο,οδήγησε τους αρχαιολόγους να υποθέσουν ότι συγγένευε με αυτόν.Εαν υπήρχε οποιαδήποτε σχέση,θα μπορούσε να είναι μεγάλη του εγγονή,λόγω της χρονικής διάρκειας της βασιλείας  Ay και Ραμσή !!,κατά την Αιγυπτιακή περίοδο.

Μέχρι τώρα δεν υπάρχουν σημαντικά αρχαιολογικά στοιχεία,που να συνδέουν την Νεφερτάρι με την βασιλική δυναστεία της 18ης δυναστείας. Η Νεφερτίτη παντρεύτηκε τον Ραμσή !! πριν ανέβει στον θρόνο,και έφερε στον κόσμο,4 γιούς και δύο κόρες.

Ήταν όντως η πιο αγαπημένη του γυναίκα,και εμφανίζεται ως σύζυγος σε αρκετές σκηνές που απεικονίζονται στους τοίχους των ναών και των τάφων ,Luxor και Karnak καθώς και σε πολλά αγάλματα.
  Η μεγαλύτερη τιμή αποδόθηκε στην Νεφερτίτη από τον Ραμσή !!,δημιουργώντας έναν μικρότερο ναό αφιερωμένο σε αυτή και στην θεά Άθωρ ( Hathor) δίπλα στον δικό του βασιλικό ναό.

Ένας πλούσιος διακοσμημένος τάφος  στην κοιλάδα των βασιλιάδων στη Δυτική όχθη στο Luxor, θεωρείται από τους μεγαλύτερους και θεαματικούς τάφους στην κοιλάδα,και ήταν σκαμμένος με τέτοιο τρόπο,.ωστε η μούμια να αναπαυθεί εν ειρήνη στην αιωνιότητα!

Ο τάφος είχε κλαπεί στην αρχαιότητα αλλά ανακαλύφθηκε το 1904 από τον Ιταλό αιγυπτιολόγο Ernesto Schiaparelli.
Ernesto Schiaparelli
Πολλά ταφικά αντικείμενα που ανήκαν στη βασίλισσα ελήφθησαν από τον τάφο της, συμπεριλαμβανομένου τα χρυσά βραχιόλια, ειδώλια και ένα μικρό κομμάτι από ένα σκουλαρίκι ή κόσμημα,που όλα αυτά τώρα βρίσκονται για επίδειξη στο
Boston Museum of Fine Arts στις ΗΠΑ. Μια συλλογή των ειδωλίων  επίσης εκτίθενται στο μουσείο της Αιγύπτου στο Κάιρο.



 Ο τάφος ήταν κλειστός για το κοινό ως το  1950 για την αποκατάσταση και τη διακόσμηση των τοίχων του, που διατηρούνταν σε κακή κατάσταση  λόγω της διείσδυσης των αλάτων και της υγρασίας στους τοίχους.
 

 Το 1986, η Αιγυπτιακή Οργάνωση Αρχαιοτήτων  (Egyptian Antiquities Organisation ), και  το υπουργείο του κράτους για τις αρχαιότητες (MSA), και το Getty Conservation Institute στις ΗΠΑ ξεκίνησε ένα πρόγραμμα αποκατάστασης για τα έργα ζωγραφικής του τάφου, αλλά η πραγματική εργασία άρχισε μόλις το 1988. Το 1992, ο τάφος άνοιξε εκ νέου στο κοινό, αν και σε μικρή κλίμακα, προκειμένου να εξασφαλίσει τη διατήρηση της.
 
Η αγάπη του Ραμσή ΙΙ για τη σύζυγό του έχει καταχωρηθεί στους τοίχους του ταφικού θαλάμου της βασίλισσας. Έγραψε ένα ποίημα στη γυναίκα του, λέγοντας: «αγάπη μου είσαι μοναδική - κανείς δεν μπορεί να σε συναγωνιστεί, γιατί είσαι η πιο όμορφη γυναίκα στον κόσμο,και με το πέρασμα του χρόνου έχεις κλέψει την καρδιά μου>>.



