Πέμπτη 31 Μαΐου 2012

«Το Τραγούδι του Αχιλλέα»The Song of Achilles by Madeline Miller

Η Αμερικανίδα συγγραφέας Μαντλίν Μίλερ με το μυθιστόρημα «The Song of Achilles» (Το τραγούδι του Αχιλλέα) απέσπασε το φετινό βραβείο Orange μυθιστορήματος, στην απονομή που πραγματοποιήθηκε στο Royal Festival Hall στο Λονδίνο.

Το μυθιστόρημα που πρώτευσε στην 17η απονομή του βραβείου, διαδραματίζεται στην αρχαία Φθία και αφηγείται τη γνωριμία του Πάτροκλου με τον Αχιλλέα, την ανάπτυξη του στενού δεσμού τους και την αναχώρησή τους για την Τροία στο πλευρό των Αχαιών.

Η γεννημένη στη Βοστόνη Μαντλίν Μίλερ σπούδασε κλασική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Μπράουν και δράμα στο Γέιλ. Διδάσκει ως φιλόλογος σε γυμνάσιο στη Νέα Αγγλία, ενώ το «Το τραγούδι του Αχιλλέα», το οποίο έγραφε τα τελευταία δέκα χρόνια, είναι το πρώτο της μυθιστόρημα.



(ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ)
Read more »

Κυριακή 27 Μαΐου 2012

Ευοί Ευάν και...εβίβα


Πατήστε για μεγαλύτερη ανάλυση.

Η λέξη “εβίβα”, που συχνά ανταλλάσσεται  μεταξύ των συμποτών, όσο και αν μοιάζει, δεν είναι λατινική. Συγκεκριμένα, η προέλευση της είναι αρχαία ελληνική και προέρχεται από τη συναίρεση του βακχικού-διονυσιακού επιφωνήματος “ευοί-ευάν”. Για τους αρχαίους σήμαινε κάτι ανάλογο με το υγίαινε ή χαίρε.
Αττικά Διονύσια 2012
Μην προσπάθήσετε να αναλύσετε ετυμολογικά την έκφραση. Όπως είπαμε και πιο πάνω είναι επιφώνημα, κάτι αντίστοιχο δηλαδή με τα “ουφ”, “ωχ”, “μπα” κ.α. που χρησιμοποιούνται σε διαφορετικές περιστάσεις σήμερα!
Read more »

Πέμπτη 24 Μαΐου 2012

Tο όνομά μου είναι ΜΥΡΤΙΣ.


430-426 π.Χ.: Ένας μεγάλος λοιμός αποδεκατίζει τον πληθυσμό της Αθήνας. 1994-5 μ.Χ.: Ο ομαδικός τάφος περίπου 150 θυμάτων του λοιμού αυτού ανακαλύπτεται τυχαία στην περιοχή του Κεραμεικού. Ανάμεσά τους, ένα 11χρονο κορίτσι. 2010 μ.Χ.: Η Μύρτις, όπως ονομάστηκε η σύγχρονη του Περικλή νεαρή Αθηναία, "ξαναζωντανεύει" και παρουσιάζεται, μέχρι τα μέσα Ιουνίου, στο Κέντρο Γαία του Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, στους συμπολίτες της του 21ου αιώνα. Στη συνέχεια, η Μύρτις θα ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα, καθώς και στο εξωτερικό, εκθέτοντας τα εντυπωσιακά αποτελέσματα της τεχνολογίας και της διεπιστημονικής συνεργασίας.
Το κρανίο του άτυχου κοριτσιού βρέθηκε σε άριστη κατάσταση ανάμεσα στο σκελετικό υλικό του ομαδικού τάφου που ήρθε στο φως κατά τη διάρκεια εργασιών για το Αττικό Μετρό. Ένα επιπλέον σημαντικό χαρακτηριστικό έδωσε το έναυσμα στον επίκουρο καθηγητή Ορθοδοντικής του Πανεπιστημίου Αθηνών Μανώλη Παπαγρηγοράκη να επιχειρήσει την ανασύνθεση του προσώπου της. Έλληνες, Γάλλοι και Σουηδοί επιστήμονες, τεχνικοί και καλλιτέχνες μοιράστηκαν τη γνώση και την εμπειρία τους για την όσο το δυνατόν πιστότερη προσέγγιση της εποχής του λοιμού των Αθηνών.

