Τρίτη 27 Αυγούστου 2013

Αυστραλία: Έκθεση για την ομορφιά του σώματος στην αρχαία Ελλάδα

Σπάνια έκθεση με αντικείμενο την ομορφιά του αρχαίου ελληνικού σώματος θα παρουσιαστεί του χρόνου στο Bendigo Art Gallery. Όπως ανακοίνωσε ο πολιτειακός πρωθυπουργός της Βικτώριας, Ντένις Νάπθαϊν, πρόκειται για μια εντυπωσιακή συλλογή του Βρετανικού Μουσείου που θα εκτεθεί για πρώτη φορά στο νότιο ημισφαίριο. 

Όπως αναφέρουν οι επιμελητές της έκθεσης «ο θαυμασμός για το σώμα δεν ήταν κάτι το μοναδικό στην αρχαία Ελλάδα, αλλά κανένας άλλος πολιτισμός, δεν του έδωσε τέτοια αξία όσο ο ελληνικός». Εξηγούν ακόμα ότι η ελληνική τέχνη του γυμνού σώματος επικεντρώθηκε στην ανδρική μορφή, επειδή η γυναίκα αυτού του τύπου «δεν ήταν κοινωνικά αποδεκτή, και έτσι οι γλύπτες προσπάθησαν να δείξουν το σώμα της γυναίκα, κυρίως μέσα από πέπλα αναδεικνύοντας με αυτό τον τρόπο τον ερωτισμό».



Όπως αναφέρουν οι επιμελητές της έκθεσης «ο θαυμασμός για το σώμα δεν ήταν κάτι το μοναδικό στην αρχαία Ελλάδα, αλλά κανένας άλλος πολιτισμός, δεν του έδωσε τέτοια αξία όσο ο ελληνικός».

Στον ελληνικό πολιτισμό, λένε, γυμνές γυναίκες έχουμε στα πλαίσια της λατρείας, σαν σύμβολα της γονιμότητας και της αναπαραγωγής. Επίσης έχουμε θεές (Αφροδίτη) και θεές (νύμφες) γυμνές.

Οι ειδικοί αναφέρουν ακόμα ότι η εικόνα του γυμνού αθλητή, κομψή και διαχρονική, που συλλαμβάνεται κατά τη στιγμή πριν από την απελευθέρωση του δίσκου, συμβολίζει τη σύνθεση της ισορροπίας και του ρυθμού, τη δύναμη και δράση, ως αιώνιο σύμβολο της ελληνικής τέχνης. Αυτό είναι το γλυπτό του Δισκοβόλου του Μύρωνα, ένα από τα 100 κομμάτια στο κεντρικό τμήμα των εκθεμάτων και της ομορφιάς του σώματος στην αρχαία Ελλάδα, που θα παρουσιαστεί τον ερχόμενο Αύγουστο στο Bendigo Art Gallery.
«Η έκθεση αυτή κατέστη δυνατή μετά από διαπραγματεύσεις δυο χρόνων και αποτελεί μεγάλη επιτυχία για τη Βικτώρια» είπε ο κ. Νάπθαϊν.

http://www.skai.gr/
Read more »

Κυριακή 25 Αυγούστου 2013

Ο λόγος του Ακούφη στην σκηνή του Βασιλιά Αλέξανδρου (Διαδρομή της Ελληνικής φυλής)


Άλλη μια έξωθεν μαρτυρία για την εξάπλωση των Ελλήνων από τα πανάρχαια χρόνια, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου,ως φορείς πολιτισμού.

Έτσι αναδεικνύεται χωρίς ιστορικούς ακροβατισμούς η ομφαλοκεντρική θεώρηση των πραγμάτων,την λαμπρή διαδρομή της Ελληνικής φυλής από τα βάθη των αιώνων στα πέρατα του κόσμου.





Μόλις ο Αλέξανδρος έφθασε στην Νύσα.έστειλαν κοντά του οι Νυσσαίοι τον πιο επιφάνη άνδρα τους-το όνομά του ήταν Ακούφης- και μαζί του ως πρέσβεις τριάντα πολίτες από τους πλέον διακεκριμένους,για να παρακαλέσουν τον Αλέξανδρο να αφήσει απείραχτη την πόλη τους για χάρη του θεού(αφείναι τω θεω την πόλιν).
Οι πρέσβεις έγιναν δεκτοί μέσα στην σκηνή του Αλέξανδρου και τον βρήκαν να κάθεται σκονισμένος (καθήμενον κεκονιμένον) ακόμη από τον δρόμο,έχοντας τα άλλα όπλα του και φορώντας το κράνος και κρατώντας στο χέρι του το δόρυ,κι όταν τον είδαν,θαμπώθηκαν στο αντίκρισμά του κι έπεσαν καταγής  (θαμβήσαι τε ιδόντας την όψιν και πεσόντας ες γην)  και παρέμειναν σιωπηλοί.Κι όταν ο Αλέξανδρος τους είπε να σηκωθούν και τους έδωσε θάρρος,τότε ο Ακούφης πήρε το λόγο και είπε τα εξής:





  Ο λόγος του Ακούφη




<<Βασιλιά,οι Νυσσαίοι σε παρακαλούν να τους επιτρέψεις να ζουν ελεύθεροι και αυτόνομοι από σεβασμό προς το Διόνυσο (αιδοί του Διονύσου).Γιατί ο Διόνυσος όταν κατέλαβε το έθνος των Ινδών και ετοιμαζόταν να επιστέψει στην Ελληνική θάλασσα,κτίζει με τους απόμαχους στρατιώτες που ήταν συνοδοί του αυτήν την πόλη σε ανάμνηση για τους μεταγενέστερους της εκστρατείας του και την νίκης,όπως και εσύ ο ίδιος έκτισες την Αλεξάνδρεια στον Καύκασο και την άλλη Αλεξάνδρεια στην Αίγυπτο κι άλλες πολλές που έχεις χτίσει και θα χτίσεις στην συνέχεια, παρουσιάζοντας περισσότερα έργα από το Διόνυσο.


Την πόλη την ονόμασε ο Διόνυσος Νύσα προς τιμή της τροφού του Νύσας και τη χώρα Νυσσαία.και το βουνό που βρίσκεται κοντά στην πόλη το ονόμασε Μηρό ο Διόνυσος,γιατί σύμφωνα με την παράδοση μεγάλωσε μέσα στο μηρό του Δία.

Από τότε και στο εξής κατοικούμε ελεύθεροι τη Νύσσα και ζούμε αυτόνομοι και με οργάνωση της πολιτείας.


Για την κτίση της πόλης από το Διόνυσο,ας σταθεί απόδειξη και το εξής.

Σε μας φυτρώνει ο κισσός *,( κιττός γαρ ουκ άλλη της Ινδών γης φυόμενος) που δεν υπάρχει σε κανένα άλλο μέρος της Ινδίας>>.



*Ο κισσός είναι το ιερό φυτό του Διονύσου.Απ`όλη την Ινδία φύεται μόνο στην Νύσσα,καθότι με τα φύλλα του στεφανώνεται ο θεός και οι γιορταστές του.



ΑΡΡΙΑΝΟΣ -ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΑΒΑΣΙΣ-


Read more »

Λακωνικά αποφθέγματα -ΚΛΕΟΜΕΝΗΣ Ο ΑΝΑΞΑΝΔΡΙΔΕΩ-

 Όταν κάποιος θέλησε να του συστήσει έναν τραγουδιστή,επαινούσε τον άνθρωπο και για τις άλλες αρετές του και έλεγε ότι αυτός ήταν ο καλύτερος τραγουδιστής των Ελλήνωνκαιεκείνος δείχνόντάς του κάποιον από τους γύρω του,είπε :<<Μα τους θεούς,αυτός εδώ είναι ο καλύτερος μάγειρας μέλανα ζωμού.

Αυτό το  περιστατικό με τον Κλεομένη του Αναξανδρίδη  το   <<ξεσηκώνουμε>> από τον Πλούταρχο και το έργο του ΛΑΚΩΝΙΚΑ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ.
Read more »

Σάββατο 24 Αυγούστου 2013

Η ``συνάντηση`` του Πυθαγόρα,με τους Φερεκύδη.Αναξίμανδρο και Θαλή τον Μιλήσιο.

Όταν ο Πυθαγόρας ήταν ακόμη έφηβος,η μεγάλη του φήμη διαδόθηκε στους σοφούς,στη Μίλητο στον Θαλή, στην Πριήνη στον Βίαντα, και στις γειτονικές πόλεις.όταν έγινε δεκαοχτώ χρονών άρχισαν να εμφανίζονται οι πρώτες ενδείξεις της επερχόμενης τυραννίας του Πολυκράτη,

Ο Πυθαγόρας προβλέποντας που θα κατέληγε το πολίτευμα αυτό,και ότι θα στέκονταν εμπόδιο στη φιλομάθειά του,<<ξέφυγε απ`όλους>>,μέσα στη νύχτα μαζί με τον Ερμοδάμαντα που τον αποκαλούσαν Κρεοφύλειο επειδή λεγόταν ότι ήταν απόγονος του Κρεοφύλου,που είχε φιλοξενηθεί από τον Όμηρο τον ποιητή ,και πέρασε μαζί του απέναντι στον Φερεκύδη,στον Αναξίμανδρο τον φυσικό και στον Θαλή τον Μιλήσιο.

Αυτά μας πληροφορεί ο Ιάμβλιχος στο έργο του <<ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΙΚΟΥ ΒΙΟΥ>> και ήταν η απαρχή της πορείας του Πυθαγόρα που ήδη όταν ζούσε στην Σάμο ήταν θαυμαστός για την φύση του,και όταν έφθασε στην Ιωνία οι μεγάλοι φιλόσοφοι τον έκαναν κοινωνό των διδασκαλιών τους.
Read more »

Share