Κλεοπάτρα και  Μάρκος Αντώνιος:

Η αγάπη  μεταξύ της βασίλισσας της Αιγύπτου  Κλεοπάτρας και του Μάρκου Αντώνιου είναι από τις πιο συγκινητικές και συναρπαστικές όλων των εποχών.Ήταν για το λόγο αυτό   ένα Σαιξπηρικό έργο,ένα δραματοποιημένο έργο αγάπης.

Η ιστορία ξεκίνησε το 31 μ.Χ   όταν η Κλεοπάτρα και ο Antony ερωτεύτηκαν με την πρώτη ματιά. Στη συνέχεια  ο Αντώνιος (Antony)  άφησε τη σύζυγό του Octavia στη Ρώμη και παντρεύτηκε την Κλεοπάτρα. Η αγάπη τους εξόργισε τους Ρωμαίους,οι οποίοι ανησυχούσαν για την αυξανόμενη δύναμη των Αιγυπτίων. Ο Οκταβιανός, ο μετέπειτα αυτοκράτορας Augustus,  εισέβαλε στην Αίγυπτο για να νικήσει τους εραστές και να υποτάξει τη χώρα.

 Κατά τη διάρκεια της εκστρατείας, φήμες διαδίδονταν ότι η Κλεοπάτρα είχε πεθάνει, και ο Antony, αυτοκτόνησε πέφτοντας  πάνω στο σπαθί του. Όταν η Κλεοπάτρα έμαθε για το θάνατο του εραστή της, αυτοκτόνησε  προκαλώντας μια κόμπρα για να την δαγκώσει.Και οι δύο εραστές είχαν ταφεί μαζί σε ένα μαυσωλείο, αλλά μέχρι τώρα η ακριβής θέση του  παραμένει ένα μυστήριο. Πολλές προσπάθειες έχουν γίνει από τους αρχαιολόγους να το αποκαλύψουν, αλλά όλες  έχουν αποτύχει.

 Αιγύπτιοι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι η θέση του μαυσωλείου είναι κοντά στο ναό του Taposiris Magna, νοτιοδυτικά της Αλεξάνδρειας.

 Shah Jahan και Mumtaz Mahal:


  Η ιστορία αγάπης του Shah Jahan και της Mumtaz Mahal,φαίνεται ακόμη και σήμερα από το διάσημο μνημείο Ταζ Μαχάλ στην Αγρα στη βόρεια Ινδία (Taj Mahal - Agra - northern India.). Η ερωτική ιστορία τους ξεκίνησε το 1612, όταν το ζευγάρι ήταν παντρεμένο. Το 1629, όταν η Mahal γεννούσε το 14ο παιδί της πέθανε και ο Jahan έπεσε σε βαθιά κατάθλιψη που τον επηρέασε συναισθηματικά και σωματικά. Η  θλίψη του, τον ενέπνευσε να κατασκευάσει ένα από τα μεγάλα αρχιτεκτονικά μνημεία του κόσμου, το Ταζ Μαχάλ, για να είναι τόπος ανάπαυσης  και καταφύγιο  της συζύγου του.
   

Περίπου 20.000 εργαζόμενοι και 1.000 ελέφαντες εργάστηκαν  22 χρόνια για να χτίσουν αυτό το τεράστιο μαυσωλείο από λευκό μάρμαρο, το οποίο περιλαμβάνει ένα τζαμί, ένα ξενώνα, και μια κύρια πύλη, καθώς και μια εξωτερική αυλή και μοναστήρια.

 Το Ταζ Μαχάλ είναι το στολίδι της μουσουλμανικής τέχνης στην Ινδία και ένα θαυμαστό αριστούργημα της παγκόσμιας κληρονομιάς. Καταχωρήθηκε στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO το 1983 (UNESCO’s World Heritage).


Φουάντ 1 και η σύζυγός του  Shwikar 

Το μαυσωλείο του Shwikar, που ήταν η  πρώτη σύζυγος του βασιλιά Φουάντ της Αιγύπτου, είναι κατασκευασμένο πλούσια,από  διακοσμημένο μάρμαρο, και περιέχει ένα κρεβάτι (τάφο).Τριαντάφυλλα  φτιαγμένα από μάρμαρο,έχουν χρησιμοποιηθεί για τη διακόσμηση. Δυστυχώς, το μαυσωλείο σχετίζεται περισσότερο με τη δυστυχία της πριγκίπισσας παρά για  την ιστορία αγάπης της.