Η τελική ανάπλαση των χαρακτηριστικών της Μύρτιδος ήταν αποτέλεσμα μια μεγάλης ερευνητικής προσπάθειας, με συντονιστή τον κ. Παπαγρηγοράκη, και πραγματοποιήθηκε χάρη στην αξιοποίηση των συμπερασμάτων της αρχαιολογικής ανασκαφής και στην ανάλυση του αρχαίου DNA για την αναζήτηση του αιτιολογικού παράγοντα του λοιμού των Αθηνών. Έτσι, 24 αιώνες μετά τον θάνατό της, η Μύρτις γίνεται το πρώτο παιδί που ξαναβρίσκει τη μορφή του, ανακτά τη φυσιογνωμία του και αντικρίζει τους πολίτες του 21ου αιώνα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Μύρτις έχει επιλεγεί από τον ΟΗΕ, να πάρει μέρος στην παγκόσμια εκστρατεία για την καταπολέμηση της φτώχειας, η οποία ολοκληρώνεται το 2015.Η πρόσφατη ανάπλαση του προσώπου του εντεκάχρονου κοριτσιού, έφερε στο προσκήνιο όχι μόνο την προσωπική της ιστορία, αλλά κυρίως τον μεγάλο λοιμό της Αθήνας ο οποίος στα χρόνια του Πελοποννησιακού Πολέμου αφάνισε τον πληθυσμό της. Μια ιστορία, δηλαδή, που επαναλαμβάνεται σήμερα, κυρίως στις χώρες του Τρίτου Κόσμου, όπου εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν από λοιμούς και από έλλειψη καθαρού νερού.

Δείτε περισσότερα στο παρακάτω βίντεο:


Read more »

Τρίτη 22 Μαΐου 2012

Ἡράκλειτος~Ὁ Ἄνθρωπος

Read more »

Κυριακή 20 Μαΐου 2012

Η εορτή της ΕΛΕΝΗΣ την 21 Μαΐου στην αρχαιότητα.

Σύμφωνα με την μυθολογία με τις αστρονομικές της καταβολές,η Ωραία Ελένη και τα δίδυμα αδέρφια της Κάστωρ και Πολυδεύκης,οι λεγόμενοι διόσκουροι(παιδία του Διός)είχαν γεννηθεί όταν μπαίνη ο ήλιος,στον αστερισμό των Διδύμων-που αντιστοιχεί στις 21 Μαϊού του χριστανικού ημερολογίου.Καθώς η συλλογική μνήμη τιμούσε αυτήν την ημέρα την πανέμορφη Ελένη με τα αδέρφια της,το ιερατείο για να τους εξαλείψει .προσήρτησε  στην ίδια ημερομηνία την εορτή της δικής της ελένης,και του γιού της με πρώτο το όνομα το ανδρικό όπως είναι αναμενόμενο σε ένα ανδροκρατούμενο καθεστώς..
Read more »

Εορτασμός ΘΑΡΓΗΛΙΩΝ 2012 και ναός ΑΓΡΟΤΕΡΑΣ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ

Με μία σεμνή τελετή τα μέλη του συλλόγου ΕΛΛΗΝ.Α.Ι.Σ γιόρτασαν τα ΘΑΡΓΉΛΙΑ,στον ναό της ΑΓΡΟΤΕΡΑΣ ΑΡΤΕΜΙΔΑΣ σήμερα το πρωί!!!
(ΘΑΡΓΗΛΙΑ)Μεγάλη διήμερος ἑορτὴ πρὸς τιμὴν τοῦ Ἀπόλλωνος καὶ τῆς Ἀρτέμιδος [σήμερα ἑορταζόμενη εἰς 8ην-9ην Θα]. Κατὰ τὴν παράδοσιν τῶν Δηλίων αἱ δύο ἐκεῖναι ἡμέραι θεωροῦνται αἱ γενέθλιαι ἡμέραι τῶν Θεῶν, ἡ 6η τοῦ Θαργηλιῶνος τῆς Ἀρτέμιδος καὶ ἡ 7η τοῦ Ἀπόλλωνος. Ἡ δεύτερη ἡμέρα ἀφιερώνεται εἰς Ἀπόλλωνα, ὅπου λαμβάνει χώρα ἡ προσφορὰ τῶν θαργήλων τῷ Θεῷ. Οἱ θάργηλοι ἀπὸ τοὺς ὁποίους λαμβάνει ἡ ἑορτὴ τὴν ὀνομασίαν της, εἶναι σπόροι καὶ φύλλα παντὸς φυομένου τῆς ἐποχῆς εἴδους τὰ ὁποῖα ἔβραζαν ὅλα ἀνάμικτα εἰς χύτραν. Κατόπιν προσεφέροντο ὡς πρῶτοι καρποί. 



Τα θεμέλια του ναού της Αγροτέρας Αρτέμιδος βρίσκονται στο, προς απαλλοτρίωση από το1964, οικοδομικό τετράγωνο (1390,70 τ.μ) που περικλείεται από τις οδούς Αρδηττού, Θωμοπούλου, Κεφάλου και Κούτουλα στην περιοχή Αρδηττός, Μετς.
Κάντε κλικ για μεγέθυνση
Βρίσκεται λίγα μέτρα από το Παναθηναϊκό στάδιο, την Βασιλική του Ιλισού, τον λόφο του Αρδηττού και της Άγρας και σε άμεση γειτνίαση με το Ολυμπίο και την Ακρόπολη στην αρχαιολογική καρδιά της Αθήνας. Ιωνικός ναός του 5ου αιώνος κτίστηκε το 448 π.Χ. πιθανότατα από τον Καλλικράτη αρχιτέκτονα του Ναού της Απτέρου Νίκης στην Ακρόπολη με τον οποίο παρουσιάζει πολλές ομοιότητες. Αναφορές στο μνημείο κάνουν ο Πλάτων και ο Παυσανίας ενώ κατά τον Πλούταρχο στην περιοχή αυτή τελούνταν τα Μικρά Ελευσίνια Μυστήρια.
Κάντε κλικ για μεγέθυνση
Ο ναός συνδέθηκε άμεσα με την νίκη των Αθηναίων στην Μάχη του Μαραθώνα, τον Μαραθώνιο και την άνθιση της πόλης των Αθηνών.
Κάθε χρόνο την έκτη ημέρα του Βοιδρομίου, ημέρα της επετείου της Μάχης του Μαραθώνα, τελούνταν μεγάλες θυσίες (500 ερίφια) και γιορτές ως εκπλήρωση του τάματος που είχαν κάνει οι Αθηναίοι στην θεά Αρτέμιδα  για την νίκη τους στην μάχη (Ξενοφών, Ανάβασις).
Κάντε κλικ για μεγέθυνση
Ο ναός υπέστη πολλές μετατροπές στις μεταγενέστερες της κλασσικής περιόδου εποχές, όπως η μετατροπή του σε παλαιοχριστιανική βασιλική με εκτενές πρωτοχριστιανικό νεκροταφείο (εμφανές και σήμερα) και κατά τον 17 αιώνα με την προσθήκη τρούλου, στην εκκλησία γνωστή ως η «Παναγιά στην Πέτρα».
Κατεδαφίστηκε το 1778 και τα υλικά του χρησιμοποιήθηκαν για την ανέγερση του τείχους των Αθηνών γύρω από την Ακρόπολη.
Κάντε κλικ για μεγέθυνση
Η σπουδαιότητα του Ναού και η μεγάλη αρχαιολογική και ιστορική άξια για την πόλη των Αθηνών και τους μελετητές της αρχαιολογίας επισημαίνεται από επιφανείς έλληνες και ξένους αρχαιολόγους και αρχιτέκτονες από τον 18οαιώνα μέχρι σήμερα με τεκμηριωμένα άρθρα, σχέδια και ανασκαφές. Ενδεικτικά αναφέρουμε τους: Doerpfeld, Dismoor, Kerenyi, Ορλάνδο. Οι αρχιτέκτονες-περιηγητές J.Stewart και N.Revett αποτύπωσαν τον ναό με λεπτομερή σχέδια σε όψεις και κατόψεις κατά την επίσκεψη τους στην Αθήνα το 1751-53 ο οποίος σωζόταν ακόμα σχεδόν ακέραιος ενσωματωμένος με την εκκλησία την «Παναγιά στην Πέτρα.»
Κάντε κλικ για μεγέθυνση
Αποτύπωσαν επίσης λεπτομέρειες αρχιτεκτονικών μελών όπως κιονόκρανα και τμήμα της μαρμάρινης ζωφόρου που βρίσκεται σήμερα στα μουσεία του Βερολίνου και της Βενετίας.
Η τεκμηρίωση αυτή του αρχαιολογικού χώρου, αποτελεί ύλη πανεπιστημιακής διδασκαλίας διεθνώς.
Read more »

Απότμημα γραπτού επιτύμβιου πίνακα


Υλικό: Πηλός
Προέλευση: Από τάφο στα Σπάτα Αττικής.
Δωρεά οικογενείας Βλαστού-Σερπιέρη.
Ύψος: 0,37μ. Αρ. ευρ.: ΣΒ 512
Χώρος έκθεσης: Αίθουσα 60, προθήκη 8, αρ. 4
Το θραύσμα προέρχεται από ορθογώνιο πίνακα για διακόσμηση τάφου. Εικονίζονται δύο ιματιοφόροι άνδρες βαδίζοντας προς τα δεξιά. Ο πλήρως σωζόμενος υψώνει το δεξί χέρι και ανοίγει έντονα το στόμα. Κρίνοντας από ανάλογα, ακέραια έργα, εικάζεται ότι η σύνθεση παρουσίαζε «χορό» ανδρών, οι οποίοι αποχαιρετούν με θρήνο νεκρό (πρόθεση). Με ελάχιστη και άνετη χάραξη αποδίδονται ανατομικές λεπτομέρειες και τα ενδύματα.
Το έργο αποδίδεται στον αγγειογράφο, και πιθανότατα και αγγειοπλάστη, Λυδό, ο οποίος μαζί με τον Άμασι και τον Εξηκία συνιστούν την τριάδα των σπουδαιότερων τεχνιτών του αττικού μελανόμορφου ρυθμού. Η υπογραφή του «ο Λυδός» σε ένα λέβητα και έναν αμφορέα υπαινίσσεται πιθανώς ξένο από τη Λυδία, μέτοικο ή δούλο, ο οποίος μαθήτευσε και παρήγε σύμφωνα με την αττική παράδοση. Έδρασε την περίοδο πριν από 560 έως περίπου το 535 π.Χ. Είχε πολλούς μαθητές στο εργαστήριό του και άσκησε επιρροή και πέραν της Αττικής. Ζωγράφισε θέματα σχετικά με τα νεκρικά έθιμα και σε αγγεία διαφόρων σχημάτων. Παρά την αποσπασματική διατήρηση, το έργο αποτελεί σπουδαία μαρτυρία για τα χαμένα έργα της μνημειακής ζωγραφικής των αρχαϊκών χρόνων. Η επίπεδη επιφάνειά του και το ύψος των μορφών, το οποίο υπερβαίνει εκείνων στα αγγεία, παραπέμπει στον τρόπο εικαστικής διαχείρισης και απόδοσης παραστάσεων σε μεγάλη κλίμακα.
Στο τετράδιο αγορών του συλλέκτη Μιχαήλ Βλαστού αναφέρεται ότι τα θραύσματα του ταφικού πίνακα του Λυδού από τα Σπάτα αγοράστηκαν την 11η Σεπτεμβρίου του 1934 από τον αρχαιοπώλη Θεόδωρο Γιαννόπουλο αντί 4.483 δραχμών.
Βιβλιογραφία: Μ. Τιβέριος, Ο Λυδός και το έργο του. Συμβολή στην έρευνα της αττικής μελανόμορφης αγγειογραφίας, Δημοσιεύματα του Αρχαιολογικού Δελτίου αρ. 23, Αθήνα 1976.
(namuseum.gr)

Read more »

Παρασκευή 11 Μαΐου 2012

Τρίτη 8 Μαΐου 2012

Το πρώτο ``Ευρωπαϊκό`` νόμισμα της Ιστορίας.