 Σύμφωνα με τον ερευνητή Mohamed Ragab,  η πριγκίπισσα (Princess) Shwikar ήταν η πρώτη σύζυγος του βασιλιά Φουάντ και η εγγονή του Ιμπραήμ Πασά, γιου του Khedive Μοχάμεντ Άλι.Ο Fouad παντρεύτηκε την Shwikar για τον πλούτο της,η οποία ήταν παραμελημένη από το κλείσιμο της επάνω στο Al-Zaafaran Palace στο Κάιρο, όπου έζησε μια άθλια ζωή.
 
Παρά το γεγονός ότι γέννησε έναν πρίγκηπα και μια πριγκίπισσα, ο Fouad συνέχισε να την κακομεταχειρίζεται.Της απαγόρεψε να επισκέπτεται την οικογένεια της..ένα βράδυ σύμφωνα με τον
Mohamed Ragab όταν ο βασιλιάς βρίσκονταν μακριά,,η Shwikar το έσκασε και γύρισε στην οικογένειά της. Ο βασιλιάς ήρθε πίσω και όταν συνειδητοποίησε ότι είχε φύγει από το σπίτι χωρί την άδειά του, χώρισε. την Shwikar και στη συνέχεια παντρεύτηκε την  πριγκίπισσα Wahid Yosry και απέκτησε  δύο παιδιά, ένα αγόρι και ένα κορίτσι.

 
Read more »

Κυριακή 15 Ιουνίου 2014

Γλέντι με μεθυσμένους σε τοιχογραφία 1.800 ετών (Φώτο,Βίντεο)

Μια πρωτοβουλία που θεσμοθετήθηκε πριν από μια δεκαετία από το το Εθνικό Ινστιτούτο Ανθρωπολογίας και Ιστορίας (INAH) ώστε να εξετάσει τη διατήρηση της τοιχογραφίας.


 Η τοιχογραφία έχει 60 μέτρα μήκος,και ύψος 2,50 μέτρα.Υπάρχουν 164 χαρακτήρες που αναπαριστόνται και όλοι τους συμμετέχουν σε μια γιορτή όπου πινουν το περίφημο ποτό PULQUE (οινοπνευματώδες ποτό που γίνεται από τη ζύμωση που ξεχειλίζει από του χυμούς **του φυτού αγαύης.<<Έτσι όλοι βρίσκονται σε κατάσταση μέθης>>, λέει ο Enrique Lozoya




Ο Lozoya είναι ένα από τα μέλη της ομάδας του Εθνικού Συντονισμού της Συντήρησης Πολιτιστικής Κληρονομιάς  του INAH,ο οποίος εργάζεται στον τόπο του.Τα χρώματα είναι ακόμη έντονα,ακόμη και μετά από 1.800 χρόνια.Οι διάφοροι χαρακτήρες είναι ντυμένοι με το  * ένδυμα Loincloth,κάθονται οκλαδόν, μερικοί σε στάση αφόδευσης και κάποιοι φορούν ζωόμορφες μάσκες.



  Η τοιχογραφία βρίσκεται σε χαμηλότερο επίπεδο από την Plaza of Altars (που χρονολογείται γύρω στο 200 μ.Χ είναι ζωγραφισμένη πάνω στην πρόσοψη ενος κτιρίου ,που αρχικά είχε πλήρη θέα.

 Οι επισκέψεις  πραγματοποιούνται κατά την διάρκεια της περιόδου όπου οι συντηρητές εργάζονται στην περιοχή,και έτσι όσοι ενδιαφέρονται να δουν τις τοιχογραφίες έχουν την ευκαιρία να το κάνουν εως την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου.





*Το Loincloths είναι ένα μονοκόμματο ένδυμα,που πολλές φορές διατηρείται στη θέση του με ζώνη,το οποίο καλύπτει τα γεννητικά όργανα και εν μέρει τους γλουτούς.

*Oι ομάδες χορού Αβορίγινες της Αυστραλίας,φορώντας το Loincloths κατασκευασμένο από σύγχρονα υλικά στη σκηνή του φεστβάλ του Nambassa.