Οπως διαβάζουμε  στο Πάριο χρονικό (πρόκειται για τον μαρμάρινο κατάλογο του 3ου αι. π.Χ. όπου καταγράφονται  τα γεγονότα και οι προσωπικότητες που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην αρχαία ελληνική ιστορία) :
ΑΦ’ ΟΥ Φ[ΕΙ]ΔΩΝ Ο ΑΡΓΕΙΟΣ ΕΔΗΜΕΥΣ[Ε ΤΑ] ΜΕΤ[ΡΑ ΚΑΙ ΣΤ]ΑΘΜΑ ΚΑΤΕΣΚΕΥΑΣΕ ΚΑΙΝΟΜΙΣΜΑ ΑΡΓΥΡΟΥΝ ΕΝ ΑΙΓΙΝΗι ΕΠΟΙΗΣΕΝ, ΕΝΔΕΚΑΤΟΣ ΩΝ ΑΦ’ ΗΡΑΚΛΕΟΥΣ, ΕΤΗ ΓΗΔΔ-ΔΙ, ΒΑΣΙΛΕΥΟΝΤΟΣ ΑΘΗΝΩΝ [ΦΕΡΕΚΛ]ΕΙΟΥΣ…..  που σημαίνει σε ελεύθερη μετάφραση : Όταν ο Φείδων ο Αργείος  κοινοποίησε τα μέτρα και τα  σταθμά  και κατασκεύασε αργυρό νόμισμα στην Αίγινα, έγινε  11ος από τον Ηρακλή, έτος ΓΗΔΔΔΙ = 631, όταν ο Φερέκλειος βασίλευε στην Αθήνα..
Αυτή είναι ίσως η παλαιότερη καταγραφή για  τη “ χελώνα “ ” της Αίγινας που και ιστορικά πιστοποιεί  ότι υπήρξε χρονολογικά το πρώτο Ελληνικό αλλά και Ευρωπαϊκό ταυτόχρονα  κερματόμορφο νόμισμα   Ουσιαστικά βέβαια δεν επρόκειτο για ενα νόμισμα  αλλά για για ενα νομισματικό σύστημα μέτρων και σταθμών με τις υποδιαιρέσεις του που έπαιξε σημαντικό ιστορικό ρόλο στην ανάπτυξη του εμπορίου   σε όλον τον γνωστό ιστορικό κόσμο της εποχής εκείνης  ( από την Ιλλυρία ώς την Αίγυπτο και από την Ισπανία ώς την Μαύρη Θάλασσα ( Κριμαία)    δεδομένου ότι γινόταν εύκολα αποδεκτό για τις εμπορικές συναλλαγές . Ήταν ουσιαστικά το πρώτο εν λειτουργία ευρωπαϊκό κοινό νόμισμα , το πρώτο ΕΥΡΩ κατά κάποιο τρόπο.  
Η χελώνα ( ο Αιγινήτικος στατήρας ) ,  είχε από την μία πλευρά  το έμβλημα της θαλάσσιας χελώνας , που ήταν σύμβολο της Αφροδίτης   που προστάτευε  τα ταξίδια και το θαλασσινό εμπόριο  και βάρος 13 περίπου γραμμαρίων καθαρού αργύρου και από την άλλη το έγκοιλο που παριστάνει σε απλή σχηματική μορφή .άνθρωπο που βαδίζει . 

Το νόμισμα βρίσκεται στην ΑΘΗΝΑ στο νομισματικό μουσείο και χρονολογείται τον 6 αι. π.Χ.
Read more »

Δευτέρα 7 Μαΐου 2012

Η λάθος ερμήνευση του χρησμού από τον ΚΥΛΩΝ.

Ο ΚΥΛΩΝ τον 7ο αι. στα χρόνια του ΔΡΑΚΟΝΤΑ επιχείρησε να επωφεληθεί της δόξας του και να επιτύχει στην πολιτική(τι διαχρονικό!)Ένας αινιγματικός χρησμός του μαντείου των ΔΕΛΦΏΝ,όπως έκανε πάντα,του ανακοίνωσε ότι οι οπαδοί του θα έπαιρναν την ακρόπολη στην διάρκεια <<μεγάλης εορτής ΔΙΟΣ>>.
Ο ΚΥΛΩΝ ερμήνευσε το χρησμό σα γεγονός που θα λάμβανε χώρα στα ΟΛΥΜΠΙΑ,επειδή αυτά ήταν αφιερωμένα στον ΔΙΑ,και έτσι επιχείρησε να καταλάβη την ακρόπολη,τον καιρό των αγώνων αλλά απέτυχε οικτρώς.Ο ίδιος και οι οπαδοί του όχι μόνο δε κατέλαβαν τον ιερό λόφο,αλλά πολιορκήθηκαν και ηττήθηκαν από τον ΑΘΗΝΑΙΚΟ στρατό, πληροφορίες που μας δίνουν οι ΗΡΟΔΟΤΟΣ,ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ,ΠΛΟΥΥΤΑΡΧΟΣ.
Ο ΚΥΛΩΝ απέδρασε αλλά οι πιστοί του δολοφονήθηκαν από την φρουρά του ΜΕΓΑΚΛΗ,και έμεινε στην ιστορία το  ΚΥΛΩΝΕΙΟΝ ΑΓΟΣ.
Read more »

ΕΛΛΗΝΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ-ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ(Ολόκληρο το βιβλίο)

Read more »

Σάββατο 5 Μαΐου 2012

Από μηχανής θεός

Ο όρος »ο από μηχανής θεός» προέρχεται από την αρχαία ελληνική δραματική ποίηση και ειδικότερα απ’ την τραγωδία. Πρόκειται για μια περίπτωση θεϊκής εμφάνισης στους θνητούς, που συνέβαινε στο τέλος μιας τραγωδίας, διευκολύνοντας τον τραγικό ποιητή να δώσει μια λύση στο μύθο του έργου του. Ο »από μηχανής θεός» καθιερώθηκε; επειδή αυτό το θεϊκό πρόσωπο εμφανιζόταν στη σκηνή του θεάτρου με τη βοήθεια μιας μηχανής, δηλαδή ενός ξύλινου γερανού, ώστε να φαίνεται ότι έρχεται από ψηλά… ή επειδή; οι αρχαίοι Έλληνες θεοί κατέβαιναν με ιπτάμενα οχήματα-άρματα στη Γη και ο τραγικός ποιητής ήθελε να χρησιμοποιήσει μια εντυπωσιακή τεχνολογία ώστε να το αντιγράψει, και να ερμηνευτεί από τα μάτια των θεατών η θεϊκή παρέμβαση; Οι γνώμες για την ερμηνεία διίστανται.
Τέλος, αν αναλύσουμε την έκφραση »ο από μηχανής θεός» βγαίνει ακόμα μια πιθανή θεωρία. Ο-από-μηχανή-θεός να είναι κάποιο αρχαίο ρομπότ (από-μηχανή) που έστελναν οι θεοί στους ανθρώπους όταν δεν προλάβαιναν να παρεμβαίνουν οι ίδιοι.
Σήμερα η έκφραση αυτή ερμηνεύεται σαν »θεόσταλτος» ή »θεόσταλτη βοήθεια».



(http://newsgr.net)
Read more »

Πέμπτη 3 Μαΐου 2012

Ομιλείτε GRIKO?


Το γλωσσικό ιδίωμα του "γκρίκο" είναι μια ελληνική διάλεκτος που μιλάν οι ελληνόφωνοι κάτοικοι της Νότιας Ιταλίας. Το οδοιπορικό του Αργύρη Ντινόπουλου στην Νότια Ιταλία καταγράφει στοιχεία του ελληνισμού. Αυτά διασώζονται μέσα από την μακραίωνη Ιστορία και τον πολιτισμό της περιοχής.
Υπάρχουν έντονα και στην σημερινή καθημερινότητα των ελληνόφωνων κατοίκων της Νότιας Ιταλίας
Παρακολουθήστε το ντοκιμαντέρ.
Read more »

Τετάρτη 2 Μαΐου 2012

EΠΙΚΛΗΣΗΣ ΔΙΟΣ ΑΚΡΑΙΟΥ.