** Στην Ελλάδα το εν λόγω φυτό, που κατάγεται από το Μεξικό, είναι γνωστό ως «αμάραντος». Αν και μεξικανικής καταγωγής η αγαύη έχει ελληνικότατο όνομα, προερχόμενο από την ελληνική Μυθολογία. Κόρη του βασιλιά της Θήβας Κάδμου και αδερφή της Σεμέλης (μητέρας του Διόνυσου), όταν η τελευταία κεραυνοβολήθηκε από τον εραστή της Δία, η Αγαύη διέδωσε πως ο Δίας τιμώρησε την αδερφή της γιατί τον συκοφάντησε.

 Η τεκίλα, παράγεται από μια συγκεκριμένη ποικιλία του φυτού, την περίφημη μπλε αγαύη, που ευδοκιμεί μόνο στις ξηρές ορεινές περιοχές του Μεξικού. Για το λόγο αυτό, άλλωστε, η τεκίλα θεωρείται ως «βασίλισσα του Μεξικού», ενώ τα φυτά αυτά ονομάζονται χαρακτηριστικά «κρασί τεκίλα»!





Read more »

Δευτέρα 9 Ιουνίου 2014

Παγανιστικός θεός στα δίχτυα ψαρά 4.000 ετών.

Ο 53 χρονος ψαράς,αλίευσε κάτι πολύτιμο,και όπως λένε, τα υπόλοια είναι ιστορία, όμως η ιστορία αυτή είναι πολύ παλιά.

<>



<<Περπατούσαμε με ένα φίλο μου στις όχθες του ποταμού που ήταν τα δίχτυα,όταν ξάφνικα κόλλησε κάτι>>είπε.<<Βρήκα το αντικείμενο,το κάθαρισα και ήμουν έτοιμος να το ρίξω  πίσω στο νερό,αλλά  το τελευταίο δευτερόλεπτο το κοίταξα πιο προσεχτικά.
Και είδα ένα πρόσωπο.Σταμάτησα το έπλυνα στο ποτάμι,και συνειδητοποίησα ότι δεν ήταν μια πέτρα ενος ασυνήθιστου σχήματος,αλλά ένα αγαλματίδιο.
Έχει αμυγδαλωτά μάτια,μεγάλο στόμα με σαρκώδη χείλη,και έχει μια άγρια έκφραση το πρόσωπό του gt;>.


 Στην πίσω πλευρά του κεφαλιού,ο χαράκτης χάραξε τα πλεγμένα μαλλιά σαν ένα κύμα από γραμμές.Κάτω από την κοτσίδα υπάρχουν γραμμές που μοιάζουν με λέπια ψαριών.Πήγα στο τοπικό μουσείο,και οι ειδικοί πέταξαν κυριολεκτικά από τη χαρά τους,και μου είπαν ότι το αντικείμενο ήταν σκαλισμένο στην αρχή της Εποχής του Χαλκού.

Ο Nikolay βρήκε τον θησαυρό σε ένα ποτάμι κοντά στο σπίτι του στην Tisul,στην περιοχή Κεμέροβο.


Η τύχη ήταν γεναιόδωρη με τον 53 ετών Nikolai Tarasov

  Ο Marina Banschikova, διευθυντής του Tisul History Museum:είπε  «Είναι αρκετά πιθανό,να  δείχνει έναν ειδωλολατρικό θεό.Τα μόνα πράγματα που έχουν ημερομηνία περίπου την ίδια ηλικία είναι ένα  κολιέ και μια  πέτρα που έχουν τα σχήματα μιας αρκούδας και ένος πουλιού.« Ο Νικολάι μας έδωσε αυτό το θησαυρό δωρεάν. Δεν ρώτησε για οποιοδήποτε είδος  αποζημίωσης »- αν και είναι πιθανόν να αξίζει περισσότερο και αν ήταν  φτιαγμένο από χρυσό.Τώρα πρέπει να αφιερώσουμε περισσότερο χρόνο στη μελέτη εύρημα του». 


Η περιοχή γύρω από Tisul είναι γνωστό ότι έχουν κατοικηθεί κατά την αρχαιότητα.


Read more »

Share