Ζήνα θεών τον άριστον 
αείσομαι ηδέ μέγιστον, 
ευρύοπα, κρείοντα, τελέσφορον. 
Ιληθ' ευρύοπα Ολύμπιε κύδιστε μέγιστε. 
Ζεύς πρώτος εγένετο. 
Ζεύς ύστατος αρχικέραυνος. 
Ζεύς κεφαλή. Ζεύς μέσσα. 
Διός δ'εκ πάντα τέτυκται. 
Ζεύς πυθμήν γαίης τε 
και ουρανού αστερόεντος. 
Ζεύς πνοιή ανέμων. 
Ζεύς ακαμάτου πυρός ορμή. 
Ζεύς πόντου ρίζα. Ζεύς ήλιος ηδέ σελήνη. 
Ζεύς βασιλεύς. 
Ζεύς αυτός απάντων αρχιγένεθλος. 
Εν κράτος, είς δαίμων γένετο, μέγας αρχός απάντων. Εν δε δέμας βασίλειον,
εν ώ τάδε πάντα κυκλείται.
Πύρ και ύδωρ και γαία και αιθήρ,
νύξ τε και ήμαρ.
Κικλήσκω μέγαν, αγνόν, Ολύμπιον, ακραίον,
ερισμάραγον Δία, νεφεληγερέτην, περίφαντον, ηέριον, φλογόεντα,
πυρίδρομον, ηεροφεγγή, αστράπτοντα σέλας
νεφέων παταγοδρόμω αυδή, βρύμηνιν, ανίκητον θεόν αγνόν, αστραπέα Δία, υέτιον,
παγγενέτην, βασιληά μέγιστο
 (τετράκις στα 4 σημεία)
 
Κλύθι Ζεύ. Ζεύ πολυτίμητε, Ζεύ άφθιτε, τήνδε τοι
ημείς μαρτυρίην
τιθέμεσθα λυτήριον, ηδέ  πρόσευξιν. Κλύθι Ζεύ. Ζεύ Αιώνων βασιλεύ, ευρύοπα, παγγενέτα,
διά σήν κεφαλήν εφάνη τάδε πάντα
γαία θεά μήτηρ, ορέων θ'υψαύχενες όχθοι, και πόντος,
και πανθ' οπόσ' ουρανός εντός έταξε. Κλύθι Ζεύ. Ζεύ κρόνιε, Ζεύ πάτερ, υψίβρομον
πυρσαυγέα κόσμον ελαύνων, Ζεύ Ολύμπιε, σκηπτούχε, καταιβάτα, οβριμόθυμε,
παντογένεθλε, αρχή πάντων, πάντων τε τελευτή,
ακραίε, υέτιε, σεισίχθων, αυξητά, καθάρσιε, παντοτινάκτα,
αστράπιε, κεραύνιε, βρονταίε, φυτάλιε Ζεύ.
Κλύθι ακραίε Ζεύ, κλύθι υέτιε,
κλύθι αιολόμορφε. Δεύρο παντός κτίστα, Θεών Θεέ , κοίρανε παντός,
και χάριν λοιβής δίδου συνεχείς καρποτρόφους όμβρους επί
την Ελλήνων γήν.
 
   (σπονδή τρίς)
Χαίρε Ζεύ.
Χαίρε Μέγα Θεέ Πατρώε,
βασιλεύ μέγιστε, αυτοπάτωρ, πανυπέρτατε,
μακάρων τε θεών πάτερ ηδέ και βροτών,
ίλαος είης, ευτυχίην Ελλησι προφαίνων.
Χαίρε Πάτερ, χαίρ' αύθι Ζεύ άναξ, παντοκράτωρ.  
Read more »

Share